چرا رنگ پوست افراد فرق دارد؟

به گزارش وبلاگ اسبیکو، پوست ما هر رنگی که باشد داستان بزرگی از سازگاری انسان را بیان می نماید. تمام اتفاقات پیرامون ملانین می شود.

چرا رنگ پوست افراد فرق دارد؟

https://deltapayamvideo.arvanvod.ir/Pd08OeLv2Q/OXELyRm7vW/h-360-800k.mp4

علت رنگ پوست متفاوت چیست؟

تا به امروز به این فکر نموده اید چرا افراد در نقاط مختلف جهان دارای رنگ پوست متفاوت هستند؟ یا چرا بعضی ها زودتر از بقیه دچار آفتاب سوختگی می شوند؟ با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

با معجزه ملانین آشنا شوید

ملانین به پوست و مو رنگ می دهد. این ماده از سلول های پوست می آید. زمانی که پوست به مدت طولانی مقابل اشعه فرابنفش قرار می گیرد، دی ان ای (DNA) پوست آسیب می بیند. این آسیب اگر شدید باشد می تواند به ملانوما تبدیل گردد که سرطانی کشنده است. برای همین منظور از کرم ضدآفتاب استفاده می کنیم. اما مسئله اصلی این است که در زمان های گذشته کرم ضدآفتاب وجود نداشت پس پوست از مکانیزم طبیعی خودش برای محافظت استفاده می کرد. پوست با یاری ملانین موجود در خود از انسان های اولیه محافظت می نموده است. در نتیجه انسان های اولیه دارای پوست های تیره تری بودند. باگذشت زمان انسان ها از زندگی در اطراف خط استوا پراکنده شدن و به منطقه ها دورتری مهاجرت کردند در نتیجه از شدت اشعه تابیده شده به آن ها کاسته شد.

این اتفاق باعث شد انسان هایی با سطح ملانین بالا در منطقه های باشند که آفتاب قدرت کمتری دارد در نتیجه این افراد با بیماری هایی نظیر کمبود ویتامین D در روبرو شدند. پوست طی سالیان دراز خودش را با شرایط آفتاب کمتر نیز وفق داد در نتیجه انسان ها دارای پوست روشن تری شدند.

پیشنهاد دیدنی: ویدیوی عمل لازک چشم چیست؟+ ویدیو را از دست ندهید.

منبع: پیام دلتا

به "چرا رنگ پوست افراد فرق دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا رنگ پوست افراد فرق دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید