آشپزی

طرز تهیه دلمه برگ مو ترکیه ای اصلی مجلسی و خوشمزه

دلمه ترکیه ای کمی با دلمه ایرانی تفاوت دارد اما سبک و ساختار تهیه آن یکی است. در تهیه دلمه ترکیه گاهی گوشت چرخ نموده استفاده می گردد و گاهی کاملا گیاهی است. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه دلمه برگ مو ایرانی را مرور نموده بودیم. اما طرز تهیه دلمه برگ مو ترکیه...

13 شهریور 1402

املت لوبیا یا گل در چمن، غذایی ساده و لذیذ گیلانی

گل در چمن یا همان نرگسی یکی از املت های بسیار خوشمزه گیلانی می باشد. این غذا به علت وجود لوبیا سبز دارای خواص غذایی زیادی از جمله ویتامین K، C و A می باشد.

25 مرداد 1402

فوت وفن تهیه بستنی یخی موهیتو در منزل

در روز های گرم سال، یک خوراکی خوشمزه و خنک حسابی می چسبد. بستنی یخی موهیتو یکی از انواع بستنی های ساده و خوشمزه است که می توانید با مواد اولیه مقرون به صرفه و در دسترس، تهیه کنید و لذت ببرید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی یخی موهیتو...

18 مرداد 1402

یک پیشنهاد ویژه برای آنهایی که عاشق شکلاتندفوت وفن

تلفیق گردو و شکلات همراه با بافتی از بیسکویت، ترکیبی خوشمزه و بی نظیر می دهد که برای دسر پیشنهاد جذابی است.

26 تیر 1402

چند پیشنهاد مجذوب کننده و خوشمزه عصرونه با کیک و کلوچه نادی

آماده کردن عصرونه با کیک و کلوچه نادی یکی از آسان ترین روش هایی است که می توانید همراه با انواع نوشیدنی سرد و گرم برای بچه ها یا پذیرایی از مهمان ها، میان وعده سرو کنید. اما آیا می دانید انواع کیک و کلوچه نادی را چطور و با چه نوشیدنی هایی سرو کنید؟ در این...

25 تیر 1402

3 مدل طرز تهیه دسر ماست و خرما خوشمزه و مقوی

آیا تا حالا با ماست و خرما، دسر درست نموده اید؟ این دو ماده ساده و در دسترس، علاوه بر خواص زیادی که برای سلامتی دارند، می توانند در ترکیبات یک دسر عالی هم به کار بروند. در این مقاله از در طرز تهیه 3 مدل دسر ماست و خرما را به شما آموزش خواهیم داد.

17 خرداد 1402

روش تهیه ماست بدون مایه ماست

چگونه می توان ماست خانگی بدون استفاده از مایه ماست تهیه کرد؟

18 اردیبهشت 1402

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس خوشمزه، نرم و مجلسی

روزهای بهاری برترین بهانه برای قدم زدن در خیابان های خلوت و لذت بردن از هوای پاک است. گاهی در میان این قدم زدن ها، خود را مقابل شیرینی فروشی های رنگ و لعاب دار می بینید که کاپ کیک های خوشمزه از پشت ویترین آن، بهتان چشمک می زنند. شاید گمان کنید تهیه این کیک...

10 اردیبهشت 1402

تقویت کردن مو با کره

مو یکی از موارد زیبایی خانم ها است که برای تقویت کردن آن بسیار کوشش می نمایند. شما هم اگر موهای زیبا و پرپشت دوست دارید، در این مطلب همراه ما باشید.

10 فروردین 1402

کشف تصاویر شگفت انگیز از صور فلکی در یک معبد مصری

باستانشناسان در سقف معبد اِسنا نزدیک اقصر در مصر علیا، تصویر نادری از صور فلکی کشف نموده اند.

3 فروردین 1402

طرز تهیه رشته پلو برای شام شب عید

قدیمی ها اعتقاد داشتند که رشته نمادی از زندگی است و خوردن این غذا در همان ابتدای سال نو باعث می گردد تا سر رشته کارها دستشان آمده و به موفقیت های بزرگی دست پیدا نمایند.

29 اسفند 1401

تهیه رولت گوشت چرخ نموده

رولت گوشت یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می گردد.

26 اسفند 1401

خوشمزه ترین اناربیج گیلانی با مرغ

انار بیج یکی از خورشت های بی نظیر شمالی است که این بار قرار است با مرغ تهیه گردد و طعم و مزه دلپذیری دارد.

30 بهمن 1401

طرز تهیه تست بادمجان و قارچ ، غذای ساده و بدون گوشت برای شام

تست بادمجان و قارچ خیلی خوشمزه و بدون گوشت و مرغ است؛ این تست خوشمزه خیلی سریع تهیه می گردد و برای زمان های که وقت زیادی برای آشپزی ندارید گزینه خوبی است.

15 بهمن 1401

طرز تهیه لاته ماکیاتو

لاته ماکیاتو یا شیر لکه دار شده که ترجمه نام ایتالیایی به فارسی این نوشیدنی گرم است نوشیدنی دیگری بر پایه اسپرسو است. قبلا در مورد انواع قهوه و اندازه کافئین موجود در آنها صحبت کردیم. به علاوه، می توانید انواع نوشیدنی هایی را که با کمک اسپرسو تهیه می شوند...

26 دی 1401

طرز تهیه ترشی پیاز قرمز و سفید رستورانی به 3 روش آسان

ترشی پیاز یکی از ترشی های خوشمزه و پرخاصیت است که طرز تهیه آن بسیار ساده است. ترشی پیاز را می توان با پیازهای بنفش و سفید و حتی پیاز زرد تهیه کرد. معمولا دستورالعمل های برای تهیه ترشی پیاز از پیازهای درسته ریز استفاده می نمایند. با این حال پیاز ترشی را با...

23 دی 1401

چگونه به بچه ها انگیزه مطالعه بدهیم؟

متاسفانه برای بسیاری از بچه ها مطالعه یک کار کسل کننده و سخت است. در دنیای دیجیتالی امروز ترغیب بچه ها و حفظ انگیزه شان برای مطالعه کار دشواری است. یکی از عوامل مهم ایجاد انگیزه، فراهم کردن زمینه ی لذت بردن از این کار است.

12 دی 1401

10 ماده غذایی مقوی برای رشد بچه ها

در این مقاله با 10 غذای سالم آشنا می شوید که باید در رژیم غذایی کودک در حال رشد گنجانده گردد. علاوه بر این با روش آماده سازی این مواد غذایی نیز آشنا خواهید شد.

21 آذر 1401

طرز تهیه کته گردن مجلسی و سریع

شاید شما هم دوست داشته باشید که در زمان کوتاهی گوشت را بپزید و زودپز نیز در دسترس نداشته باشید. در ترقندی که امروز در این پست به شما یاد خواهیم داد می توانید بدون زودپز زمان پخت گوشت را نصف کنید.

17 آبان 1401

روش ساده تهیه کباب دو رنگ رولی

برای تهیه این غذای خوشمزه به گوشت چرخ نموده و فیله مرغ احتیاج دارید. خیلی اوقات می توانید با چند قلم مواد به سادگی یک غذای بسیار خوشمزه تهیه کنید.

10 آبان 1401
تعداد: (49)