زمان مناسب برای آغاز یک کسب و کار کوچک چه وقتی است؟
به گزارش وبلاگ اسبیکو، راه اندازی یک کسب و کار هرگز آسان نیست. شما باید در خصوص ارائه خدمات یا محصول خود تصمیم بگیرید، مخاطبان هدف شما چه کسانی خواهند بود و باید بدانید زمان مناسبی برای راه اندازی آن چه زمانی است.
بر اساس مطالعه ای 62٪ از مردم در ایالات متحده می خواهند صاحب کسب و کار شوند اما واقعاً چند نفر می دانند که برای آغاز، راه اندازی و توسعه یک کسب و کار چه چیزی ضروری است؟ و آیا زمان مناسبی در زندگی آنها برای آغاز است؟
تونی کلمن براون، بنیانگذار شبکه زنان در تجارت، گفت: همه ایده ها منحصر به فرد نیستند و فقط به یک نفر الهام نمی شوند. مهم شخصی است که اقدام می نماید که در نهایت برنده می گردد. بنابراین، به محض دریافت ایده، باید به آن عمل کنید.
کارآفرینان دلایل زیادی را برای آغاز کسب و کار خود ذکر می نمایند، از جمله دوست نداشتن شغل فعلی، احتیاج به یک منبع خلاق یا فقط میل به پول بیشتر. صرف نظر از اینکه چه چیزی به شما انگیزه می دهد، زمان و علت ایجاد یک کسب و کار باید هدفمند باشد.
در اینجا چند مرحله و ملاحظات مهم برای معین اینکه آیا زمان مناسبی برای به ثمر رساندن سرمایه گذاری تجاری شما است یا خیر، آورده شده است.
تحقیق کنید و مخاطب هدف خود را پیدا کنید
در قلب هر ایده عالی این است که قصد دارید به چه کسی خدمت کنید. مخاطب هدف شما افرادی هستند که به محصول یا خدمات شما احتیاج دارند یا می خواهند و به نوبه خود می توانند به موفقیت کسب و کار شما یاری نمایند. اخیراً مطالعه ای منتشر شده به وسیله سایت محتوای متمرکز بر استارت آپ Failory که نشان داد 90 درصد استارت آپ ها شکست می خورند. یکی از دلایل اصلی ذکر شده این بود که محصول مناسب برای بازار انتخابی نیست.
برای اینکه بدانید آیا حتی بازاری برای کسب و کار شما وجود دارد یا خیر، انجام تحقیق بسیار مهم است. طبق گفته اداره کسب و کار کوچک (SBA)، کلیدهای کشف نقاط قوت و پیشنهادهای فروش منحصر به فرد و در نهایت شناسایی بازار هدف شما عبارتند از:
- انجام تحقیقات بازار، مانند جمع آوری داده های جمعیت شناختی در خصوص سن، جمعیت و ثروت
- تجزیه و تحلیل رفتار مصرف نماینده و روندهای اقتصادی
همانطور که ایده کسب و کار خود را توسعه می دهید، اغلب از مخاطبان هدف خود نظرسنجی کنید تا بفهمید چگونه می توانید مسائل آنها را حل کنید و احتیاجهای آنها را برآورده کنید. یکی از این راه ها برای یافتن مخاطبان هدف، به وسیله گروه های متمرکز فیسبوک است.
به عنوان مثال، جازمین تامپسون برند مراقبت از موی گیاهی خود، Winnie & Co را پس از اینکه نتوانست محصولات مرطوب نماینده برای موهای دخترش پیدا کند، تأسیس کرد.
تامپسون در یک مصاحبه گفت: در جستجوی خود برای یافتن محصول مناسب برای دخترم، متوجه شدم مادران دیگر نیز همین مشکل را دارند. تامپسون برای توسعه محصولات موی مبتنی بر وگان خود برای بچه ها خردسال، از عضویت خود در گروه های فرزندپروری فیس بوک برای برقراری ارتباط با مادران دیگر و دریافت بازخورد در خصوص احتیاجهای آنها استفاده کرد. این به نوبه خود الهام بخش او شد تا فکر را عملی کند و کسب و کار خود را آغاز کند.
ایده خود را در بازار هدف آزمایش کنید
اگر یک ایده تجاری دارید اما مطمئن نیستید که جواب می دهد، برترین راه برای پیدا کردن آن، آزمایش اش است.
در سال 2019، تونیتا وایت، ایده ای برای عرضه خوشبو نماینده های خانگی داشت، با هدف بازاریابی شمع های مبتنی بر سویا برای کسانی که از آنها به عنوان مصرف نماینده شهری یاد می نماید.
وایت در یک مصاحبه گفت: من به فکر خط فراوری خوشبو نماینده های خانگی بودم. من به یک منبع خلاقانه احتیاج داشتم و می خواستم چیزی باشد که دوست داشتم و از آن لذت می بردم.
این مادر پر مشغله دوقلوها تصمیم گرفت کار کوچکی را آغاز کند و با خلق دو عطر بازار را آزمایش کند. وایت پس از آن بودجه ای برای لوازم تهیه کرد و مغازه هایی باز کرد. این کارآفرین پس از آزمایش ایده کسب و کارش و فهمیدن اینکه مردم محصولاتش را دوست دارند، تصمیم گرفت در سال 2020 کارش را توسعه دهد. او یک وب سایت و یک حضور در رسانه های اجتماعی برای توسعه تجارت خود ایجاد کرد.
آیا زمان، انرژی و منابع دارید؟
اگر آماده راه اندازی یک کسب و کار هستید، باید زمانی برای اختصاص دادن به آن، انرژی برای عبور از روزهای سخت، منابع اقتصادی و شبکه ای داشته باشید که از کوشش شما پشتیبانی کند.
زمان و انرژی
در حالی که ممکن است برای آغاز کسب و کار خود مضطرب باشید، زمان عامل مهمی است که باید در نظر بگیرید، به خصوص در خصوص خانه و زندگی حرفه ای خود.
به عنوان مثال، فرض کنید شما مادری هستید که در خانه می مانید و بچه ها کوچکی دارید اما گزینه های زیادی برای مراقبت از کودک ندارید. راه اندازی کسب و کاری که مستلزم آن است که در طول روز در دسترس مشتریان باشید، ممکن است گزینه مناسبی نباشد. یا اگر حرفه ای پرمشقت دارید، راه اندازی یک کسب و کار که به همان اندازه سخت است ممکن است باعث فرسودگی سریع شما گردد.
هنوز باید به ارزش ایده خود ایمان داشته باشید. فقط در نظر بگیرید که چگونه می توانید منظره خود را به روشی معقول تر برآورده کنید.
اگر برنامه شما به علت مسئولیت های دیگر محدود است، یک برنامه کاربردی و کارآمد برای مدیریت کسب و کار خود ایجاد کنید. این اراده به شما یاری می نماید که انگیزه خود را برای ماندن در تجارت و در عین حال مدیریت موثر عملیات خود داشته باشید.
ترزا ساچل، مربی استراتژی کسب و کار و بنیانگذار Kingdom Legacy Partnerships، گفت: صبر مهم است. فصول زندگی و فصل هایی در تجارت وجود دارد. به علت زندگی یا شرایط، مجبور خواهید بود خدمات کمتری را تنظیم کنید یا خدمات کمتری ارائه دهید اما به این معنی نیست که متوقف شوید.
منابع اقتصادی
چگونه برای تامین اقتصادی کسب و کار نو خود برنامه ریزی می کنید؟ برای بسیاری از کارآفرینان، راه اندازی یک کسب و کار به معنای ایجاد بودجه برای ساختار قانونی، هزینه های عملیاتی، بازاریابی و منابع است و به عنوان بخشی از اداره تجارت خود، هزینه های مکرر خواهید داشت.
اندازه پولی که برای راه اندازی کسب و کار خود احتیاج دارید به طور قابل توجهی به نوع عملیاتی که در حال ایجاد آن هستید بستگی دارد. به عنوان مثال، کارآفرینی که در حال راه اندازی یک وبلاگ است، هزینه های بسیار کمی خواهد داشت. با این حال، شخصی که کسب و کاری را راه اندازی می کند که به ویترین یا تجهیزات زیادی احتیاج دارد، برای تأمین اقتصادی ایده خود به یک طرح تجاری و اعتبار خوب احتیاج دارد.
همانطور که در نظر می گیرید که آیا اکنون زمان مناسبی برای آغاز کسب و کارتان است، این سوالات مهم اقتصادی را از خود بپرسید:
- چقدر پول برای تامین اقتصادی کسب و کارتان پس انداز نموده اید؟
- اعتبار شما چگونه به نظر می رسد و آیا به شما یاری می نماید یا مانع از راه اندازی کسب و کارتان می گردد؟
- اگر اعتبار شما خوب نیست، برای ایجاد اعتبار باید چه کاری انجام دهید تا آماده راه اندازی کسب و کار خود باشید؟
- برای تامین اقتصادی کسب و کار خود به چه سرمایه ای احتیاج دارید؟
- هزینه های کسب و کار شما چیست؟
- راه اندازی این کسب و کار به شرایط اقتصادی شخصی شما یاری می کند یا به آن آسیب می رساند (مخصوصاً اگر شغل خود را برای راه اندازی این تجارت رها کنید)؟
پشتیبانی شبکه
توانایی برقراری ارتباط با دیگران - برای مثال به وسیله کانال های اجتماعی مانند لینکدین و سازمان های حرفه ای مرتبط با صنعت - برای آغاز یک کسب و کار بسیار مهم است.
قبل از آغاز یک کسب و کار، با یک مشاور کسب و کار صحبت کنید تا به شما در انتخاب عاقلانه یاری کند. کارآفرینی یک سفر است. ارتباط با افراد در شراکت صحیح شما را به سطح بعدی سوق می دهد. شما باید با افراد مناسب دیدار کنید و ارتباط برقرار کنید.
ملاحظات فصلی
زمان سال نیز ممکن است بر توانایی شما برای آغاز یک کسب و کار تأثیر بگذارد. بعضی از افراد ممکن است در ابتدای سال کسب و کار خود را راه اندازی نمایند زیرا اعتقاد به آغازی تازه مرتبط با سال نو دارند. در همین حال، بعضی دیگر ممکن است بر این باور باشند که ایجاد یک تجارت باید زمانی اتفاق بیفتد که بازار برای پذیرش پیشنهاد آنها مناسب باشد.
به عنوان مثال، اگر شما یک نانوا هستید، منطقی است که برنامه ریزی کسب و کار خود را در تابستان آغاز کنید. در پاییز، می توانید برای آماده شدن برای فصل تعطیلات، محصولات تجاری خود را با رویدادها عرضه کنید.
شما برنامه ریزی نموده اید
صنعت شما هرچه که باشد، برترین راه برای راه اندازی یک کسب و کار، ایجاد یک طرح تجاری قوی و استراتژیک و واقع بین بودن در توانایی خود برای اجرا و حفظ آن است. به هر حال، اداره یک کسب و کار احتیاجمند تعهد و درک مخاطبان هدف، چشم انداز اقتصادی صنعت و توانایی های اقتصادی شماست.
با این حال، یک طرح تجاری قوی، کامل با تجزیه و تحلیل رقابتی و بازار شما، می تواند دیدگاه شما را تقویت کند و به تبدیل ایده شما به واقعیت در هر زمانی که برای شما مناسب است یاری کند.
منبع:
thebalancesmb
منبع: هفت گنج