چگونه رابطه عاطفی را قوی نگه داریم؟

به گزارش وبلاگ اسبیکو، همه ما دوست داریم بعد از پیدا کردن نیمه گمشده مان زندگی شاد و آرامی را در کنار او داشته باشیم اما این اتفاق در زندگی بسیاری از زوج ها نمی افتد.

چگونه رابطه عاطفی را قوی نگه داریم؟

با مشاهده آمار طلاق می توان فهمید که بیشتر مردم نمی دانند چگونه یک رابطه سالم را ایجاد کرده و آن را حفظ کنند.

البته این اتفاق چندان عجیب نیست زیرا هیچکدام از ما در طول عمر و تحصیل هیچ آموزشی مربوط به عشق و ازدواج ندیده ایم. در واقع بیشتر ما هیچکدام از مهارت های زندگی را یاد نمی گیریم چه برسد به مهارت های رابطه و ازدواج. به همین دلیل بیشتر مردم از ازدواج و رابطه شکایت می کنند.

رابطه ها ذاتا سخت نیستند این مردم هستند که رابطه ها را سخت می کنند.

نکاتی که در ادامه آمده است هم برای کسانی که به تازگی وارد رابطه شده اند و هم برای کسانی که در یک رابطه 30 ساله هستند مفید است.

زبان عشق خود را بشناسید

اگر تا به حال کتاب 5 زبان عشق را نخوانده اید پیشنهاد می کنم حتما این کار را انجام دهید. گری چاپمن در این کتاب 5 روشی که انسان می تواند عشق را ابراز کرده و دریافت کند توضیح داده است. و این که روش های ابراز عشق شما و همسرتان با هم یکسان نیست. با خواندن این کتاب هم خودتان را بهتر می شناسید و هم همسرتان.

با یکدیگر همدردی کنید

یکی از بزرگ ترین مسائل در رابطه ها این است که بیشتر آدم ها فقط نقطه نظرات خودشان را می بینند. همه زوج ها مخالفت هایی با هم دارند. اما مخالفت به معنای آسیب رساندن به رابطه نیست. برای این که همدیگر را بهتر درک کنید باید به حرف همدیگر گوش دهید و نقطه نظرات همدیگر را قبول کنید. هر کسی استحقاق درک شدن را دارد.

شب ها بیرون بروید

یکی از اتفاقات بدی که در هر رابطه ای می افتد این است که بعد از مدتی فراموش می کنند با هم دو نفره بیرون بروند. آن ها فکر می کنند چون زندگی آرامی دارند پس همه چیز خوب پیش می رود. اما گاهی اوقات مسائل زندگی و بچه مانع از رمانتیک شدن زندگی می شود. خوب است که گاهی اوقات برای خودتان وقت بگذارید و برای شام به رستوران بروید.

یاد بگیرید که در درگیری ها موثر باشید

بیشتر مردم درگیری ها را اشتباه مدیریت می کنند. آن ها خودشان و طرف مقابل را در دو طرف جبهه می بینند. فکر می کنند که حق به جانب آن هاست و باید در بحث و درگیری برنده باشند.

در رابطه موقعیت من و تو وجود ندارد بلکه موقعیت ما درست است. به خودتان به عنوان یک گروه نگاه کنید که تلاش می کنید مسائل را با هم حل کنید.

عادت های خاص همدیگر را بشناسید

هر کسی عادت های بد دارد. شاید عادت های بد همسرتان را دوست نداشته باشید اما باید یاد بگیرید که آن ها را بپذیرید و اجازه ندهید به خاطر آن ها صدمه ای به رابطه وارد شود.

درباره مسائل مالی صحبت کنید

مسائل مالی یکی از دلایل اصلی شکست در رابطه هاست. وقتی یکی از دو طرف خرج کند و دیگری پس انداز کند مخالفت ها و درگیری های زیادی در رابطه بوجود می آید. پس درباره مسائل مالی با هم صحبت و بودجه بندی کنید.

مراقب اعتیادها باشید

همه آدم ها اعتیادهایی دارند. منظور ما اعتیاد به مواد مخدر یا الکل نیست. آدم ها می توانند به خیلی چیزها معتاد باشند از خرید گرفته تا بازی های کامپیوتری. اگر بیش از حد روی چیزی وقت صرف کنید وقت کمتری را با همسرتان می گذرانید پس این اعتیادها را کمتر کنید و وقت و انرژی خود را صرف رابطه کنید.

خودخواه نباشید

تمرکز کردن به خودتان و نیازهای خودتان کار آسانی است. اما گهگاهی نادیده دریافت نیازهای خود و تمرکز کردن به نیازهای همسرتان کار آسانی نیست. در هر رابطه سالمی سازش وجود دارد. اگر می خواهید همیشه خودتان را ببینید هرگز وارد رابطه نشوید و تمام عمرتان را مجرد بمانید.

بین استقلال و وابستگی تعادل ایجاد کنید

گاهی اوقات زوج ها در 2 مورد زیاده روی می کنند: وابستگی بیش از حد و استقلال بیش از حد که هیچ کدام از آن ها درست و سالم نیستند. وابستگی بیش از حد باعث می شود هویت خودتان را از دست بدهید. از طرف دیگر استقلال بیش از حد باعث سرد شدن رابطه می شود. پس سعی کنید بین استقلال و وابستگی تعادل ایجاد کنید.

با همدیگر صحبت کنید

بیشتر مردم در زندگی مشغله های زیادی دارند. کار، بچه، خانه و فعالیت های دیگر. این مشغله ها ممکن است در رابطه مشکل ساز باشد اما در صورتی که به آن ها اجازه دهید.

هر چند وقت یک بار با هم مصاحبه کنید البته نه در مورد کار و بچه ها. مشغله زیاد را بهانه نکنید و برای بحث و مصاحبه در رابطه وقت بگذارید.

رابطه ها نباید سخت باشند فقط باید به چیزهایی که رابطه را سالم نگه می دارند آگاه باشید و در به کار بردن آن ها تلاش کنید. البته تلاش کردن به تنهایی کافی نیست بلکه باید خودتان هم بخواهید که شریک عاطفی تان را شاد کنید. از قلم نیاندازید هر چه همسرتان شادتر باشد شما هم شادتر خواهید بود.

منبع: بدونیم

به "چگونه رابطه عاطفی را قوی نگه داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه رابطه عاطفی را قوی نگه داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید