فعالان صنعت بیمه درک ضعیفی از دیجیتالی شدن این صنعت دارند

به گزارش وبلاگ اسبیکو، خبرگزاری خبرنگاران- رییس پژوهشکده بیمه با تاکید برضرورت دیجیتالی شدن صنعت بیمه گفت: بی توجهی به این مقوله بزرگ ترین تهدید صنعت بیمه است.

فعالان صنعت بیمه درک ضعیفی از دیجیتالی شدن این صنعت دارند

به گزارش خبرنگار وبلاگ اسبیکو، حمید کردبچه طی نشست خبری در تشریح برگزاری بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه که هر ساله همزمان با روز بیمه (سیزدهم آذرماه) برگزار می گردد گفت: برنامه ریزی برای برگزاری همایش پیش رو حداقل از شش ماه قبل آغاز شده و امور مربوط به هر یک از بخش های پیش بینی شده در قالب کمیته هایی متشکل از افراد متخصص آنالیز و نهایی شده است.

کردبچه با بیان این که برگزاری همایش طی دو روز (روزهای سیزدهم و چهاردهم آذرماه) در محل همایش های دانشگاه الزهرا برگزار خواهد شد گفت : معرفی چهره ماندگار ، آنالیز کتاب سال صنعت بیمه ، معرفی کارمند ، مدیر ، کارشناس و روابط عمومی برتر در این حوزه از جمله برنامه های این رویداد است.

وی برگزاری 24 پنل تخصصی در کنار این همایش را از نقاط مثبت آن توصیف کرد و اضافه کرد:سندیکا بیمه گران در مدیریت این پنل ها بسیار فعال عمل نموده و این دورهمی تخصصی فرصتی است برای طرح و ارائه راه حل در مورد مسائل مربوط به مباحث فنی ، شبکه فروش و حتی بیمه گذاران است.

رییس پژوهشکده بیمه درتوضیح موضوع همایش سال جاری با عنوان نقش صنعت بیمه در رونق مالی با موضوع دیجیتال گفت: دیجیتال شدن صنعت بیمه امری لازم است که متاسفانه اهمیت آن برای فعالان این صنعت روشن نیست و درک ضعیفی از آن دارند.

کردبچه با بیان این که بسیاری از کشورهای پیشرفته حرکت در این جهت را از چندین سال قبل آغاز نموده اند اضافه کرد: در حال حاضر در کشور قدم های کوچکی در این زمینه برداشته شده و تنها به فروش بیمه نامه بصورت آنلاین و راه اندازی چند استارت آپ در این زمینه ختم شده است.

وی دیجیتال شدن زیر ساخت ها و تربیت نیروی انسانی متخصص متناسب با آن و بعلاوه وضع قوانین لازم با شرایط تازه را برای صنعت بیمه مهم برشمرد واظهارداشت:بی توجهی صنعت بیمه به تحول دیجیتال بزرگ ترین تهدید برای این صنعت است و در صورتی که شرکت های بیمه نسبت به آن کم توجهی نمایند نخواهند توانست در بخش بیمه با جهان تعامل داشته باشد و صنعت بیمه کشور حتی قادر به حل مسائل خود نیز نخواهد بود

بنابر این گزارش، بعلاوه در حاشیه این همایش، نمایشگاه جانبی از دستاوردهای صنعت بیمه نیز برگزار می گردد که در آن بیمه مرکزی، پژوهشکده بیمه، سندیکای بیمه گران ایران، صندوق بیمه کشاورزی و 10 شرکت دانش بنیان، محصولات، خدمات، فعالیت ها و نوآوری های خود درحوزه های مختلف صنعت بیمه را طی دو روز به نمایش خواهند گذاشت

منبع: خبرگزاری آریا

به "فعالان صنعت بیمه درک ضعیفی از دیجیتالی شدن این صنعت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالان صنعت بیمه درک ضعیفی از دیجیتالی شدن این صنعت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید