گره مسائل تولیدکنندگان و سرمایه گذاران باید باز گردد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، رئیس شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران، بر لزوم تسهیل امور مردم، برطرف موانع فراوری و حل مسائل سرمایه گذاری در این استان تأکید کرد.

گره مسائل تولیدکنندگان و سرمایه گذاران باید باز گردد

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران با بیان اینکه مسائل و گره های کور در کارهای فراورینمایندگان و سرمایه گذاران باید باز گردد، گفت: طوری باید کار و کوشش کنیم که موانع برداشته گردد و فضای کار در استان راه بیفتد تا مردم در پیگیری امور خود دچار زحمت شوند.

حسینی پور توضیح داد: برنامه ها باید در جهت برطرف موانع کار مردم و فراوری باشد و هزینه ها باید کاهش پیدا کند و مسائل و فرآیندهای اداری در صورت امکان در شهرستان ها حل وفصل گردد.

وی اضافه نمود: دور کردن سرمایه گذاران از استان یک مانع بزرگ توسعه ای است و باید این فرایند اصلاح گردد تا شاهد حضور سرمایه گذاران در استان باشیم.

استاندار مازندران تأکید کرد: خروجی تراکنش های بانکی مسافران و گردشگران باید به نفع استان باشد و بانک های استان باید این مهم را پیگیری نمایند.

وی توضیح داد: بسیاری از کسانی که در پی مجوزهای سرمایه گذاری هستند درگیر و دار فرآیندهای اداری و بوروکراسی های غیرضروری می مانند که حتماً به این وضع در استان سرانجام می دهیم. باید ضمن رعایت قوانین، کار سرمایه گذاران را تسهیل کرد.

مصوبات نشست شورای گفت وگوی استان مازندران

در این جلسه بر اساس پیشنهاد های دبیرخانه مقرر شد که به منظور جلوگیری از تهیه نقشه مجدد و صرف هزینه و اتلاف وقت متقاضیان، سازمان نظام دامپزشکی مازندران با شناسایی ایرادات بهداشتی احتمالی حداقلی موجود در نقشه های تهیه شده، مراتب را به متقاضیان اعلام تا مشاوران سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی مازندران در اسرع وقت نسبت به بازنگری و برطرف نقص، اقدامات لازم را به عمل آوردند.

بعلاوه مقرر شد که به منظور حفظ، توسعه و تشویق سرمایه گذاری و تسهیل و تسریع در امور فرآیند صدور مجوزهای حوزه دام پروری و آبزی پروری صنعتی و نیمه صنعتی و نظر به اجرای ماده 5 قانون نظام جامع دام پروری کشور، سازمان نظام دامپزشکی نسبت به ابلاغ ضوابط و مقررات و معیارهای دستورالعمل GMP به صورت توصیفی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و شهرک های صنعتی ظرف یک هفته کاری اقدام تا پیش از تأیید نهایی نقشه ها نسبت به برطرف ایرادات احتمالی و ضوابط بهداشتی اقدام گردد.

مورد مشخص تکلیف شده در نشست شورای گفت وگوی مازندران

در این نشست، مقرر شد با توجه به صحبت های مطرح شده به وسیله سه نفر از اعضای انجمن صنفی فراورینمایندگان آجر ماشینی و ضرورت این موضوع که جهاد کشاورزی استان با درخواست فعالان این صنعت در کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی مصوب آبان 1385 مجلس شورای اسلامی موافقت کند، بنابراین طبق دستور استاندار مازندران، مراتب بار دیگر برای آنالیز بیشتر به کمیته مربوطه ارجاع شد.

بر اساس پیشنهاد دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران و پیرو گلایه مندی فراورینمایندگان آجر ماشینی، این فعالان مالی برای تأمین خاک موردنیاز که ماده اولیه این کارخانه ها محسوب می گردد، خاک را از منطقه ها ناهموار، شیب دار، لم یزرع و کم بازده به دست می آوردند و پس از برداشت نیز منطقه را تسطیح و به صورت اصولی با خاک حاصلخیز هم سطح سازی نموده و شرایط را برای فعالیت کشاورزی مهیا می نمایند بنابراین این اقدام آن ها از مصادیق تغییر کاربری محسوب نمی گردد.

فراورینمایندگان آجر ماشینی حاضر در نشست شورای گفت وگو، حسب دستور استاندار مبنی بر تسریع در رسیدگی به مسائل آن ها، پس از اتمام جلسه، نشستی را با سید رحیم بخشی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران داشتند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "گره مسائل تولیدکنندگان و سرمایه گذاران باید باز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گره مسائل تولیدکنندگان و سرمایه گذاران باید باز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید