راهنمای سفر به بوینس آیرس، آرژانتین

به گزارش وبلاگ اسبیکو، آرژانتین کشوری زیبا است که سالانه گردشگران زیادی به آن جا سفر می نمایند. مرکز این کشور، بوینس آیرس، شهری بسیار زیبا و با جاذبه های گوناگون است که برای گشتن و بازدید از همه جای آن چندین روز وقت ضروری است. با داشتن اطلاعاتی جامع می توانید به خوبی و با هزینه ای مناسب از قسمت های مختلف این شهر تماشا کنید. با خبرنگاران همراه شوید.

راهنمای سفر به بوینس آیرس، آرژانتین

بوینس آیرس که به پاریس آمریکای جنوبی معروفیت دارد، با داشتن کافه های گوناگون سعی در زنده نگهداشتن شکل و شمایل اروپایی خود و حفظ این نام و لقب را دارد. این شهر پس از ریو دو ژانیرو دومین شهر بزرگ در آمریکای جنوبی است و با داشتن مردمی مهربان برترین مکان برای عاشقان موسیقی، غذا و انواع سرگرمیات است. سرگرمیات شبانه در اینجا فوق العاده هستند. بوینس آیرس شهری است که حالت اوپایی خاصی دارد و تنها شهر بین المللی در منطقه پالرمو است. کیفیت زندگی در اینجا بسیار بالا است و در طول سفر خود می توانید بسیار لذت برده و از کافه ای به کافه دیگر، پارکی به پارک دیگر و رستورانی به رستوران دیگر بروید. در بازار ها، کتاب فروشی های متعدد و کافه های اینجا گردش نموده و تنها از اوقات خود لذت ببرید.

هزینه های معمول

هاستل

هاستل ها در اینجا زیاد هستند و هزینه اتاقی خوابگاهی در آن ها از 100 پزو (6/5 دلار) آغاز می گردد. برای اتاق های خوابگاهی ده نفره بین 100 تا 160 پزو (6/5 تا 10/5 دلار) و برای اتاق های 6 تا 8 نفره بیش از 200 پزو (13 دلار) باید پرداخت کنید. هزینه اتاق های خصوصی با حمام مشترک از 500 پزو (32/7 دلار) برای هر شب از اقامت آغاز می گردد. هاستل میل هوس (Milhouse) با وجود گران بودن مورد توجه و علاقه گردشگرانی قرار می گیرد که عاشق مهمانی هستند. برای هاستل های بیشتر می توانید از هاستل های سن تلمو (San Telmo) و پالرمو بهره ببرید.

هتل های مقرون به صرفه قیمت

هزینه این هتل ها از 260 پزو (17 دلار) برای اتاق های یک تخته و 360 پزو (23/5 دلار) برای اتاق های دو تخته آغاز می گردد.

غذا

هزینه غذا های مقرون به صرفه در مغازه های محلی برگر و ساندویچ فروشی بین 80 تا 100 پزو (5 تا 6/5 دلار) است. در بیشتر کافه های شهر نیز برای یک پرس غذا بین 80 تا 100 پزو باید پرداخت کنید. شما می توانید پیشنهاد های ویژه برای ناهار در مرکز شهر به قیمتی حدود 60 پزو (3/9 دلار) پیدا کنید. پیتزا در بوینس آیرس بسیار محبوب است و هزینه آن 120 پزو (7/8 دلار) است. برای استیک 150 پزو (9/8 دلار) و برای پاستا 100 پزو (6/5 دلار) باید پرداخت کنید. با پرداخت هزینه ای نزدیک به 320 پزو (20/9 دلار) می توانید در رستورانی خوب، استیکی عالی به همراه نوشیدنی سفارش دهید. هزینه خرید مواد اولیه غذا و نوشیدنی 500 پزو (32/7 دلار) در هفته خواهد بود. برای غذا های فوق مقرون به صرفه می توانید با پرداخت تنها 25 پزو (1/6 دلار) از دکه ها می توانید سوسیس و نان ساندویچی تهیه کنید. توجه داشته باشید، هزینه غذا در منطقه تجملی پالرمو بسیار گران تر از هر جای دیگر است.

حمل و نقل

اتوبوس و مترو برترین گزینه ها برای تردد در شهر هستند و برای بلیت یک طرفه آن ها باید 5 پزو (0/33 دلار) پرداخت کنید. شما می توانید برای مقرون به صرفه تر شدن از بلیت های چند طرفه بهره ببرید. هزینه گردش شهر با یک تاکسی بین 75 تا 100 پزو (4/9 تا 6/5 دلار) خواهد شد.

نکاتی برای کاهش هزینه ها

تخفیف های مکان های تماشای

بیشتر موزه ها و مکان های تماشای برای معلمان، دانش آموزان و دانشجویان تخفیف های خوبی در نظر می گیرند.

تخفیف بلیت مسابقات فوتبال

اگر می خواهید به تماشا بازی فوتبال بروید، بلیت خود را برای پایین ترین قسمت بالکن بخرید. این قسمت مقرون به صرفه تر از هر جای دیگر است. هزینه این قسمت ها نصف دیگر جا های ورزشگاه است و بعلاوه فضای فوتبالی بیشتری میان تماشاگران برقرار است.

استفاده از کارت های مخصوص تخفیف

کارت های تخفیف لانیشن کلاب (La Nacion) و جایزه لانیشن کلاب کارت های تخفیف روزنامه لانیشن، بزرگ ترین روزنامه اسپانیایی زبان در آرژانتین، هستند. هر هفته فهرست تخفیف های مختلف این کارت ها روی وب سایت آن منتشر می گردد. اگر چه بیشتر رستوران ها در روز های سه شنبه و چهار شنبه تخفیف هایی ارائه می دهند، اما تخفیف های این کارت ها بین 5 تا 50 درصدی بوده و بسیار به صرفه است.

تور های پیاده روی رایگان

شرکت های زیادی هستند که تور های پیاده روی مختلفی برای گردش در سطح شهر ارائه می دهند. این تور ها بسیار کامل و جامع هستند و برترین راه برای آشنایی با تاریخ شهر است.

صرف ناهار بیرون از هتل یا خانه

بیشتر کافه ها (خصوصا کافه های مرکز شهر) سینی غذایی با هزینه ای معادل 100 پزو (6/5 دلار) برای ناهار قرار می دهند که عموما شامل استیک نیز می گردد. اگر می خواهید در رستوران های متعدد شهر غذا بخورید، زمان ناهار برترین وقت برای این کار است.

صرف نظر کردن از بطری های آب

در بوینس آیرس آب های شیر پاک بوده و مناسب برای آشامیدن است. پس پول خود را صرف خرید بطری های آب نکنید.

فعالیت های جالب و مکان های تماشای در بوینس آیرس

بازار سن تلمو

برای تجربه ای بهتر و آشنایی بیشتر با فرهنگ آرژانتین به بازار سن تلمو در روز های یک شنبه بروید. بیشتر هنرمندان، نوازندگان و کسانی که روی چوب راه می فرایند، در این روز به خیابان ها آمده و اجرا هایی مختلف را به نمایش می گذراند. بعلاوه در این بازار با قیمتی عالی و مقرون به صرفه سوغات هایی نظیر نقره، نقاشی و مجسمه تهیه کنید. اینجا برترین مکان برای اندازه مهارت خود در معامله است.

فوتبال

فوتبال صنعت تجاری بزرگی در آرژانتین است و در کنار تیم ملی فوق العاده خود، تیم هایی قوی نیز در لیگ دارد. دو ورزشگاه لا بومبرنرا (La Bombonera) و ال مونومنتال (El Monumuenta) ورزشگاه های بزرگ بوینس آیرس هستند. برای تجربه ای بهتر می توانید به تماشای مسابقه ای میان دو تیم رقیب شهر یعنی تیم های ریورپلاته و بوکا جونیورز بروید. اما باید زود تر بلیت تهیه کنید، چرا که بلیت ها به سرعت فروخته شده و در نزدیکی مسابقه بلیتی برای خرید یافت نمی گردد.

گورستان رکلتا (Recoleta Cemetery)

شاید بازدید از یک گورستان برای سرگرمی کمی ناخوشایند به نظر بیاید، اما گورستان رکلتا یکی از جاذبه های بوینس آیرس محسوب می گردد. این گورستان خانه ابدی بسیاری از شهفرایندان مشهور این شهر بوده است. افرادی مثل اوا پرون (Eva Perón) و خانواده پاز (Paz family) در این گورستان دفن شده اند.

موزه اویتا (Museo Evita)

آرژانتین زادگاه اوا پرون معروف به اویتا است و این موزه زندگی این بانوی برجسته را از کودکی، دوران بازیگری اش، زندگی به عنوان بانوی اول آرژانتین و نهایتا مرگ او را به نمایش گذاشته است. پس از بازدید از این موزه متوجه خواهید شد که چرا این بانو تا این حد در آرژانتین و میان مردم این کشور محبوب است و قطعا شما نیز او را تحسین خواهید کرد.

باغ های جانورشناسی

برترین راه برای گذران یک بعد از ظهر به یاد ماندنی و آشنایی با حیوانات بومی آرژانتین، بازدید از باغ های جانورشناسی است. خرس های قطبی، فلامینگو ها و ببر ها تعدادی از حیوانات این باغ وحش با مساحت 182000 مترمربع هستند.

موزه تاریخ ملی

این موزه که در گذشته محل زندگی خانواده لزاما (Lezama) بوده، امروزه نشان دهنده تاریخ کشور آرژانتین از سال 1500 تا 1900 میلادی است. بیشتر آثار موجود در این موزه به جنگ استقلال آرژانتین از اسپانیا بین سال های 1810 تا 1818 و بعلاوه انقلاب آرژانتین در سال 1810 اختصاص دارد.

ساختمان سیرکوله میلیتار (Círculo Militar)

این ساختمان که در گذشته متعلق به خاندان ثروتمند پاز بوده است، با معماری سبک فرانسوی ساخته شده است. با اینکه نمی توان گفت کاملا منطبق بر معماری فرانسوی است، اما الهاماتی از آن گرفته شده است. برخی اتاق های آن نیز به سبک معماری تئودور ساخته شده اند. از آن جا که این ساختمان یکی از زیبا ترین ساختمان های آرژانتین است، حتما از آن تماشا کنید.

جزایر فالکند (Falkland Island)، یادگاری از جنگ

تحت سلطه و دیکتاتوری لئوپولدو گالتیری (Leopoldo Galtieri)، در سال 1982 آرژانتین درگیر جنگ با بریتانیای کبیر شد. در این موزه اسامی و یادبود هایی از کشته شدگان جنگ 4 ماهه در جزایر فالکندوجود دارد.

کاخ سرخ

کاخ سرخ نشان اختصاصی و برجسته شهر بوینس آیرس است. این مکان نقش مهمی در طول تاریخ آرژانتین داشته و جایی است که مدونا قانون حمایت از کارگران را که به وسیله اوا پرون مطرح شده بود، دوباره وضع کرد.

نمایشگاه گاو باز ها

این نمایشگاه که هر یک شنبه برگزار می گردد، بازاری بسیار زیبا است و در آن گاوباز ها به اجرای موسیقی زنده، ارائه غذا های فوق العاده و انواع صنایع دستی می پردازند.

قصر بارولو (Palacio Barolo)

از این ساختمان زیبا و برجسته آرژانتین تماشا کنید، با تاریخ فوق العاده آرژانتین آشنا شوید و از منظره وسیع شهر بوینس آیرس لدت ببرید. این ساختمان معماری فوق العاده زیبایی دارد و از بالای آن نمای زیبایی از شهر پیش چشم شما قرار خواهد گرفت.

پارک تمکین (Temaiken)

این پارک جانورشناسی، گونه های مختلف و زیادی از حیوانات را به نمایش می گذارد. این پارک در فاصله کمی از شهر قرار گرفته و با رفتن به آنجا می توانید از انواع گونه های جانوری آفریقایی، آسیایی و آمریکای جنوبی تماشا کنید.

رکولتا (Recolleta)

اینجا بخشی زیبا و تجملی در شهر است که مملو از بوتیک های زیبا، کافه ها و گالری های هنری است. بعلاوه هر آخر هفته نمایشگاهی در این منطقه برگزار می گردد. از آنجا که منطقه رکولتا در مرکز شهر واقع شده، حتما از آن تماشا کنید.

موزه هنر های ملی

در این موزه آثار هنرمندان زیادی وجود دارد. آثاری از هنرمندان اروپایی گرفته تا هنرمندان قبل از دوران رنسانس را در این موزه می توانید ببینید. علاوه بر این مجموعه ای بی نظیر از نقاشی ها و مجسمه های قرن های 19 و 20 آرژانتین در این موزه وجود دارد که مجموعه ای بسیار غنی از فرهنگ و هنر این کشور محسوب می گردد.

باغ گیاه شناسی

این باغ که پر از مجسمه های مختلف، نهر ها، الهه گل ها و انواع گیاهان است، بسیار تماشای و مجذوب نماینده است. می توانید در اینجا قدم بزنید و از محیط زیبا و دل پذیر لذت ببرید یا یک بعد از ظهر را به کلی برای بازدید از این باغ اختصاص داده تا بدون عجله از آن تماشا کنید.

محیط زیست مرکزی بوینس آیرس

این مکان در گذشته محل نگهداری زباله بوده، زباله به گنج تبدیل می گردد و در وسط شهر قرار گرفته است. اینجا با مساحتی نزدیک به 3600000 مترمربع، مکانی مناسب برای پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و تماشای پرندگان است. ورود به آن رایگان است و 1 ساعت طول می کشد تا از یکی از راه های موجود کل منطقه را بگردید. برترین مکان برای دوری از شلوغی و هیاهوی شهر است. حتما آب همراه خود بیاورید. بعلاوه تور هایی هستند که آخر هفته به همراه راهنما از این مکان بازدید می نمایند. دوشنبه ها این محل تعطیل است.

باغ های ژاپنی

در شهری شلوغ و پر سر و صدا مثل بوینس آیرس، باغ های ژاپنی مکانی آرام و به دور از هیاهو برای شما فراهم می نمایند. در این باغ ها که همه روزه باز هستند، مرداب های آرام و پل های زیبا به رنگ قرمز بسیار جالب توجه هستند. با پرداخت هزینه ای اندک می توانید غذا تهیه نموده به ماهی های کپور گلگون غذا بدهید.

شهر تیگره (Tigre)

این شهر که ونیزی توسعه نیافته و پر از کانال های آب است، تنها 45 دقیقه با بوینس آیرس فاصله دارد. شهری سبز و شاداب و دور از هیاهو وشلوغی شهر است. تیگره شهری مناسب برای سفری یک روزه است و در آن موزه ها، بازار ها، کارگاه های هنری، رستوران ها و پارکی زیبا وجود دارد. رفتن به این شهر نیز مقرون به صرفه است و با پرداخت 2 پزو (0/13 دلار) با قطار و 75 پزو (4/9 دلار) با قایق می توانید به اینجا بروید.

اوروگوئه

کشوری در نزدیکی بوینس آیرس است که با قایق از این شهر تا اروگوئه تنها 1 ساعت راه است. ابعاد تاریخی آن، تاثیراتی از فرهنگ کشور پرتغال و اینکه نام این کشور در یونسکو به ثبت رسیده، از ویژگی های اروگوئه است. برای رفتن به این کشور هزینه قایق های تندرو بیش از 2000 پزو (130 دلار) است، اما با استفاده از قایق هایی با سرعت کم تر می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com

به "راهنمای سفر به بوینس آیرس، آرژانتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به بوینس آیرس، آرژانتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید