قزوین بستر مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی دارد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، علیرضا کشاورز قاسمی چهارشنبه شب در ملاقات سفرا و نمایندگان 20 کشور خارجی با استاندار قزوین که در سالن استانداری برگزار گردید گفت: قزوین با یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری پایتخت واقع شده است و در جهت کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب قرار گرفته و در شاهراه مواصلاتی است.

قزوین بستر مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی دارد

وی اضافه نمود: در بیش از 3500 واحد صنعتی کوچک و بزرگ این استان 1200 نوع محصول مختلف فراوری می گردد و صندلی بعضی فراوریات استان بالاست و در صنایع شوینده رتبه اول، شیشه و صنایع وابسته به سیلیس رتبه دوم و در کاشی و سرامیک و صنایع شیمیایی و صنایع فولادی رتبه سوم هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین توضیح داد: در بخش معدن با استخراج 16 نوع ماده معدنی از 145 معدن فعال و در بخش کشاورزی با 270 هزار هکتار اراضی زیرکشت و 73 هزار هکتار باغ در رتبه های شاخص کشور قرار داریم.

کشاورز قاسمی گفت: در حوزه کشاورزی در فراوری انگور، فندق، زیتون، شلیل، گیلاس، قارچ خوراکی رتبه دوم و زغال اخته رتبه اول هستیم.

وی اظهارداشت: در بخش توریسم با یک سابقه 70 ساله پایتختی و داشتن سابقه سکونت 10 هزار ساله با بیش از یک هزار اثر تاریخی ثبت شده در رتبه اول کشور در این بخش است.

کشاورز قاسمی گفت: 50 درصد واحدهای صنعتی استان در شهرک ها مستقر هستند که 10 درصد آنها در نمایشگاه تخصصی شرکت نموده اند.

وی گفت: تا به امروز 40 واحد سرمایه گذاری خارجی در استان اقدام نموده اند که 30 واحد اجرایی شده و وارد فعالیت عملیاتی شده اند که از 17 کشور دنیا شاهد این حضور هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین اظهارداشت: سرمایه گذاران خارجی بیش از 586 میلیون دلار در استان سرمایه گذاری نموده اند که با بستر مناسب ایجادشده آماده پذیرش سرمایه گذاران دیگری در بخش صنعت و کشاورزی هستیم.

در ادامه عبدالمنعم سفیر الجزایر در ایران گفت: در این سفر برنامه بسیار خوبی تدارک دیده شده بود و با محور گردشگری توانستیم از چند مکان باستانی دیدن کنیم که بسیار جذاب بود.

وی اضافه نمود: در نمایشگاه هم تنوع محصولات بسیار خوب بود و هر چند مسئولان شما گفتند این فقط بخشی از توان استان قزوین است لذا علاقمند هستیم اطلاعاتی در مورد قوانین سرمایه گذاری در اختیار ما قرار دهید تا با اطلاعات بیشتری وارد کار شویم.

عبدالمنعم توضیح داد: برای سرمایه گذاری در بخش ختی مختلف این استان نیازمند آنالیز و تحقیق بیشتری هستیم تا زمینه حضور سرمایه گذاران علاقمند برای کارهای مشترک فراهم گردد.

خالد حسین از کشور مصر هم گفت: فرصت بسیار خوبی برای گفتگو با تجار و صنعتگران ایرانی فراهم شد که امیدواریم این رفت و آمدها بیشتر گردد تا همدیگر را بهتر بشناسیم.

در ادامه احمد عبدالله مواتان سفیر کومور احمد هم اظهارداشت: بعد از توافق هسته ای ایران بستر خوبی برای تعامل ایران با کشورهای خارجی فراهم شده و اگر خود را بخوبی معرفی کنید بسیاری از تجار خارجی حاضرند در استان شما حضور پیدا نموده و کار مالی مشترک نمایند.

سفیر بوروندی عمر نتزیمیره هم اظهارداشت: ایران کشوری با پتانسیل های بالاست و بویژه تاریخ شما بسیار ارزشمند است و ما تمایل داریم در این کشور غنی و فرهنگی سرمایه گذاری کنیم.

وی اضافه نمود: رابطه صمیمانه با ایران برای ما بسیار خوب و ارزشمند است و از این که شما با قدرت های بین المللی به توافق رسیدید خوشحالیم و امیدواریم روابط گسترده ای با دنیا داشته باشید.

در این ملاقات مرتضی روزبه استاندار، قاسمی مدیرکل امور مالی و دارایی استان، ناحصی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، زکی زاده سرپرست دفتر هماهنگی امور مالی استانداری، میریان مسئول نمایندگی وزارت خارجه، نیک فطرت مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی قزوین در استان نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "قزوین بستر مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قزوین بستر مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید