جزایر فارو، بهشتی در شمال اروپا

به گزارش وبلاگ اسبیکو، جزایر فارو نام جزایر هجده گانه ای است که به عنوان یکی از منطقه های خودگردان دانمارک شناخته می گردد. این مجمع الجزایر در شمال اروپا و منطقه اسکاندیناوی، بین دریای نروژ و اقیانوس اطلس شمالی قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با این جزایر و تماشای چشم اندازهای زیبای آن، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

جزایر فارو، بهشتی در شمال اروپا

بسیاری از افراد، نام جزایر فارو را نشنیده اند یا اگر شنیده باشند، نمی دانند این جزایر کجای این کره خاکی قرار گرفته اند.

این مجمع الجزایر از 18 جزیره تشکیل شده است که مساحت مجموع آنها، 6500 برابر از آمریکا کوچک تر است و جمعیت آن، 28 هزار برابر از چین کمتر است. این جزایر بین ایسلند و اسکاتلند در شمال اقیانوس اطلس قرار دارند.

اولین ساکنان این جزیره در سال 300 میلادی، در آن ساکن شده اند ولی کسی نمی داند که چه کسانی بودند. اولین ساکنان شناخته شده جزایر فارو، طبق نقل قول های تاریخی، راهبان ایرلندی در قرن ششم میلادی بودند.

نام جزایر فارو اولین بار به شکل Faereyjar در سال 1225 و به معنای جزایر گوسفند، عنوان شده است. احتمالا همین نام گذاری باعث شده که گوسفند به نماد ملی جزایر فارو تبدیل گردد.

از سال 1948، جزایر فارو یک منطقه خودگردان تحت حاکمیت پادشاهی دانمارک است. جزایر فارو از اعضای اتحادیه اروپا نیست در حالی که دانمارک عضو این اتحادیه است.

جمعیت 50 هزار نفری جزایر فارو در سراسر 17 جزیره مسکونی آن پراکنده هستند. این جزیره ها به وسیله زیرساخت هایی عالی با یکدیگر ارتباط دارند. شبکه جاده ای کامل، تونل و فرابر، از وسایل ارتباطی میان جزیره ها هستند. علاوه بر این، ارتباطات راه دور و اینترنت پرسرعت، امکان برقراری روابط اجتماعی، فرهنگی و مالی را به سادگی با سایر نقاط جهان فراهم نموده است.

صنعت اصلی جزایر فارو، ماهیگیری است. این بخش در حدود 90 درصد صادرات و 20 درصد فراوری ناخالص ملی این جزایر را تشکیل می دهد. در سال 2015، نرخ بیکاری در جزایر فارو 2/3 درصد بود.

گردشگری ورزشی یکی از انواع گردشگری است که هواداران زیادی در سراسر جهان دارد. یکی از اهداف گردشگری ورزشی، سفر برای انجام فعالیت های ورزشی و تفریحاتی است که در محل زندگی ما امکان آن وجود ندارد. بعضی از نقاط جهان به علت شرایط جغرافیایی و توسعه صنعت گردشگری در آنها، امکانات زیادی برای انجام تفریحات و فعالیت های ورزشی دارند. نمونه ای از این مقصدها، جزایر فارو است.

پیاده گردی در طبیعت

جزایر فارو منظره ها شگفت انگیز طبیعی و چشم اندازهای زیبایی دارند که باعث شده به عنوان مقصدی عالی برای فعالیت های تفریحی در دل طبیعت، شناخته شوند. یکی از ویژگی های جالب جزایر فارو این است که برای لذت بردن از طبیعت بکر و شگفت انگیز آن، احتیاج نیست راه دوری بروید. فقط کافی است چند قدم بردارید تا زیباترین چشم اندازهای طبیعی جهان را در قاب نگاهتان ببینید.

دوچرخه سواری

یکی از برترین روش ها برای سر زدن به گوشه و کنار جزایر فارو و لذت بردن از طبیعت زیبای آن، استفاده از دوچرخه است. زیرساخت های ارتباطی و جاده ها در جزایر فارو بسیار عالی و بی نقص هستند. از آنجایی که با جاده ها و جهتهایی خلوت روبه رو هستیم، دوچرخه سواری در این منطقه، یک فعالیت تفریحی لذت بخش خواهد بود.

البته قبل از آغاز سفر ماجراجویانه با دوچرخه در جزایر فارو چند نکته را مد نظر داشته باشید. یکی اینکه آب و هوا قابل پیش بینی نیست و به سرعت تغییر می نماید. از قبل فکر همه چیز را بکنید و با آمادگی کامل راهی سفر شوید.

دوم اینکه در جزایر فارو، جهتهای مختص دوچرخه سواری چندان متداول نیستند و جهتهای دوچرخه و وسایل نقلیه موتوری مشترک است. تونل های متعددی هم در جهتها وجود دارند. بنابراین دوچرخه شما باید به چراغ سفید در جلو و چراغ قرمز در عقب، مجهز باشد.

برای دوچرخه سواری لباس مناسب بپوشید. لباسی که هم گرم و هم ضدآب باشد. پوشیدن دستکش هم توصیه می گردد.

جزایر فارو در مجموع مسطح نیستند اما شیب جهتها معمولا ملایم است. خودتان را برای دوچرخه سواری در جهتهایی پوشیده از سنگ ریزه و ماسه ای آماده کنید چون همه جهتها صاف و پاکسازی نشده اند.

در بعضی از موارد فاصله منطقه ها شهری از هم، بسیار قابل توجه است. بنابراین از قبل وسایل مورد احتیاج برای تعمیرات ضروری را همراه داشته باشید تا بین راه با مشکل روبرو نشوید. همراه داشتن وسایل ارتباطی و نقشه، لازم است.

دوچرخه ها می توانند آسیب های جدی به زمین و پوشش گیاهی آن وارد نمایند. بنابراین همیشه در جهتهای معین شده حرکت کنید و به حفظ محیط زیست توجه کنید. بهتر است برنامه سفر خود را با کسی در میان بگذارید.

همیشه باید از سمت راست حرکت کنید و اگر جهت مخصوص دوچرخه سواری وجود دارد از آن بهره ببرید. شما قانونا ملزم به استفاده از کلاه ایمنی نیستید اما برای حفظ سلامتی خودتان بهتر است کلاه داشته باشید.

غواصی در جهان شگفت انگیز زیر آب

غواصی یکی از فعالیت های تفریحی است که روز به روز بیش از گذشته در جزایر فارو، هوادار پیدا می نماید. زندگی دریایی بکر و زیبایی آب های اطراف جزایر فارو، شرایط خوبی را برای غواصی فراهم نموده اند.

درجه حرارت آب های اطراف جزایر فارو از 4 تا 10 درجه سانتی گراد متغیر است. قدرت دید در ماه های زمستانی در برترین شرایط قرار گرفته است زمانی که دمای آب در پایین ترین اندازه است. این زمان برترین موقعیت برای عکاسی از زیر آب است. در زمستان محدوده دید 30 متر و دمای آب به طور میانگین در حدود 6 درجه است. در فصل تابستان، رشد پلانکتون ها محدوده دید را تا 15 الی 20 متر کاهش می دهد.

هرگز تنهایی غواصی نکنید. بهتر است یک غواص ماهر که شناخت خوبی از منطقه دارد شما را در غواصی همراهی کند. برای مبتدی ها، دوره های غواصی برگزار می گردد. برای اینکه به خوبی محیط را دیدن کنید و از جهانی رنگارگ زیر آب لذت ببرید، حتما چراغ قوه داشته باشید.

قایق سواری

یکی از برترین و مجذوب کننده ترین منطقه ها جهان برای قایق سواری، جزایر فارو است. با قایق سواری در آب های اطراف این جزایر، فرصت فوق العاده ای برای لذت بردن از طبیعت زیبای ساحلی و دیدنی پرندگان دریایی برای شما فراهم می گردد.

در حدود 305 گونه مختلف پرنده در جزایر فارو شناسایی شده اند. در واقع دیدنی پرندگان، یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در این جزایر است. فصل تابستان، برترین زمان برای لذت بردن از منظره ها زیبای پرواز هزاران پرنده در آسمان و دیدنی صخره هایی است که از حضور آنها، رنگارنگ و زیبا شده است.

منبع: کجارو / visitfaroislands.com / sidetrackedtravelblog.com

به "جزایر فارو، بهشتی در شمال اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزایر فارو، بهشتی در شمال اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید