چطور کشک بادمجان درست کنیم؟

به گزارش وبلاگ اسبیکو، در این قسمت از آموزش آشپزی تصویری خبرنگاران مگ طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی را با تمام نکات و ریزه کاری های لازم برای خوشمزه شدن آن آموزش می دهیم. در آشپزی ایرانی غذاها و پیش غذاهای خوشمزه زیادی با بادمجان تهیه می گردد که کشک و بادمجان یکی از محبوب ترین آن ها است. بادمجان از قدیم نقش پر رنگی در غذاهای ایرانی داشته است؛ همینطور کشک که به غذاها طعم ترش و شور ملایمی می دهد و مکمل خوبی برای طعم بادمجان است.

چطور کشک بادمجان درست کنیم؟

کشک بادمجان علاوه بر این که در برنامه غذایی بیشتر خانواده های ایرانی جا دارد، در بسیاری از مهمانی های ایرانی هم، چه سنتی و چه مدرن، سرو می گردد. چرا که کشک بادمجان علاوه بر وعده اصلی می تواند یک پیش غذای مجلسی هم باشد؛ حتی می توان با آن ساندویچ های کوچک درست و به عنوان فینگر فود سرو کرد.

یکی دیگر از خوبی های کشک بادمجان این است که می توانید آن را بسیار سریع آماده کنید. اگر از قبل بادمجان سرخ شده در فریزر خود داشته باشید، این غذا در عرض چند دقیقه آماده می گردد.

مواد لازم برای کشک بادمجان (برای 4 نفر)

  • بادمجان: 2.5 کیلو
  • کشک (ترجیحا محلی): 3 قاشق غذاخوری
  • گردو ریز خرد شده: 3 قاشق غذاخوری
  • پیاز خلالی: 2 عدد عظیم
  • نعنا خشک: 2 قاشق غذاخوری
  • سیر له شده: 5 حبه
  • زردچوبه، فلفل سیاه و نمک به میزان لازم

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی

1.

بادمجان ها را پوست بگیرید، هر کدام را از وسط به صورت طولی نصف کنید، در یک آبکش بچینید و روی آن ها نمک بپاشید. یک ساعت به بادمجان ها زمان بدهید تا تلخی آن ها گرفته گردد؛ باید آب تیره رنگی از بادمجان ها خارج گردد. بعد از یک ساعت بادمجان ها را با آب گرم بشویید، با یک دستمال تمیز رطوبت آن ها را بگیرید و سپس سرخ کنید.

2.

بعد از سرخ شدن، بادمجان ها را از تابه خارج کنید و روی دستمال کاغذی ضخیم یا حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن ها خارج گردد.

پیازها را در همان تابه با کمی روغن تفت دهید تا جایی که رنگ آن ها کاملا طلایی گردد.

3.

بعد از این که پیازها طلایی شدند، سیر، زردچوبه، فلفل سیاه، نمک و نعنا خشک را به آن اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید. از آنجا که نعنا به سرعت می سوزد، دقت کنید که حرارت باید خیلی کم باشد.

4.

بادمجان های سرخ شده را مجددا به تابه اضافه کنید.

5.

بادمجان ها را با دیگر مواد مخلوط کنید، سپس نصف پیمانه آب به تابه بیفزایید و اجازه دهید با در بسته کاملا بپزند. بعد از این که بادمجان ها کاملا پختند، با استفاده از پشت قاشق آن ها را له کنید. اگر تمایل دارید که بادمجان ها کاملا له شوند و بافت کشک بادمجان شما یکدست گردد، می توانید این کار را با گوشت کوب انجام دهید.

6.

پس از له کردن بادمجان ها، گردوی خرد شده و کشک را به آن ها اضافه کنید. میزان کشک به غلظت و طعم کشک و سلیقه شما بستگی دارد. بعد از اضافه کردن کشک، نمک غذا را بچشید و در صورت لزوم کمی نمک به آن اضافه کنید.

7.

در آخر کشک بادمجان را در ظرف سرو ریخته و روی آن را با کشک، پیاز داغ و نعنا داغ تزیین کنید.

چطور باباغنوش درست کنیم؟

چطور فلافل لبنانی درست کنیم؟

منبع: دیجیکالا مگ

به "چطور کشک بادمجان درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور کشک بادمجان درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید