راهنمای کامل تهران گردی

به گزارش وبلاگ اسبیکو، بسیاری از ما تصور می کنیم که تهران، پایتخت بزرگ ایران، قدمت کمی دارد و به همین دلیل از مکان های دیدنی و جاذبه های تاریخی آن غافل ایم و تهران گردی نمی کنیم. تهران شهری پرجمعیت است که در خلوت ترین ساعت شبانه اش هم، خیابان های شلوغی دارد. نبض زندگی در تهران می زند و همیشه، حس زندگی در رگ های این شهر، وجود دارد. تهران شهر بزرگی است که متاسفانه در بیشترین روزهای سال، دچار آلودگی هوا است اما مکان هایی در تهران وجود دارند که از آلودگی هوا و حتی ترافیک هم به دور هستند. با تهرانگردی امروز ما همراه باشید.

راهنمای کامل تهران گردی

مکان های تاریخی در تهران

اولین چیزی که با ورود به این شهر و شروع تهران گردی مشاهده خواهید کرد، نماد شهر تهران است. برج میلاد، برج مخابراتی است که امروزه، بخش های مختلفی در آن افتتاح شده و نه تنها گردشگران، بلکه تهرانی ها هم، به تماشای آن می فرایند. شما می توانید سوار بر آسانسور سریع السیر برج میلاد شوید و به بالاترین طبقه بروید. شعار افتتاحیه برج میلاد در سال 1387 این بود که آسمان نزدیک است. وقتی به بالاترین طبقه می رسید، به راستی این شعار را با تمام وجود حس می کنید. تهران بزرگ زیر پای شماست و برفراز 280 متر، شهر را نظاره می کنید.

برج میلاد بخش های دیگری هم دارد که شامل، موزه شهرداری، موزه سکه، دلفیناریوم، زمین پینت بال، سینما 6 بعدی، رستوران گردان، سالن همایش های پزشکی و کنسرت، کافه ها و رستوران های متعدد، گنبد آسمان و سکوی دید باز و بسته است. برای بازدید از برج میلاد باید بلیط مخصوص به هر بخش را تهیه کنید. برج میلاد همه روزه از ساعت 9 صبح تا ساعت 21 فعال است.

برج آزادی

پیش از این که نماد تهران، برج میلاد باشد، همه مردم برج آزادی را نماد این شهر می دانستند. برج آزادی سال 1349 برای یادبود جشن های 2500 ساله شاهنشاهی ساخته شد و معماری آن تلفیقی از معماری هخامنشی، ساسانی و اسلامی است. بازدید از موزه ای که در قسمت پایین برج قرار گرفته در کنار کتابخانه و گالری های گوناگون آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

باغ نگارستان تهران

باغ موزه نگارستان، باغی تاریخی است که علاوه بر فضای دلنشینی که دارد، مکانی برای برپایی گالری های نقاشی و هنری نیز هست که در تهران گردی می توان به آن سری زد. نقطه عطف این باغ، کافی شاپی است که در آن قرار گرفته و نوشیدنی هایی که در هیچ کجای تهران نمی توانید آن ها را پیدا کنید در این کافی شاپ سنتی واقع شده است. اسامی نوشیدنی ها به سبک دوران شاهنشاهی گذاشته شده است که همین موضوع، موجب رونق این کافی شاپ شده است.

کاخ نیاوران تهران

تهران گردی خود را با تماشای کاخ نیاوران خاطره انگیز کنید. کاخ نیاوران، کاخ شاه های قاجار و پهلوی که زندگی مجلل و رویایی دوران شاهنشاهی ایران را نشان می دهد، یکی از بهترین و تاریخی ترین دیدنی های تهران است. در کاخ نیاوران، نه تنها زندگی مجلل شاه های ایرانی بلکه معماری شگفت انگیز آن دوره را تماشا خواهید کرد. این کاخ به دستور فتحعلی شاه قاجار برای تفریحات تابستانی اش ساخته شده بود و از آن جایی که در شمال تهران قرار گرفته، منطقه ای خوش آب و هوا است. برای تماشای این بنای با شکوه، باید بلیط تهیه کنید. این کاخ آخرین محل زندگی محمدرضا شاه، آخرین شاه ایران به همراه خانواده اش بوده است. در این باغ کافی شاپ هم وجود دارد که به شما امکان سپری کردن ساعات طولانی در کاخ نیاوران را هم می دهد.

کاخ گلستان تهران

کاخ گلستان از زمان حکومت شاه عباس صفوی ساخته شد و تکمیل آن تا دوره ناصرالدین شاه قاجار به طول انجامید. این کاخ در زمان حکومت قاجار به دارالخلافه تبدیل شد. امروزه به دلیل معماری ویژه و اشیای قیمتی مهمی که در کاخ وجود دارد، کاخ گلستان، از مهمترین دیدنی های تهران شده است. در کاخ گلستان، تخت مرمر، آثاری از استاد کمال الملک و سنگ مزار ناصرالدین شاه قاجار را می بینید. در تهران گردی خود به این کاخ سری بزنید.

شمس العماره

با این که شمس العماره بخشی از مجموعه کاخ گلستان است اما شاهکاری است که می توان ساعت ها در تهران گردی که انجام می دهیم، درباره آن صحبت کرد. این ساختمان برای این که دید پانوراما از تهران داشته باشد، به دستور ناصرالدین شاه ساخته شد و زمان ساخت آن حدودا 2 سال به طول انجامید. کاشی کاری ها و ظریف کاری های این ساختمان، بسیار دیدنی است.

دفتر کار قوام السلطنه

موزه آبگینه همان دفتر کار قوام السلطنه است که در گذشته محل کار این فرد تاثیرگذار بوده است. در این موزه انواع سفالینه ها و اشیای گرانبها وجود دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

کاخ سعدآباد تهران

کاخ سعدآباد قاجار که بیش از 200 سال قدمت دارد، به عنوان ملکی برای ییلاق پادشاهان قاجاری بوده است که این روزها مورد توجه افرادی است که تهران گردی می کنند. کاخ سعد آباد شامل 18 کاخ، چندین رستوران، گلخانه، کارگاه مرمت و چندین بخش دیگر است. کاخ اصلی سعدآباد که به کاخ ملکه مادر هم شهرت دارد، امروزه در اختیار نهاد ریاست جمهوری است و از این کاخ برای اقامت میهمانان ویژه دولت استفاده می شود. در تهران گردی خود به این کاخ حتما سری بزنید!

عمارت قزاق خانه

رو به روی باغ ملی، در سال 1280 به دستور مظفرالدین شاه قاجار، این عمارت ساخته شد و امروزه، مکانی دیدنی و تاریخی در شهر تهران است که همه روزه، بازدیدکنندگان بسیاری دارد.

خیابان ناصر خسرو

این خیابان که به خیابان دلالان دارو هم شهرت دارد، بناهای تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده است و بسیار برای افرادی که تهران گردی می کنند جذاب است. در این خیابان، شمس العماره، مدرسه دارالفنون و سرای روشن قرار گرفته که امروزه با انجام مرمت و بازسازی، میزبان بازدیدکنندگان بسیاری است. دارالفنون همان مدرسه ای است که امیرکبیر بزرگ برای افزایش علم و آگاهی ایرانیان، تاسیس کرد. سرای روشن نیز به دلیل تاریخی بودن آن و سبک معماری اش، ارزش بالایی دارد و تقریبا 4 دقیقه از دارالفنون با پای پیاده فاصله دارد.

موزه خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور

کمتر کسی پیدا می شود که نام این دو اسطوره هنرمند در ادبیات را نشنیده باشد. سیمین دانشور و جلال آل احمد دو مترجم و نویسنده ایرانی هستند که آثار آن ها، با وجود گذشت سال های بسیار، باز هم چاپ می شوند. این زوج هنرمند، امروزه محل زندگیشان به موزه تبدیل شده است. زمانی که سیمین دانشور در حال تحصیل در رشته زیباشناسی در دانشگاه استنفورد بوده است، جلال آل احمد این خانه را با بودجه 5 هزارتومان می سازد. با توجه به نامه هایی که وی برای همسرش می فرستد، مشخص شد که این خانه با مشارکت مستقیم وی ساخته شده است. زمانی که شهرداری این خانه را خریداری کرد، دکوراسیون آن را دست نخورده باقی گذاشت تا بازدیدکنندگان، دقیقا زندگی سیمین و جلال را به همان شکل سابق مشاهده کنند.

بازار تجریش تهران و امامزاده صالح

در تهران گردی به بازار تجریش سری بزنید. این بازار یکی از بازارهای قدیمی تهران است که سبک سنتی آن، حال و هوای گذشته را ایجاد می کند. این بازار در مجاورت امامزاده صالح است و در همه روزهای سال به ویژه روزهای نوروزی، شلوغ است. علاوه بر آن می توانید به زیارتگاه امامزاده صالح بروید و آرامش روح را در میان شلوغی های آن، پیدا کنید.

مکان های تفریحی در تهران

تهران مکانی است که تنوع تفریحات آن بسیار است. از شهربازی های تهران گرفته تا کوه هایی همچون دربند و درکه، خاطراتی به یاد ماندنی برای گردشگران به جای می گذارند. بسیاری از تفریحاتی که در تهران می توان انجام داد رایگان است و هزینه زیادی در برندارد.

دربند

منطقه ای خوش آب و هوا که در دامنه کوهپایه البرز قرار گرفته و برای کوهنوردی و سپری کردن تعطیلات، بسیار مناسب تهران گردی است. علاوه بر کوهنوردی می توانید در مکان هایی که شرایط چادر زدن دارد، چادر بزنید و در کنار صدای جوی آب، از مناظر و هوای سالم دربند لذت ببرید. در دربند رستوران هایی با کیفیت عالی فعالیت می کنند که می توانید در آن جا به صرف صبحانه و نهار و شام بپردازید.

پل طبیعت تهران

این مکان دیدنی تهران، از آن دسته دیدنی های رایگان در تهران گردی است که تماشای آن برای هر گردشگری، جذاب است. پل طبیعت تهران، به ویژه در شب که نورپردازی های خاصی روی آن ایجاد می شود، بسیار تماشایی است. پل طبیعت تهران بزرگترین پل غیرخودرویی در ایران و خاورمیانه است که در محله عباس آباد، در فضایی سرسبز، ساخته شده است. برای رفتن به پل طبیعت کافی است در ایستگاه متروی شهید حقانی پیاده شوید و بعد از 5 دقیقه پیاده روی به آن جا برسید. حتی می توانید به میدان ونک هم با تاکسی بروید و باز هم بعد از 5 دقیقه پیاده روی به پل طبیعت برسید. در انتهای پل طبیعت، فضای سبز و دلنشینی وجود دارد که رستوران های متعددی نیز در آن جا قرار گرفته است. هوای تازه به ریه هایتان منتقل کنید و از شب های پل طبیعت تهران لذت ببرید.

پارک ملت تهران

باز هم یک جاذبه دیدنی رایگان دیگر در تهران گردی که به تمام گردشگران این شهر، پیشنهاد می شود! پارک ملت تهران، یکی از بزرگترین پارک های تهران است که در فصل های مختلف، میزبان جشنواره های متعددی است. حتی در این پارک جشنواره هایی برای غیرایرانی ها هم برگزار می شود. مثلا جشنواره بزرگداشت اندونزی که میزبان اندونزیایی های ساکن ایران است. در طبیعت زیبای پارک ملت قدم بزنید و به بخش خانه شطرنج و زمین گلف بروید و حسابی از این پارک دیدنی، دیدن کنید. برای رفتن به پارک ملت می توانید از اتوبوس های بی آرتی در نیایش یا ونک استفاده کنید. این پارک در انتهای خیابان ولیعصر قرار گرفته است.

پارک های مشهور دیگری که در تهران می توانید مشاهده کنید: پارک ساعی، پارک پلیس، پارک جنگلی چیتگر، پارک جنگلی شیان، پارک جمشیدیه، بوستان جوانمردان، بوستان آب و آتش، بوستان مصاحبه، بوستان ولایت و باغ ایرانی.

منطقه فرحزاد تهران

برای صرف یک وعده غذای خوشمزه و دلپذیر، به منطقه فرحزاد تهران بروید و وارد یکی از سفره خانه های فرحزاد شوید. هر غذای سنتی و ایرانی که دوست دارید سفارش دهید و در هوای پاک و فضای باز این منطقه، نوش جان کنید. حتما در کنار غذاهای خود دوغ های خوش طعم محلی فرحزاد را سفارش دهید تا حسابی از غذای صرف شده لذت ببرید. فرقی ندارد چه فصلی باشد، در تابستان و زمستان، فرحزاد تهران، همیشه شلوغ است.

بام تهران

بام تهران به منطقه ای می گویند که از آن جا تمام شهر زیر پای شما باشد. در شمال غرب تهران، در منطقه کوهسار، می توانید به بام کوهسار بروید و از تماشای شهر لذت ببرید. بام تفریحی توچال هم که در ارتفاعات ولنجک قرار گرفته، مکان مناسبی برای تفریح و استراحت است. در این بام امکاناتی همچون تله کابین، تله سیژ، زیپ لاین، باشگاه اسکی، تیر و کمان وجود دارد که علاوه بر چشم انداز زیبای شهر، برای ساعت ها شما را سرگرم می کند.

دریاچه خلیج فارس

دریاچه چیتگر در غرب تهران، یکی دیگر از دیدنی های تهران است که در تهرانگردی خود حتما باید به آن بپردازید. دریاچه چیتگر که دریاچه ای مصنوعی و دست ساز است، در مکانی مفرح قرار گرفته و علاوه بر قایق سواری، می توانید از شهربازی این منطقه لذت ببرید. سینمای 5 بعدی و هرم هیجان، سافاری، سرسره پرواز و دیگر بازی های این شهربازی، آدرنالین خونتان را بالا می برد و بی شک خاطره ای به یادماندنی به جای می گذارد. اگر اهل هیجان نیستید می توانید دور تا دور دریاچه را قدم زنان طی کنید و در نهایت از مراکز خرید و رستوران های این مجموعه دیدن کنید.

باغ کتاب تهران

مجموعه ای بزرگ و لاکچری با فضای سبز تماشایی، در بزرگراه حقانی قرار گرفته است. در این مجموعه علاوه بر این که فروشگاه بسیار بزرگی از انواع کتاب ها و لوازم تحریر می بینید، می توانید از کافه بازی های آن هم لذت ببرید. اگر به باغ کتاب تهران رفتید، حتما در بخش کافه بازی آن، ایرهاکی بازی را امتحان کنید.

مجموعه ورزشی انقلاب

مجموعه ورزشی انقلاب بین خیابان سئول و ونک قرار گرفته و به دلیل موقعیت خوبی که دارد، به نگین سبز تهران مشهور است. این مجموعه 60 هکتار فضا دارد که در آن، کاملترین امکانات در رشته گلف، تنیس، اسکواش، والیبال، شنا، بدنسازی، کارتینگ، ماهیگیری و فوتبال را مشاهده می کنید. این مجموعه ورزشی جزو گران ترین و لاکچری ترین مجموعه های تفریحی در تهران است.

باغ پرندگان

یکی از بهترین مکان هایی که می توانید با طبیعت ارتباط برقرار کنید، باغ پرندگان تهران است. در این باغ، انواع پرنده های رنگارنگ و تماشایی وجود دارند که لحظه های شگفت انگیزی را خلق می کنند. غازهایی که در حال شنا هستند، اردک هایی که جوجه هایشان پشت سرشان راه افتاده اند، فلامینگوهایی که روی یک پا ایستاده اند، طاووس هایی که پرگشایی می کنند و زیبایی خود را به همگان نشان می دهند و پلیکان هایی که در حال شکار ماهی های ریز هستند، همگی جاذبه ای دیدنی و متفاوت را در تهران به وجود آورده اند. باغ پرندگان تهران، به عنوان بزرگترین باغ پرندگان خاورمیانه شناخته شده است و تا به امروز بیش از 3000 پرنده زیبا و دوست داشتنی از نقاط مختلف کشور، به این باغ تماشایی آورده شده است. برای رفتن به این باغ بی نظیر باید به خیابان هنگام بروید.

باغ گیاه شناسی ملی ایران

از هر تفریحی که در تهران گردی بگذریم، نباید تماشای باغ گیاه شناسی تهران را به تعویق بیاندازیم. این باغ زیبا، در متراژ 145 هکتار، در اراضی چیتگر واقع شده و کلکسیونی از گیاهان جهانی و ایرانی را دارد. جشنواره گل های داوودی این باغ را از دست ندهید. زمانی که هزاران گل داوودی در رنگ های مختلف، روییده اند و عطر شگفت انگیزی را در هوا پخش کرده اند، حتما به دیدن این باغ بروید. بخش هایی از باغ گیاه شناسی ملی به سبک اروپای طراحی شده که شما گمان می کنید در خارج از ایران هستید. در برکه ای بزرگ دراین باغ، ماهی های قرمز کوچک و بزرگی را می بینید که فضای باغ را دلگرمتر کرده اند.

تفریحاتی که در تهران می توان انجام داد!

تهران پایتخت ایران، از آن جایی که بیش از سایر شهرها جمعیت دارد، امکانات تفریحی و رفاهی متعددی نیز دارد. در تهران می توانید انواع تفریحات هیجان انگیز و آرام را انجام دهید. بخشی از تفریحاتی را که در تهران می توان انجام داد در ادامه بخوانید.

بانجی جامپینگ

دوستداران هیجان و ادرنالین، فقط برای تجربه هیجان سقوط سه ثانیه ای، بانجی جامپینگ را انتخاب می کنند. بانجی جامپینگ تهران که فقط مناسب آقایان است، در انتهای خیابان ولنجک و مجموعه توچال قرار گرفته که در هر سقوط آزاد، 40 متر ارتفاع طی می شود.

کارتینگ (ماشین سواری) تهران

کارتینگ، یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیزی است که تنها 6 دقیقه طول می کشد اما خاطره این تفریح لذت بخش، همیشه در ذهنتان باقی می ماند. برای کارتینگ در ابتدا به شما آموزش های لازم را می دهند و نیازی به داشتن گواهینامه نخواهید داشت همه افرادی که بالای 10 سال هستند می توانند از کارتینگ سواری لذت ببرند. کارتینگ در تهران در ضلع شرقی استادیوم آزادی قرار گرفته است.

دوچرخه سواری در پیست های مخصوص

چندین پیست دوچرخه سواری در تهران بزرگ وجود دارد که در بین آن ها، پیست دوچرخه سواری چیتگر، محبوب ترین است که می توانید در تفریحات تهران گردی خود بگنجانید. در این پیست اختصاصی دو راستا بزرگ و کوتاه قرار گرفته که حدودا 6 کیلومتر است و سربالایی ها و سرپایینی هایش، توان شما را می سنجد، به این پیست طولانی، پیست مقاومت می گویند. در عوض، پیست سرعتی هم در این بخش واقع شده است که راستا آن کوتاه است و برای شما شرایط تجربه سرعت را فراهم می کند. شما می توانید از این مجموعه بزرگ، دوچرخه کرایه کنید و یا با دوچرخه های خود به آن جا بروید و درمیان درختان سر به فلک کشیده این جنگل، دوچرخه سواری کنید.

پیست های دوچرخه سواری دیگری که در تهران وجود دارد: پیست دوچرخه سواری نهج البلاغه، راه فدک، بوستان بهشت مادران، پارک سرخه حصار، دریاچه چیتگر، پارک رازی، پارک جوانمردان و …

زیپ لاین تهران

حس رهایی در دره، پرواز بر فراز درختان سبز و فضایی دلپذیر را با زیپ لاین تهران که در توچال قرار گرفته، تجربه کنید. افرادی که شرایط جسمی سالمی دارند می توانند از پرواز بدون بال، در این منطقه لذت ببرند.

جت اسکی در تهران

با این که تفریحات آبی در تهران کمتر دیده می شود اما در دریاچه مصنوعی فشافویه، می توانید جت اسکی سواری کنید و از این تفریح هیجان انگیز لذت ببرید.

سافاری پارک وحشت در چیتگر

علاقه مندان به فیلم های ترسناک و ژانر وحشت، با تمام وجود ترس را در سافاری چیتگر به هنگام تهران گردی تجربه خواهید کرد. در این سافاری، افرادی به ترسناکترین شکل ممکن، گریم شده اند و وقتی از آن جا می گذرید، رحم و مروتی ندارند. انتخاب با شماست. اگر به سافاری بروید راه برگشتی ندارید و حتما باید تا انتهای تونل، بروید.

سینماهای چند بعدی در تهران

اگر از سوار شدن بر روی ترن ها و وسایل شهربازی می ترسید اما در عین حال دلتان می خواهد، هیجانی امن و بی خطر داشته باشید، کافی است به سینماهای چند بعدی تهران بروید و بر روی صندلی هایش بنشینید. با عینک های سه بعدی، شما آن چنان غرق در فیلم می شوید که با تکان خوردن صندلی و جابجا شدن آن، کاملا حس می کنید که در فضای فیلم قرار گرفته اید. یکی از بهترین فیلم هایی که در سینمای چند بعدی وجود دارد، دیوار چین است که بسیار هیجان انگیز است.

پینت بال در تهران

در بسیاری از مکان های تهران، باشگاه های پینت بال را می بینید. این بازی را باید به صورت گروهی انجام دهید. با یک استراتژی عالی، باید با توپ های رنگی، به طرف دشمن ساختگی، شلیک کنید و مراقب باشید، تیر نخورید وگرنه از بازی بیرون می روید.

تماشای فیلم در بهترین سینماهای تهران

پردیس سینمایی کورش، سینما رازی، چارسو، سینما گالری ملت، سینما فرهنگ و سینما آزادی از بهترین سینماهایی است که در تهران وجود دارند و بی شک تماشای فیلم های سینمایی با کیفیتی که در این سالن ها ارائه می شود، قابل مقایسه با تماشای آن ها در خانه نیست.

مراکز خرید تهران

در هر منطقه تهران، مراکز تجاری بزرگی وجود دارد که تمام نیازهای خریداران را برآورده می کند، پس با خیال راحت تهران گردی کنید. با این حال مراکز خرید اختصاصی هم در تهران وجود دارد که به منظور خرید اجناس خاص، تشکیل شده اند. بازار بزرگ تهران، بزرگترین مرکز خرید تهران است که با سبکی قدیمی، تمام کالاهای مورد نیاز را در دل خود دارد. به قول معروف، در این بازار از شیر مرغ تا جون آدمیزاد پیدا می شود. مراکز خرید اختصاصی تهران را بشناسید.

  1. کوچه برلن و شانزه لیزه که در خیابان جمهوری قرار گرفته، از مراکز خرید لباس مجلسی در تهران هستند.
  2. پاساژ علاءالدین و پاساژ پایتخت، از مراکز خرید موبایل و لپ تاپ و دیگر لوازم جانبی دیجیتالی هستند.
  3. بازار شوش، مرکز خرید لوازم آشپزخانه است که با قیمتی بسیار مناسب ارائه می شود. در این مرکز انواع ظروف به فروش می رسد.
  4. بازار مولوی بازار پرده و پارچه های اقتصادی و با کیفیت است که به دلیل تنوع پارچه هایی که دارد، مورد استقبال تهرانی ها قرار گرفته است.
  5. بازار خرید لوازم آرایشی در خیابان منوچهری تهران، واقع شده است.
  6. بازار خرید لوازم تحریر در بین الحرمین بازار اصلی قرار گرفته است.
  7. بازار کیف و کفش در تهران، در خیابان فردوسی و کوچه سپه سالار قدیم که امروزه با نام خیابان صف می شناسند، قرار گرفته و تنوع مدل های کیف و کفش بسیار بالایی دارد.
  8. بازار فروش لوازم خانگی در امین حضور تهران قرار گرفته که انواع لوازم برقی در آن جا پیدا می شود.
  9. بازار خرید مبل تهران در یافت آباد واقع شده است که انواع لوازم چوبی در آن به فروش می رسد.
  10. بازار خرید لوازم ورزشی در خیابان منیریه قرار گرفته که انواع لباس های ورزشی و لوازم مربوط به آن، در این راستا پیدا می شود.

در این میان مراکز تجاری های لوکس و کامل دیگری هم پیدا می شود که فروشگاه های متنوعی دارند و تمام موارد گفته شده را می توان در همین مراکز تجاری پیدا کرد البته طبیعی است که قیمت این مراکز تجاری نسبت به مراکز اصلی آن، کمی بالاتر است. مرکز خرید اسکای سنتر در لواسان، بوستان در پونک، سمرقند در جنت آباد، پالادیوم در زعفرانیه، مرکز خرید کوروش در ستاری، مرکز خرید گالریا در ولنجک، مرکز خرید تیراژه 2 جنب متروی مدنی، مرکز خرید سانا در اندرزگو، پاساژ الهیه در خیابان الهیه و مرکز خرید بام لند در منطقه چیتگر، از بهترین مراکز خرید در تهران هستند که حتی تماشای فروشگاه های آن لذت بخش است.

هزینه های سفر به تهران

هتل های تهران

پیش از هر چیزی باید هزینه های سفر به مقصد مورد نظر خود را مشخص کنید تا با خیال آسوده به تهران گردی بپردازید. معمولا همه افرادی که از خارج از شهر به این شهر می آیند، اقوام و بستگانی در تهران دارند که شب را خانه وی سپری می کنند با این حال اگر شما جزو افرادی هستید که دوست دارید به طور مستقل تهرانگردی کنید، باید هزینه اقامت در هتل را بپردازید. هزینه هتل در شهر تهران به دلیل تنوع وجود هتل ها، بسیار متنوع است. هتل های چهار ستاره و پنج ستاره تهران، قیمت های بالایی دارند و بسته به زمان سفر شما ممکن است هزینه ای بین چهارصد هزار تومان تا یک میلیون و چهارصد تومان به ازای اتاق دو تخته داشته باشد اما مسافرخانه ها و هتل های ساده تر، قیمت های بسیار پایین تری دارند.

هتل های 5 ستاره تهران: هتل اسپیناس پالاس، هتل استقلال تهران، هتل هما، هتل لاله، هتل آزادی، هتل ویستریا، هتل پرشین پلازا، هتل نووِتل و هتل فرشته پاسارگاد.

هزینه خورد و خوراک در تهران

رستوران های متعددی در تهران پیدا می شوند که بستگی به منطقه ای که در آن قرار گرفته اند، قیمت غذاهایشان مشخص می شود. قطعا صرف یک وعده غذایی در شمال شهر تهران، هزینه بسیار بیشتری نسبت به جنوب شهر تهران دارد اما به طور میانگین، برای هر نفر، هر وعده غذایی را بین 30 تا 100 هزارتومان در نظر بگیرید.

هزینه کرایه های تاکسی

تاکسی دربست در تهران، هزینه بالایی دارد بنابراین اگر میخواهید طولانی مدت تهران گردی کنید این وسیله، پیشنهاد نمی شود. می توانید از برنامه های درخواست تاکسی همچون اسنپ و تپسی استفاده کنید تا پیش از سوار شدن، هزینه راستا را تخمین بزنید. به طور کلی در ایستگاه های تاکسی تهران، هزینه تاکسی ها از 3000 تومان تا 7000 تومان است. هر راستا کوتاهی که سوار شوید حداقل 2000 تومان باید بپردازید. استفاده از مترو و اتوبوس های شهری، بسیار مقرون به صرفه است و هزینه ای کمتر از 2000 تومان برای طولانی ترین راستاها خواهد داشت.

هزینه سوغات در تهران

اگر گمان می کنید که تهران سوغاتی ویژه ای ندارد و در تهران گردی دست خالی برمیگردید، باید به شما بگوییم که این بار کاملا حق با شما است. تهران سوغاتی های متنوعی دارد اما سوغاتی خاصی که فقط مختص به تهران باشد، در آن پیدا نمی کنید. شما می توانید سوغاتی های ترش و شیرین، پوشاک، کتاب و هزاران کالای دیگر را برای عزیزانتان خریداری کنید. با این حال سیب دماوند، کشمش شهریار، سوهان حرم شاه عبدالبزرگ، کلاج فیروز کوه، آلوچه ها و لواشک های دربند و فرحزاد را به شما پیشنهاد می کنیم. هزینه سوغات در تهران بستگی به انتخاب شما دارد اما به یاد داشته باشید تنوع سوغات در تهران به حدی زیاد است که با هر بودجه ای که دارید، می توانید سوغات تهیه کنید.

منبع: سفرمی

به "راهنمای کامل تهران گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل تهران گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید