عسل می تواند جایگزین آنتی بیوتیک ها باشد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، با ادامه افزایش عفونت های مقاوم به آنتی بیوتیک، متخصصان در جست وجوی دارو های ضدمیکروبی جایگزین، به خواص درمانی طبیعی عسل پرداخته اند.

عسل می تواند جایگزین آنتی بیوتیک ها باشد

سال 2019 در سراسر دنیا، بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در نتیجه عفونت های باکتریایی مقاوم به آنتی بیوتیک جان خود را از دست دادند.

مقاومت فزاینده باکتری ها در برابر آنتی بیوتیک ها به منزله تهدید بازگشت به دوران قبل از آنتی بیوتیک است که برای سلامت و امنیت دنیای تهدیدی بزرگ به شمار می رود.

پروفسور لبیلی از دانشکده داروسازی دانشگاه کاردیف گفت: ما باکتری هایی را می بینیم که تکامل یافته اند، تقریبا به همه آنتی بیوتیک ها مقاوم اند و به مرحله ای می رسیم که دستمان خالی است.

این استاد دانشگاه اضافه نمود: تحقیقات دانشگاه در خصوص عسل کوششی برای بازگشت به درمان های سنتی است تا ببینیم آیا می توانیم از اجدادمان بیاموزیم یا خیر.

عسل حاوی آنتی بیوتیک است و قرن ها است که به عنوان یک درمان طبیعی برای مبارزه با انواع بیماری ها و درمان زخم ها استفاده می گردد.

عسل بعلاوه مواد شیمیایی گیاهی ضدمیکروبی دارد که برای فراوری دارو هایی برای درمان عفونت های میکروبی منبعی غنی از سرب به شمار میرود.

متخصصان دانشگاه کاردیف در کوشش هستند این ترکیب های ضدمیکروبی را بیابند و آن ها را جداسازی نمایند. آنان برای این کار از عسل به عنوان ابزار کشف دارو استفاده می نمایند تا بینند آیا زنبور ها به طرف گیاهی که آنتی بیوتیک دارد می روند یا خیر. وقتی که گیاه را کشف کردند، می توانند ترکیب های آن را آنالیز نمایند.

منبع: باشگاه وبلاگ اسبیکو

منبع: فرادید

به "عسل می تواند جایگزین آنتی بیوتیک ها باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عسل می تواند جایگزین آنتی بیوتیک ها باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید