3 مدل طرز تهیه دسر ماست و خرما خوشمزه و مقوی

به گزارش وبلاگ اسبیکو، آیا تا حالا با ماست و خرما، دسر درست نموده اید؟ این دو ماده ساده و در دسترس، علاوه بر خواص زیادی که برای سلامتی دارند، می توانند در ترکیبات یک دسر عالی هم به کار بروند. در این مقاله از در طرز تهیه 3 مدل دسر ماست و خرما را به شما آموزش خواهیم داد.

3 مدل طرز تهیه دسر ماست و خرما خوشمزه و مقوی

طرز تهیه دسر ماست و خرما ساده (روش اول)

زمان آماده سازی مواد: 30 دقیقه

زمان آماده سازی دسر ماست و خرما: 5 تا 6 ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر ماست و خرما

خرما: 200 گرم

ماست: 300 گرم

خامه: 250 گرم

پودر ژلاتین: 2 قاشق سوپ خوری

گردو خرد شده: 2 قاشق سوپ خوری

آب: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

مراحل طرز تهیه دسر با ماست و خرما و خامه

برای درست کردن این دسر خوشمزه با خرما و ماست، کافی است مواد دسر را آماده کنید و آن را در قالب بریزید و در یخچال بگذارید تا ببندد و سفت گردد. سپس آن را تزیین نموده و سرو کنید. این دسر برای مهمانی ها هم بسیار مناسب است. در ادامه مراحل تهیه دسر با ماست و خرما را بخوانید.

مرحله اول: ژلاتین را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر با ماست و خرما، ژلاتین را آماده کنید. در یک کاسه یا لیوان پودر ژلاتین را با نصف لیوان آب جوش مخلوط کنید و روی حرارت بخار آب، کنید. حدود 5 تا 7 دقیقه صبر کنید تا محلول، شفاف و ژله ای گردد. بعد لیوان را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید محلول تان خنک گردد. را می توانید از فروشگاه های به روش حضوری، اینترنتی یا تلفنی، بخرید.

مرحله دوم: ماست و خرما را آماده کنید

پوست خرما را بگیرید. هسته خرما را هم جدا کنید. حتما از خرماهای تازه و نرم بهره ببرید و اگر خرمایتان کمی سفت شده، آن ها را در مقداری آب بخیسانید. خرماها را همراه با ماست، در مخلوطکن بریزید و مواد را بزنید تا یکدست گردد. انواع و انواع را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به روش حضوری، اینترنتی یا تلفنی بخرید.

مرحله سوم: خامه را اضافه کنید

خامه را در این مرحله از طرز تهیه دسر، به مواد اضافه کنید و گردوهای خرد شده را هم داخل مخلوط کن بریزید. در آخر، ژلاتین آماده و سرد شده را به مواد بیفزایید. برای خرید انواع و انواع ، مثل می توانید از فروشگاه های به روش حضوری، تلفنی یا اینترنتی، اقدام کنید.

مرحله چهارم: مواد دسر ماست و خرما را در قالب بریزید

در آخرین مرحله، بعد از اینکه دسر ماست و خرما را آماده کردید، آن را در قالب های تک نفره یا قالب سیلیکونی بریزید و به مدت 4 تا 5 ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و ببندد. بعد از آماده شدن دسر، آن را با مواد دلخواه مثل پودر دارچین، پودر هل، گل محمدی یا پودر مغز پسته، تزیین و سرو کنید.

و را می توانید از فروشگاه های به روش اینترنتی، تلفنی یا حضوری، بخرید.

طرز تهیه دسر با خرما و ماست (روش دوم)

زمان آماده سازی مواد: 1 ساعت

زمان آماده سازی دسر ماست و خرما: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر

آرد: 8 قاشق غذاخوری

خمیر مایه فوری: 1 قاشق غذاخوری

خرما: 1 لیوان دسته دار فرانسوی (یا به مقدار دلخواه)

ماست: 5 قاشق غذاخوری

شکر: 2 قاشق غذاخوری

گلاب: 2 قاشق غذاخوری

وانیل: نوک قاشق غذاخوری

گردو: به مقدار دلخواه

مراحل طرز تهیه دسر ماست و خرما

برای درست کردن این مدل دسر ماست و خرما، باید مایه آرد را تهیه کنید و بعد خرماهای هسته گرفته را در آن بغلتانید و در آخر آنها را در روغن سرخ کنید. این دسر مجذوب کننده را می توانید به روش زیر تهیه و سرو کنید.

مرحله اول: مواد خمیر را آماده کنید

در ابتدا برای تهیه دسر خرما و ماست، آرد را 2 بار الک کنید و در یک کاسه بریزید. خمیر مایه فوری، ماست، شکر، گلاب و وانیل را هم به مواد اضافه کنید. باید یک خمیر، کمی سفت تر از خمیر کیک داشته باشید. اگر خمیر زیادی سفت است، می توانید کمی آب سرد به آن اضافه کنید. خمیر را بپوشانید و 30 دقیقه صبر کنید تا ور بیاید.

برای خرید ، مثل و می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: خرماها را آماده کنید

در فاصله ای که خمیر در حال آماده شدن و ور آمدن است، هسته خرماها را بگیرید و به جای هسته، تکه ای از مغز گردو بگذارید. همه خرماها را با گردو پر کنید.

مرحله سوم: خرماها را در خمیر بغلتانید

خرماهای آماده شده را در خمیری که ور آمده است، بغلتانید تا سطح روی خرما، کاملا با خمیر پوشانده گردد. همه خرماها را به همین شکل، آماده کنید و در یک ظرف بگذارید. در یک تابه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. وقتی روغن داغ شد، خرماهای آغشته به خمیر را در آن بیندازید تا سرخ گردد. همه قسمت های خرما که سرخ و طلایی شد، آنها را از روغن دربیاورید و روی یک دستمال قرار دهید تا روغن آن گرفته گردد. دسر را با مواد دلخواه، تزیین و آن را سرو کنید.

را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی بخرید.

طرز تهیه دسر ماست و خرما (روش سوم)

زمان آماده سازی مواد: 10 دقیقه

زمان آماده سازی دسر ماست و خرما: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر ماست و خرما

پرتقال: 1 عدد میانه

پوست پرتقال رنده شده: به میزان 1/2 پوست پرتقال کامل

گردو خرد شده: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

ماست یونانی: 2 لیوان دسته دار فرانسوی

شربت افرا یا بیدمشک: 1 قاشق غذاخوری

عصاره وانیل: 2 قاشق چای خوری

خرمای تازه و نرم: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

مراحل طرز تهیه دسر پارفه ماست و خرما

این دسر با ماست و خرما، نه تنها با مواد ساده ای درست می گردد بلکه برای سرو کردن هم احتیاج به زمان زیادی ندارد و بعد از آماده شدن به راحتی می توانید آن را میل کنید. برای تهیه دسر ساده با ماست و خرما، روش زیر را انجام دهید.

مرحله اول: مواد دسر را آماده کنید

برای درست کردن این دسر خوشمزه و راحت، پوست پرتقال را بگیرید و نصف پوست پرتقال (فقط قسمت نارنجی پوست) را با رنده ریز، رنده کنید. آب پرتقال را بگیرید و در یک کاسه بریزید. سپس شربت افرا، ماست و عصاره وانیل را به آن اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست گردد. برای خرید انواع و انواع می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به روش حضوری، اینترنتی یا تلفنی، اقدام کنید.

مرحله دوم: مواد دسر را لایه لایه بچینید

خرماها را هسته گیری کنید و آنها را با چاقو خرد کنید یا در مخلوط کن پوره کنید تا نرم گردد. کف 4 لیوان جدا، خرماهای خرد شده را بریزید. به میزان نصف خرماها را به عنوان لایه اول بهره ببرید و نصف دیگر را برای لایه سوم کنار بگذارید. روی لایه اول خرما، نصف لایه دسر را بریزید.

مرحله سوم: لایه های دسر را تکرار کنید

به عنوان لایه سوم، دوباره خرما بریزید و دوباره مایه دسر را بریزید. همه مواد را لایه لایه در لیوان بریزید تا تمام شوند. در آخر روی دسر را با گردوهای خرد شده یا دیگر آجیل ها تزیین و آن را سرو کنید. برای بهتر شدن نتیجه کار می توانید لیوان ها را یک تا دو ساعت در یخچال بگذارید و بعد آن را میل کنید. نوش جان!

سوالات متداول

با ماست و خرما چه دسری درست کنم؟

انواع دسر را می توانید با ماست و خرما درست کنید، از دسرهای یخچالی تا پودینگ ها، دسرهای خوشمزه با ماست و خرما هستند. می توانید از دستور های بالا برای تهیه یاری بگیرید و با موادی که در دسترس دارید، دسر را دلخواه خود را درست کنید.

از چه ماستی برای تهیه دسر ماست و خرما استفاده کنیم؟

از انواع ماست ها برای تهیه دسر می توانید بهره ببرید ولی ماست یونانی و ماست های غلیظ و خامه ای بافت بهتر و طعم قوی تری به دسر شما می دهند.

منبع: shahzadidevje

منبع: افق کوروش

به "3 مدل طرز تهیه دسر ماست و خرما خوشمزه و مقوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 مدل طرز تهیه دسر ماست و خرما خوشمزه و مقوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید