ژن های برتر در کشاورزی حرف اول را می زنند

به گزارش وبلاگ اسبیکو، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مهم ترین استراتژی این سازمان اصلاح، نوسازی و بازسازی باغات و مزارع است، گفت: امروز ژن های برتر در کشاورزی حرف اول را می زنند.

ژن های برتر در کشاورزی حرف اول را می زنند

ذبیح الله غریب 20 مردادماه در حاشیه بازدید از نهالستان کبیری سامان در جمع وبلاگ اسبیکو چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امروزه به علت محدودیت در آب و خاک توسعه کشاورزی به محالات تبدیل شده است، بنابراین امروز مهم ترین استراتژی ما اصلاح، نوسازی و بازسازی باغات و مزارع است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مزایای اجرای سیستم های آبیاری نوین، گفت: اگر در برهه ای دچار خشکسالی شویم، اگر مزرعه و یا باغی به این سیستم مجهز نباشد، در صورت کاهش منابع آبی مزرعه یا باغ خشک می گردد.

وی ادامه داد: سیستم آبیاری نوین موجب می گردد مدیریت مزرعه در بحث تغذیه و جلوگیری از سرمازدگی به راحتی امکانپذیر باشد.

غریب با بیان اینکه امروز ژن های برتر در کشاورزی حرف اول را می زنند، مطرح نمود: در گذشته اقدامات خوبی در حوزه تکثیر دام و طیور انجام شده است، امروز کشورهای پیشرفته با تغییر ژن ها توانستند بهره وری در این بخش را افزایش دهند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وظیفه وزارت کشاورزی فراوری محصول در بخش کشاورزی است، مطرح نمود: این وزارتخانه قوانین تجارت را نمی داند، بنابراین وظیفه وزارت بازرگانی است که موضوعات مرتبط به بازاریابی را دنبال کند، همچنین وزارت صنعت نیز وظیفه دارد در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی ورود کند.

وی اضافه نمود: جهادکشاورزی نیز وظیفه دارد فراوری را به گونه ای مدیریت کند که زنجیره فراوری کامل باشد، امروز ما در مدت 15 تا یکماه کل احتیاج یکسال را فراوری می کنیم، اما باید با انبارداری صحیح این محصول را برای مصرف یکسال نگه داری کنیم.

غریب با اشاره به فراوری محصول سبزی و صیفی در گلخانه، یادآور شد: فراوری محصول در گلخانه مزایای بسیاری دارد، به طور مثال ما می توانیم در فصول مختلف سال براساس احتیاج سبزی و صیفی فراوری کنیم، این موضوع کشاورزی سفارشی و قراردادی نیز می گویند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در خاتمه در مورد مزرعه کبیری در سامان گفت: مرکز تحقیقات آمادگی دارد گونه های برتر در این مزرعه را شناسایی کند و این گونه ها با تکثیر در مرکزی وارد مزارع استان شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ژن های برتر در کشاورزی حرف اول را می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژن های برتر در کشاورزی حرف اول را می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید