قیمت هر کیلو قزل آلا سر مزرعه 73 هزارتومان

به گزارش وبلاگ اسبیکو، مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: علی رغم افزایش هزینه های تولید، هر کیلو قزل آلا سرمزرعه 72 تا 73 هزار تومان است که با قیمت تمام شده حداقل 15 هزارتومان اختلاف دارد.

قیمت هر کیلو قزل آلا سر مزرعه 73 هزارتومان

آقای آرش نبی زاده گفت: قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا سرمزرعه 72 تا 73 هزارتومان بوده، درحالیکه قیمت تمام شده بدون احتساب سود 85 تا 90 هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به بحث های سوداگری و دلال بازی هر کیلو قزل آلا در خرده فروشی ها با نرخ 95 تا 100 هزارتومان و در برخی مواقع بالاتر عرضه می شود.

نبی زاده می گوید: با وجود شرایط خشکسالی، سیل و شرایط نامطلوب اقتصادی برآورد می شود که تولید قزل آلا به حدود 100 هزارتن برسد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید، قیمت هر کیلو قزل آلا سرمزرعه باید به 100 تا 110 هزارتومان برسد، در غیراین صورت همه ساله تولید 10 تا 15 هزارتن کاهش می یابد.

بنابر گفته نبی زاده، سال 98 تولید قزل آلا حدود 145 تا 150 هزارتن بود که به سبب نبود بازار مناسب داخلی و صادراتی در کنار دیگر عوامل خشکسالی تولید کاهش معناداری داشت که انتظار می رود با بدست آوردن بازار روسیه و چین، تولید افزایش یابد.

وبلاگ اسبیکو اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قیمت هر کیلو قزل آلا سر مزرعه 73 هزارتومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت هر کیلو قزل آلا سر مزرعه 73 هزارتومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید