برترین صبحانه برای افراد دیابتی ، خوردن بیش از حد این مواد غذایی قند خون را افزایش می دهد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، به گفته محققان، استفاده از پروتئین به جای کربوهیدرات ممکن است در کنترل قند خون در بعضی افراد موثر باشد.

برترین صبحانه برای افراد دیابتی ، خوردن بیش از حد این مواد غذایی قند خون را افزایش می دهد

به گزارش وبلاگ اسبیکو به نقل از مدیکال نیوز، طبق اعلام سازمان دنیای بهداشت، حدود 422 میلیون نفر در سراسر دنیا به دیابت مبتلا هستند که 90 تا 95 درصد از این موارد دیابت نوع 2 است.

بعضی از افراد می توانند دیابت نوع 2 را به وسیله تغییر در رژیم غذایی خود و کاهش وزن معکوس نمایند.

محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا می گویند کاهش کربوهیدرات ها در صبحانه می تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یاری کند تا سطح قند خون خود را در طول روز بهتر کنترل نمایند.

برای این مطالعه، دکتر جاناتان لیتل، نویسنده این مطالعه از دانشگاه بریتیش کلمبیا، و تیمش 121 شرکت نماینده را به دو گروه تقسیم کردند.

در طی یک دوره 12 هفته ای، یک گروه صبحانه کم کربوهیدرات حاوی حدود هشت گرم کربوهیدرات، 25 گرم پروتئین و 37 گرم چربی مصرف کردند. گروه دیگر صبحانه ای با کربوهیدرات بالاتر از حدود 56 گرم کربوهیدرات، 20 گرم پروتئین و 15 گرم چربی مصرف کردند. تمام گزینه های صبحانه در هر دو گروه حدود 450 کالری بود.

پس از تجزیه و تحلیل، تیم تحقیق دریافتند که شرکت نمایندگان مطالعه در گروه صبحانه کم کربوهیدرات، بهبودی در HbA1C خود، معیاری کلیدی برای کنترل میانه گلوکز خون، تجربه کردند.

در انتها این مطالعه، دانشمندان بعلاوه دریافتند که سطح قند خون افرادی که در گروه کم کربوهیدرات بودند در طول روز تفاوت چندانی نداشت، نشان می دهد که صبحانه کم کربوهیدرات به تثبیت سطح قند خون در طول روز یاری می نماید.

کربوهیدرات ها مواد مغذی ضروری هستند که بدن برای انرژی مورد احتیاج برای کار به گلوکز تبدیل می نماید.

دو نوع اصلی کربوهیدرات وجود دارد:

کربوهیدرات های ساده ساختار شیمیایی پایه ای دارند و هضم آن برای بدن بسیار آسان است. نمونه هایی از کربوهیدرات های ساده عبارتند از میوه ها، محصولات لبنی و غذاهای شیرین فرآوری شده مانند آب نبات، نوشابه و شکر.

خوردن بیش از حد کربوهیدرات های ساده می تواند سطح قند خون بدن را افزایش دهد.

کربوهیدرات های پیچیده مدت بیشتری طول می کشد تا در بدن تولید شوند، بنابراین باعث افزایش سطح قند خون نمی شوند. نمونه هایی از کربوهیدرات های پیچیده شامل سبزیجات، لوبیا، حبوبات و غلات کامل است.

منبع: همشهری آنلاین

به "برترین صبحانه برای افراد دیابتی ، خوردن بیش از حد این مواد غذایی قند خون را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین صبحانه برای افراد دیابتی ، خوردن بیش از حد این مواد غذایی قند خون را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید