طراحی و راه اندازی کتابخانه دیجیتال تخت فولاد اصفهان

به گزارش وبلاگ اسبیکو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، طراحی و راه اندازی کتابخانه دیجیتال تخت فولاد اصفهان صورت گرفت.

طراحی و راه اندازی کتابخانه دیجیتال تخت فولاد اصفهان

حمید خلیلیان گفت: در راستای تسهیل دسترسی به منابع کتابخانه ای و مطالعاتی و بعلاوه اسناد و محتوای دیجیتال، سامانه ای با عنوان کتابخانه دیجیتال طراحی و به عنوان بستری به منظور بارگذاری محتوا آماده شد.

خلیلیان توضیح داد: کتابخانه دیجیتال در 6 بخش شامل تخت فولادشناسی، کتب فارسی، مقالات فارسی، عکس ها و کتب مصور، بخش نسخ خطی دیجیتال، اسناد و مدارک سازمانی و معرفی شهدا طراحی شده است.

او کتابخانه دیجیتال را درگاهی جامع و چندرسانه ای برشمرد و ادامه داد: این کتابخانه شامل منابع اطلاعاتی در 5000 فایل و در قالب 2000 رکورد با قابلیت مطالعه آنلاین، جستجو، شنیدن و تماشای فیلم های مستند تخت فولاد است.

خلیلیان کتابخانه دیجیتال را بستری مهم و تأثیرگذار برای شبکه سازی پژوهشی و تحقیقاتی حوزه تخت فولاد برشمرد و اعلام کرد: اسناد و مدارک بی نظیر و کم نظیر، پژوهش ها و تحقیقات کتاب، مقالات، منابع چند رسانه ای اعم از فیلم، تیزرها، سخنرانی ها، مصاحبه ها، تاریخ شفاهی، فایل های صوتی در کتابخانه وجود دارد.

مسئول پژوهش و اطلاعات مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد از طراحی و راه اندازی کتابخانه دیجیتال این مجموعه به مطالب بارگذاری شده در کتابخانه دیجیتال اشاره نمود و اضافه نمود: پیشینه تاریخی و تمدنی و هنری نقشه های جغرافیایی، آرشیو تصویری و بصری، تکایا و آرامگاه ها، شناسنامه کامل تکیه شامل عنوان کامل تکیه، موقعیت جغرافیایی، نقشه، پلان، مشاهیر و شخصیت ها، جلوه های هنر و معماری، سنگ قبور، سنگ نوشته ها، آلبوم تصاویر، داستان ها و حکایات، اسناد و مدارک، لیست متوفیان تکیه و بعلاوه هنر و معماری، مشاهیر و شخصیت ها، بروشورها، پوسترها و بخشی از مقالات یک دانشنامه و همایش ها و بخش هایی از کتاب ها و دست نویس ها از جمله محتواهای بارگذاری شده در این کتابخانه موجود است.

او با بیان اینکه مقالات فارسی و بین المللی و مجلات علمی و معتبر و نشریات پژوهشی و 600 تصویر و 800 فایل چند رسانه ای از محتوای کتابخانه دیجیتال تخت فولاد است، به روند آماده سازی محتوای کتابخانه اشاره نمود و ادامه داد: این پروژه از سال 1399 آغاز شد و طی 3 سال به بهره برداری رسید و علاقمندان برای دسترسی به منابع کتابخانه دیجیتال می توانند به وسیله لینک dl.takhtefoulad.ir اقدام نمایند.

منبع: همگردی

به "طراحی و راه اندازی کتابخانه دیجیتال تخت فولاد اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و راه اندازی کتابخانه دیجیتال تخت فولاد اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید