10 گیاه زیبا که برای اتاق خواب مناسب هستند

به گزارش وبلاگ اسبیکو، حضور گیاهان در اتاق خواب علاوه بر ایجاد زیبایی می تواند در خلق وخوی شما تأثیر مثبت داشته و خلاقیت شما را افزایش دهند. بعلاوه گیاهان در کاهش استرس، افزایش بهره وری و از همه مهم تر تصفیه هوا تأثیر مثبت دارند. پس اگر تصمیم دارید اتاقی پر از احساس سرزندگی و هوای تازه داشته باشید باید حتما به سراغ گیاهان بروید. اما چه گیاهانی برای اتاق خواب مناسب هستند؟

10 گیاه زیبا که برای اتاق خواب مناسب هستند

امروز در این مطلب از وبلاگ اسبیکو مگ می خواهیم 10 گیاه مناسب برای قرار دادن در اتاق خواب را به شما معرفی کنیم.

آیا نگهداری از گیاهان در اتاق خواب کار درستی است؟

با اینکه نگهداری از گیاهان در اتاق خواب مزایای بسیار زیادی دارد اما نظرات موافق و مخالف زیادی در این زمینه وجود دارد. مخالفان نگهداری از گیاهان در اتاق خواب معتقدند گیاهان شب ها دی اکسیدکربن پس می دهند پس نگهداری از گیاهان در اتاق خواب می تواند مضر باشد. اما جالب است بدانید که شب ها انسان ها و حیوانات خانگی دی اکسیدکربن بیشتری نسبت به گیاهان آپارتمانی منتشر می نمایند. وجود دی اکسیدکربن به اندازه کم اصلا مضر نیست اما این مونوکسیدکربن است که بسیار خطرناک است. پس وجود چند گیاه در اتاق خواب اصلا خطرناک و مشکل آفرین نیست.

برترین گیاهان برای اتاق خواب کدامند؟

انتخاب برترین گیاه برای اتاق خواب کاملا بستگی به دلیلی دارد که باعث شده در پی گیاه بگشت. اگر در پی گیاهی هستید که شب ها هوا را تصفیه نموده و اکسیژن فراوری کند، آلوئه ورا یا سانسوریا برترین گزینه است. اگر در پی گیاهانی می گشت که بوها را از بین برده و هوا را هم تصفیه نمایند باید پتوس طلایی را انتخاب کنید. در ادامه می توایند با برترین گیاهان مناسب برای اتاق خواب آشنا شده و بر اساس مزایای سلامتی که دارند یک یا چند گیاه را برای اتاق خوابتان انتخاب کنید.

1. گیاه پوست ماری

گیاه پوست ماری که با نام زبان مادرشوهر هم شناخته می گردد، برترین انتخاب برای قرار دادن در اتاق خواب است چون در فهرست 10 گیاه برتر برای تصفیه هوا که از طرف ناسا منتشر شده است قرار گرفته است. بعلاوه از معدود گیاهانی است که قابلیت تصفیه هوا و تبدیل دی اکسیدکربن به اکسیژن را در شب ها هم دارد. بقیه گیاهان آپارتمانی فقط در طول روز این کار را انجام می دهند اما این گیاه زیبا شب ها هم به سلامت تنفس شما اهمیت می دهد.

2. فیلودندرون برگ قلبی

فیلودندرون برگ قلبی هم یکی از 10 گیاه فهرست برتر ناسا است که از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی هم به شمار میرود، چون به سختی ممکن است بتوانید آن را از بین ببرید. برگ های قلبی این گیاه زیبایی بی همتایی دارد و در جذب فرمالدئید (ماده شیمیایی بدبویی که در دود ناشی از سوخت بنزین یا چوب وجود دارد) هم موثر است. اگر قصد استفاده از این گیاه را دارید از قلم نیاندازید که از دسته گیاهان سمی برای بچه ها و حیوانات خانگی است، پس حتما آن را دور از دسترس آن ها قرار دهید.

3. پیچک انگلیسی

یکی دیگر از گیاهان محبوب در فهرست ناسا پیچک انگلیسی است که در جذف فرمالدئید، بزنین، رایلن و تولوئن (مواد شیمیایی بدبویی که در دود ناشی از سوخت بنزین یا چوب وجود دارند) بسیار مؤثر است. در تحقیقاتی که روی پیچک انگلیسی صورت گرفته تعیین شده است که این گیاه نه تنها توانایی حذف سموم هوا را دارد، بلکه می تواند بو و میکروب های کپک و مدفوع حیوانات را از هوا پاک نموده و در کاهش علائم آلرژی موثر باشد.

4. پتوس طلایی

ظاهر پتوس طلایی مثل فیلودندرون برگ قلبی است و در فیلتر کردن فرمالدئید، مونوکسیدکربن و بنزن موثر است. مراقبت از این گیاه آسان است و به خوبی در محیط خانه رشد می نماید. پتوس به تحمل پذیری بالا معروفیت دارد.

5. گیاه گندمی

گیاهی مناسب برای آویزان کردن از سقف که آسان تر از آن چیزی که فکرش را می کنید تکثیر می گردد. این گیاه با انواع آلاینده های هوا مثل بنزن، فرمالدئید، مونوکسیدکربن و زایلن مقابله نموده و هوای اتاق را به خوبی تصفیه می نماید. برترین نور برای رشد گیاه گندمی نور غیرمستقیم خورشید است و به آبیاری منظم و زیاد نیازی ندارد. یک سال بعد از ورود این گیاه به خانه می توانید آن را به اندازه میانه آبیاری کنید.

6. گیاه کائوچو

گیاه کائوچو با برگ های سبز خیره نماینده ای که یادآور فضای جنگلی است یک دفع نماینده قوی برای سموم موجود در هوا است. برگ های این گیاه میزان زیادی از آلاینده ها را جذب نموده و هوای اتاق را به خوبی تصفیه می نمایند. این گیاه با نور کم تا میانه و آبیاری گاه به گاه خوب رشد می نماید. از قلم نیاندازید که خاک گیاه قبل از آبیاری باید کاملا خشک شده باشد.

7. گاردنیا

نگهداری و مراقبت از گاردنیا کمی سخت و زمان بر است اما واقعا ارزشش را دارد. این گیاه شکوفه های معطر و زیبایی دارد و همین نکته آن را برای قرار گرفتن در اتاق خواب نامزد نموده است. مطالعات نشان داده است که این گیاه می تواند در تسکین اضطراب و ایجاد خواب با کیفیت مؤثر باشد. نور غیر مستقیم خورشید و خاک دائما مرطوب برترین محیط رشد برای گاردنیا است.

8. نیلوفر صلح

نیلوفر صلح با گل های سفید زیبایی که دارد گزینه مناسبی برای قرار دادن در خانه است. این گیاه به پاکسازی هوا و از بین بردن فرمالدئید، بنزن، استون، الکل ها و تری کلرواتیلن ها معروفیت دارد. نیلوفر صلح سمی است و باید گلدان آن در جایی قرار بگیرد که بچه ها و حیوانات خانگی به آن دسترسی نداشته باشند. برای نگهداری از آن باید گلدان را در معرض نور غیرمستقیم خورشید قرار داده و خاکش را همواره مرطوب نگه دارید.

9. نخل آرکا

نخل آرکا یک گیاه استنوایی است و در هر محیطی که قرار بگیرد آن را سرشار از سرسبزی و سرزندگی می نماید. این گیاه یکی از برترین تصفیه نماینده های هوا است و توانایی از بین بردن سموم مضر موجود در هوا، مثل بنزن، فرمالدئید و تری کلرواتیلن، را دارد. در مطالعه ای تعیین شده است که نخل آرکا یکی از برترین گزینه ها برای از بین بردن دی اکسیدکربن موجود در هوای اتاق است. نور غیرمستقیم خورشید باعث رشد بهتر این گیاه شده و خاک مرطوب می تواند رشد آن را افزایش دهد.

10. آلوئه ورا

یکی دیگر از گیاهان موجود در فهرست برترین تصفه نماینده های هوای ناسا، آلوئه ورا است. این گیاه می تواند در شب اکسیژن آزاد نموده و محیط خواب مناسبی برای شما فراهم کند. نگهداری از آن بسیار آسان است و می تواند تا 3 هفته بدون آبیاری به راحتی زندگی کند. علاوه بر همه این مزایا، این گیاه فواید دارویی هم دارد و از برگ های آن می توانید برای تسکین بریدگی ها و سوختگی ها بهره ببرید.

مرور کلی

یکی از بزرگ ترین فواید نگهداری از گیاهان در اتاق خواب بهبود و افزایش کیفیت هوای داخل اتاق است. خشکی هوای داخل خانه باعث ایجاد بیماری هایی مثل مسائل تنفسی، گلو درد، سرماخوردگی یا حتی جوش ها می گردد. گیاهان آپارتمانی با انتشار بخار آب در طول روز می توانند رطوبت هوای داخل خانه را حفظ نموده و حتی آن را افزایش دهند.

گیاهان علاوه بر انتشار اکسیژن و رطوبت، می توانند یون های منفی فراوری نمایند تا گرد وغبار، هاگ های کپک، باکتری ها و عوامل آلرژی زا را از بین ببرند. بعلاوه یون های منفی باعث افزایش سلامت روانی، بهره وری و احساس رضایت از زندگی در افراد می گردد. گیاهان آپارتمانی کاری فراتر از تصفیه هوای عادی انجام داده و آلاینده های هوای خانه، مثل فرمالدئید، تری کلرواتیلن، زایلن، تولوئن و بنزن را هم فیلتر می نمایند.

یکی دیگر از مزایای گیاهان آپارتمانی که کمتر به آن توجه شده است اثر آرام بخش آن ها است. البته هنوز هیچ شواهد علمی محکمی در این ارتباط وجود ندارد اما افراد بسیاری عنوان نموده اند که وجود گیاهان در اتاق خواب باعث ایجاد احساس آرامش، دنج بودن، افزایش تمرکز و بهبود کیفیت خواب آن ها شده است. پس اگر در پی گیاهان آپارتمانی برای اتاق خواب خود می گشت علاوه بر ظاهر، به تأثیرات سلامتی آن گیاه هم توجه کنید.

منبع: casper

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 گیاه زیبا که برای اتاق خواب مناسب هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 گیاه زیبا که برای اتاق خواب مناسب هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید