دلیل و درمان خارش پوست سر و ریزش مو

به گزارش وبلاگ اسبیکو، خارش پوست سر، همراه با ریزش مو، می تواند به طور جدی ناراحت کننده باشد. دانستن اینکه چه چیزی باعث این مشکل می گردد در مدیریت شرایط و جلوگیری از آسیب های غیرقابل جبران در آینده لازم است.

دلیل و درمان خارش پوست سر و ریزش مو

خارش پوست سر، همراه با ریزش مو، می تواند به طور جدی ناراحت نماینده باشد. دانستن اینکه چه چیزی باعث این مشکل می گردد در مدیریت شرایط و جلوگیری از آسیب های غیرقابل جبران در آینده ضروری است.

خارش پوست سر همراه با ریزش مو بسیار ناراحت نماینده است، در عین حال باعث نگرانی مخصوصا در زنان می گردد. با این حال، ریزش مو ناشی از خارش دائمی نیست و پس از درمان، مو دوباره رشد می نماید، شما به طور میانه روزانه 100 مو از دست می دهید. اگر ریزش مو همراه با خارش شدید باشد، نباید این شرایط را نادیده گرفت.

راهکارهایی یاری نماینده

1.شامپویتان را تغییر دهید

شما باید شامپو و سایر محصولات مراقبت از مو خود را در فواصل منظم آنالیز و تغییر دهید. احتمالا شامپو شما باعث آسیب به پوست شما خواهد شد. اغلب شامپوها حاوی مواد شیمیایی هستند که موهای سر و صورت را از بین می برند. یک شامپو طبیعی که ماده ضد قارچی دارد را انتخاب کنید.

2.بهداشت شخصی

برترین درمان خارش سر، همراه با ریزش مو، حفظ سلامت پوست و مو است. اگر موهای شما به زودی کثیف و چرب می شوند مجبورید موهایتان را زیاد بشویید. افرادی که در فضای باز کار می نمایند مجبورند روزانه موهای خود را بشویند.

اجتناب از گرما درمانی و درمان به وسیله مواد شیمیایی ،در حال حاضر یک انفجار درمانی به وسیله گرما و مواد شیمیایی در بازار وجود دارد. با این حال، این نوع درمان اغلب باعث تعدادی از مسائل پوستی می گردد. اگرشما از این نوع درمان استفاده کردید، پس ضروری است که محصولات مراقبت از مو برای چنین درمان هایی به طور مرتب استفاده شوند.

3.ویتامین B

برای جلوگیری از این شرایط باید رژیم غذایی شما غنی از ویتامین B باشد. در صورت کمبود ویتامین B، فرایند رشد مو بدتر می گردد. بنابراین، باید آن را در رژیم غذایی خود اضافه کنید تا رشد مو افزایش یابد.

4.اسید فولیک

مواد غذایی مانند مغزها و آجیل یک منبع غنی از اسید فولیک هستند که برای سلامت موها مهم است. پس باید در رژیم غذایی خود دانه ها را که سرشار از اسید فولیک است بگنجانیم.

5.سبزیجاتسبزیجات بخش مهمی از رژیم غذایی را تشکیل می دهند، به ویژه سبزیجات مانند کاهو و اسفناج سلامت موها را تحت تاثیر قرار می دهند.

6.پروتئین هاپنیر،گوشت، ماهی، تخم مرغ، شیر منابع غنی از پروتئین هستند. پروتئین برای سلامت موها ضروری است بنابراین باید در رژیم غذایی گنجانده گردد. اگر شما گیاه خوار هستید، می توانید از حبوبات به عنوان منبع غنی پروتئین بهره ببرید.

7.روغن ضروری

برای تحریک رشد مو روغن های طبیعی بسیاری وجود دارد که می توانید از آن بهره ببرید. این روغن ها برای درمان خارش سر و ریزش مو در زنان و مردان مفید هستند.

شما می توانید روغن چای و روغن رزماری را به شامپو خود اضافه کنید. این روغن ها، علاوه بر پاک کردن موهایتان، پوست شما را نیز نرم تر می نمایند.

شما بعلاوه می توانید از روغن اسطوخودوس برای درمان این مشکل بهره ببرید.

روغن جوزوبا برای درمان زگیل، اگزما، شوره سر مفید شناخته شده است. این یکی از بزرگترین نرم نماینده مو است که به وسیله سرخپوستان بومیان آمریکا و مردم کارائیب برای جلوگیری از ریزش مو استفاده شده است.

آلوئه ورا یکی دیگر از گیاهان است که خواص آن مشهور است که از ریزش مو جلوگیری می نماید و موها را تقویت می نماید.

علل ریزش مو به دلیل خارش پوست سر

یکی از دلیل های این بیماری، ترشح بیش از حد روغن از پوست سر است. این روغن ها از فولیکول های مو محافظت می نمایند و در عین حال مواد مغذی لازم را برای مو فراهم می نمایند. با این حال، ترشح بیش از حد روغن باعث التهاب، خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر می شوند. این شرایط اغلب باعث عفونت باکتریایی که به نوبه خود باعث خارش پوست سر می گردد. در پاراگراف های زیر علل اصلی ریزش مو و خارش پوست سر بیان می گردد.

خارش پوست سر می تواند بخاطراستفاده از شامپو، رنگ مو و درمان های شیمیایی روی مو حاصل گردد. با توجه به مواد مؤثره و مضر مورد استفاده در این محصولات، فولیکول های مو آسیب می بینند که در نهایت موجب ریزش مو می گردد. چنین مسئله ای اگر در زمان مناسب درمان نگردد، منجر به طاسی می گردد و فولیکول های مو در آن ناحیه تخریب خواهند شد. اغلب دیده می گردد که بسیاری از مردم از یک محصول برای چندین سال استفاده می نمایند، اما مسائل مو را با محصولاتی که استفاده می نمایند مرتبط نمی دانند.

عفونت قارچی پوست سر می تواند باعث ایجاد خارش پوست سر گردد. شایعترین علائم این عفونت، لکه های قرمز روی پوست، خارش و ریزش مو است. اگر این مشکل در زمان مناسب درمان نگردد، این امر می تواند منجربه طاسی گردد.

پسوریازیس پوستی یک بیماری پوستی غیر مسری است که باعث خارش شدید، لکه های قرمز پوست و طاسی موقت منطقه آسیب دیده می گردد. بسیاری از آمریکایی ها مبتلا به این بیماری پوستی هستند.

مخمری به نام مالاسزیا همواره روی پوست سر وجود داردکه موجب واکنش التهابی می گردد. این مخمر از روغن های طبیعی که به وسیله غدد پوست سر ترشح می شوند، تغذیه می نماید. شامپوها و رنگ مو باعث عدم تعادل در سطح روغن پوستی روی پوست سر می گردد که سبب رشد مخمر می گردد، مخمر مالاسزیا یک ماده سمی فراوری می نماید که پوست را تحریک می نماید. پوست سر خشک، قرمز، پوسته پوسته شده و باعث ایجاد خارش و ریزش مو می گردد. شوره سر یکی از رایج ترین علائم قابل مشاهده در این مشکل پوستی است.

این شرایط بعلاوه با استرس مرتبط است.

خارش پوست سر و ریزش مو به خصوص در مجامع عمومی بسیار آزار دهنده است. علاوه بر مراقبت های خارجی از مو باید یک رژیم غذایی سالم جهت حفظ سلامت مو داشته باشیم گفته شده است که موهای شما یک فشار سنج سلامت شماست!

منبع: راسخون

به "دلیل و درمان خارش پوست سر و ریزش مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل و درمان خارش پوست سر و ریزش مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید