ژاپن برای تقویت صنعت تراشه سازی کوشش می نماید

به گزارش وبلاگ اسبیکو به نقل از رویترز، هیئت مدیره JSR ژاپن(سازنده مواد نیمه رسانا) امروز برای تبادل نظر درباره خرید احتمالی شرکت به وسیله یک صندوق تحت حمایت دولت به مبلغ چند میلیارد دلار جلسه برگزاری می نماید. این اقدام نشان دهنده تسریع کوشش های کشور برای تقویت صنعت تراشه آن است.

ژاپن برای تقویت صنعت تراشه سازی کوشش می نماید

البته علاوه بر این موارد، تراشه سازان و دولت اقداماتی تازه برای احیای صنعت نیمه رساناسازی کشور انجام داده اند. به عنوان مثال شرکت TSMC در نوامبر 2022 میلادی برنامه خود را برای ساخت یک واحد تراشه سازی 7 میلیارد دلاری در جزیره کیوشو اظهار داشت که قادر به فراوری تراشه های 12 و16 نانومتری از شروع 2024 میلادی خواهد بود.

سونی و قطعه سازی دنسو که از تراشه هایTSMC استفاده می نمایند نیز از سرمایه گذاران هستند. شرکت تراشه سازی آمریکایی میکرون نیز در ماه می از برنامه خود برای سرمایه گذاری تا سقف 500 میلیارد ین(3.5 میلیارد دلار) در فناوری های فرابنفش(EUV)طی چند سال آینده خبرداد که با پشتیبانی دولت ژاپن انجام می گردد. این شرکت نخستین تراشه سازی است که فناوری EUV را در فراوری تراشه به ژاپن می آورد.

شرکت وابسته به دولت راپیدوس در فوریه 2023 میلادی اظهار داشت یک واحد تراشه سازی در چیتوس (مرکز فراوری کشور در شمال جزیره هوکایدو)می سازد.

ژاپن که شاهد کاهش سهم خود از بازار نیمه رسانای جهانی از 50 درصد در اواخر 1980 به 10 درصد در حال حاضر بوده است، سعی دارد ارزش فروش تراشه های ساخته شده در کشور را تا 2030 میلادی به 15 هزار میلیارد ین برساند و برای این منظور از مشوق های سرمایه گذاری و پشتیبانی به شیوه های مختلف استفاده می نماید.

دولت این کشور یارانه 476 میلیارد ینی به TSMC یا حدود نصف هزینه ساخت کارخانه را به این شرکت پیشنهاد نموده است.

از سوی دیگر ژاپن در ماه مارس اظهار داشت صادرات 23 نوع تجهیزات تراشه سازی را در راستای همکاری با کنترل های صادراتی آمریکا محدود می نماید تا توانایی چین برای فراوری تراشه های پیشرفته تر را کاهش دهد.

ژاپن که فراوری نمایندگان تراشه بزرگی مانند نیکون و توکیوالکترون را در خود جای داده، نامی از چین به عنوان هدف محدودیت های صادراتی نبرده اما اعلام نموده فراوری نمایندگان تمام منطقه ها برای صادرات باید مجوز دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ژاپن برای تقویت صنعت تراشه سازی کوشش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن برای تقویت صنعت تراشه سازی کوشش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید