طارم، شهرستانی با کم ترین بیکار

به گزارش وبلاگ اسبیکو، خبرنگاران/زنجان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان طارم گفت: طارم شهرستان 4 فصل است که در همه فصول کار برای جوانان وجود دارد.

طارم، شهرستانی با کم ترین بیکار

سیروس ظفری در گفت وگو با وبلاگ اسبیکو، درباره شرایط اشتغال جوانان در شهرستان طارم، اظهار کرد: شهرستان طارم جزو شهرستان هایی است که کم ترین بیکار را دارد، طارم شهرستان 4 فصلی است و در همه فصول کار برای جوانان وجود دارد و در هیچ فصلی کشت و زرع تعطیل نیست.

وی با بیان اینکه علاوه بر نیروی کار خود شهرستان، روزانه افراد دیگری نیز برای کار وارد شهرستان می شوند، اضافه کرد: در همه فصول، روزانه بین 1500 تا 2000 کارگر وارد شهرستان می شوند. البته در بعضی فصول مانند فصل برداشت زیتون روزانه 4 تا 6 هزار کارگر در شهرستان طارم تردد می نمایند.

این مسئول با بیان اینکه ورود نیروی کار از منطقه ها دیگر به شهرستان طارم نشان می دهد که ما در طارم با کمبود نیروی کار نیز روبرو هستیم، توضیح داد: البته تعدادی از جوانان در شهرستان در حال تحصیل بوده یا تحصیلات عالیه دارند و این جوانان نیز به علت اینکه علاقه ای به کار کشاورزی و صنایع تبدیلی آن ندارند به کار مشغول نیستند و برای کسب مشاغل دولتی به وسیله آزمون ها کوشش می نمایند؛ البته این افراد نیز به طور کامل بیکار نیستند و در زمین های کشاورزی و باغات پدران خود کار می نمایند.

ظفری با بیان اینکه همیشه کشاورزان را تشویق می کنیم تا از خام فروشی محصولات پرهیز نموده و به سمت فرآوری محصولات کشاورزی حرکت نمایند زیرا محصولات کشاورزی به صورت خام با قیمت پایین تری فروش می رود، گفت: احداث چندین ناحیه صنعتی در دستور کار گرفته و وقتی این ناحیه ها راه اندازی شوند جوانان شهرستان می توانند با ایجاد گلخانه های کشاورزی و صنایع تبدیلی با استفاده از دانش خود، اشتغال ایجاد نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "طارم، شهرستانی با کم ترین بیکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طارم، شهرستانی با کم ترین بیکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید