سفر با بچه ها ، هفت علت معمول در دوری کردن از سفر خانوادگی

به گزارش وبلاگ اسبیکو، آقای کامرون ورز خبرنگار مشهوریست که هر ماه در ستون اختصاصی میهمانان مجله سفر، نکته ها و نصیحت هایی در خصوص سفر خانوادگی و مشخصا سفر با بچه ها می نویسد. او می گوید : قبل از بچه دار شدن، خیلی به این که سفر کردن با این موجودات کوچک چگونه است فکر نمی کردیم. مانند بسیاری از کسانی که ازدواج می نمایند، از ابتدا می دانستیم که بچه دار شدن، بخش مهمی از آینده مان خواهد بود و به اشتباه تصور می کردیم وقتی بچه ها بیایند، روزهای سفر کردنمان به سر می آیند. در سال های اخیر، دلایل بسیاری در خصوص این که چرا سفر کردن به همراه بچه ها ایده خوبی نیست شنیده ام. آنها با لحن عاقلانه ای می گفتند از همان لحظه ای که بچه دار می شوید، فکر سفر کردن را از فکر خود بیرون کنید. اما بعد از مدتی متوجه شدم که نباید به آنها گوش بدهم. این نکته را که بعضی خانواده ها شرایط و موقعیت سفر کردن را ندارند قبول دارم؛ اما بیشتر دلایلی که افراد بخاطر آن با سفر خانوادگی نمی روند، براساس نصایح قدیمی و سنتی و اطلاعات متناقض اینترنتی و رسانه ها شکل گرفته اند. امروز وقت آن رسیده است که با یاری تعداد محدودی از وبلاگ نویس هایی که در خصوص سفر خانوادگی می نویسند، دلایل معمول آدم ها برای به تعویق انداختن سفر خانوادگی را بشناسیم و در خصوص درست یا غلط بودن آنها تصمیم گیری کنیم. اگر شما هم با کامرون ورز موافق هستید و فکر می کنید اغلب دلایلی که پدر و مادرها برای دوری کردن از سفر خانوادگی عنوان می نمایند اشتباه و سوء تفاهم است، با این مطلب خبرنگاران همراه باشید تا این دلایل را بیشتر بشناسیم و در خصوص درست یا نادرست بودن آنها بحث کنیم.

سفر با بچه ها ، هفت علت معمول در دوری کردن از سفر خانوادگی

برای اطلاعات بیشتر درباره سفر با بچه ها می توانید به بلاگ های زیر مراجعه کنید:

راهنمای سفر با بچه ها

سفر با بچه ها پنج تا هشت سال | نکات سفر با بچه ها

سفر با بچه ها کودکستانی | نکات سفر با بچه ها

راهنمای سفر با بچه ها بیش فعال | رفتار با کودک بیش فعال در سفر

باید صبر کنید تا کودک شما به سنی برسد که سفر خانوادگی را بخاطر بسپارد

درست است که بچه ها شما تمامی جزییات سفر خانوادگیتان را به یاد نخواهند داشت، اما بگذارید روراست باشیم؛ بیشتر بزرگسالان برای به یاد آوردن کارهایی که در هفته گذشته انجام داده اند با خود کلنجار می روند. من تمام جزییات سفرهایم را بخاطر نمی آورم؛ اما قدردان کل تجربه سفرهایم هستم. کودک شیرخوره ما هنوز در خصوص زمانی که در یک قطار شبانه سفر می کردیم صحبت می نماید و می گوید : بابا روی تخت طبقه بالایی خوابید. او ممکن است بازدید از برج ایفل را وقتی دو سال پیش در پاریس بودیم به یاد نیاورد. اما به روشنی به خاطر می آورد که سوار کاروسل مشهور آنطرف خیابان شده است. در کریسمس گذشته، او یکی از کادوهایش را باز کرد و رسید کادو را توی جعبه دید. او رسید را به دست گرفت و فریاد زد : بابا یک بلیط هواپیما، یک بلیط هواپیما کادو گرفتم! کرین مینز که یک جهانگرد حرفه ای است می گوید : پسر من سفری که تقریبا یک سال پیش به ایسلند داشتیم به خاطر می آورد. او آب بازی در آب های هاوایی و گردش کردن در نزدیکی یک آتشفشان را به خوبی به یاد می آورد. او هم اکنون 5 ساله است و خوردن ژله در ایتالیا وقتی 3 ساله بود و اینکه چطور باید به زبان ایتالیایی بگوید ژله توت فرنگی را دقیقا به خاطر می آورد. او هر زمان که کلمه ایسلند را می شنود به مادرش می گوید مامان ما رفتیم ایسلند. اینها چیزهایی نیستند که ما دائما در خصوصشان حرف بزنیم؛ بنابراین همه اینها در خاطر او مانده اند. بزرگترها اصلا نمی توانند تصور نمایند بچه ها چه چیزهایی را با جزییات به خاطر می آورند.

بدون شک، سفرهای ما روی بچه هامان تاثیر می گذارند و شخصیت آنها را در حال و آینده شکل می دهند. من متوجه هستم که وقتی آنها به سن نوجوانی برسند بسیاری از این سفرها را به یاد نمی آورند؛ اما در هر سفری که با آنها می رویم، چیزی نو در خصوص خودشان و جهان یاد می گیرند. واقعا حیف است تمامی این درس های موثر زندگی را برای 15 سال به تعویق بیاندازیم؛ فقط بخاطر این که می خواهیم فرزند ما به یاد بیاورد برج ایفل چه شکلی بوده است.

سفر با بچه ها سخت است

بزرگ ترین اشتباهی که والدین نو ممکن است مرتکب شوند این است که به روشی که قبل از بچه دار شدن مسافرت می کردند سفر خانوادگی می نمایند. اما باید بدانند زندگی شان تغییر نموده است و می بایست انتظارات خود را نیز تغییر دهند. شما دیگر قادر نخواهید بود تا دیروقت با یک بچه کوچک در کلوب های شبانه بسر ببرید و نخواهید توانست با یک بچه در پشتتان از یک کوه بالا بروید (البته ممکن است بتوانید، اما بهتر است این کار را انجام ندهید). بکی مورالس که یک جهانگرد است می گوید : وقتی منتظر به جهان آمدن اولین فرزندم بودم، بسیاری از دوستانم به من گفتند که روزهای سفر کردنم به آخر رسیده اند؛ زیرا سفر کردن با یک نوزاد کار بیش از میزان سختی خواهد بود. اما ما مدتی بعد از به جهان آمدن فرزندمان برایش یک پاسپورت گرفتیم و او اولین پرواز بین المللی اش را در سه ماهگی انجام داد. بزرگ شدن و سفر کردن همزمان به بچه ها من یاری نموده است که در تمامی شرایط و موقعیت ها راحت و انعطاف پذیر باشند.

زندگی شما تغییر نموده است؛ اما این بدان معنی نیست که می بایست دست از سفر خانوادگی بردارید. می توان هم بچه دار شد و هم سفر با بچه ها را تجربه کرد. تنها کافیست از قبل برنامه ریزی کنید و سرعت مسافرت خود را کم تر کنید. خانواده های بسیاری وجود دارند که همواره در حال مسافرت هستند. بنابراین به جای این که به سخنان منفی بافان توجه کنید، به حرف هایی که این خانواده ها برای زدن دارند گوش فرا دهید.

مسافرت با یک نوزاد فوق العاده سخت است

زمانی که تازه بچه دار شده بودیم، تصوری از بردن نوزاد تازه به جهان آمده به مسافرت های طولانی نداشتیم. بنابراین چند سفر کوتاه انجام دادیم تا بفهمیم این کار تا چه حد امکان پذیر است. اما تا زمانی که او سه ماه نشد، سوار هواپیما نشدیم. نوزادان خیلی می خوابند، نمی خزند، راه نمی روند و به جز خوردن، کار خرابی کردن و خوابیدن، کار دیگری انجام نمی دهند. سفر کردن در این دوران برترین زمان برای سفر کردن با نوزادتان است. کلودیا لاروی، یکی دیگر از جهانگردان می گوید : سفر کردن با یک نوزاد بسیار آسان تر از سفر با بچه ها شیرخواره است. یک نکته مثبت آن این است که اگر به نوزاد خود شیر می دهید، لازم نیست غذای اضافی همراه ببرید. نوزادان حرکت نمی نمایند و نمی توانند بدوند و بیشتر اوقات در خواب هستند. حتی برخی می توانند در فرودگاه بخاطر همراه داشتن بچه ها پایین تر از یک سن خاص، کارهای خود را بدون صف انجام دهند. یک امتیاز شاد برای سفر خانوادگی.

وقتی نوزادان بزرگ تر می شوند، فعال تر، کنجکاو تر و پر توقع تر می شوند. بنابراین سخت ترین زمان سفر با بچه ها، بین 12 ماهگی و 18 ماهگی آنان است؛ زیرا آنها می خواهند حرکت نمایند و نمی توان آنها را با منطق از کاری منصرف کرد. اما در کل، سفر کردن با نوزادان، آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست.

سفر با بچه ها و نوزادان در هواپیما وحشتناک هستند

برخی بچه ها در هواپیما بدرفتاری می نمایند. اما برخی از بزرگسالان هم همینطور هستند. نمی توانیم فقط بخاطر این که تعدادی از بچه ها نمی توانند روی صندلی هواپیما آرام و قرار بگیرند، روی همه بچه ها، برچسب مسافران وحشتناک هواپیما را بزنیم؛ از بین 30 پروازی که ما با بچه ها خود داشته ایم، تنها یکی از آنها تحت عنوان یک پرواز وحشتناک قرار می گیرد. نوزادانی که زیر 24 ماه سن دارند، در بیشتر خطوط هوایی به صورت رایگان سفر می نمایند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم خودمان از بلیطش استفاده کنیم و او را روی پایمان بنشانیم. او در آن موقع 18 ماهه بود و بسیار بی قراری کرد. همین باعث شد درسمان را یاد بگیریم و دیگر این کار را تکرار نکنیم. ملیسا آنگرت که یک جهانگرد است می گوید : بچه ها گاهی در هواپیما گریه می نمایند. اما اگر از همان کودکی به بچه ها چگونه سفر کردن را یاد بدهید، یاد می گیرند چگونه سفر نمایند. ما با دو کودک 2 و 4 ساله یک پرواز 16 ساعته را تجربه کردیم و آنها از بیشتر بزرگسالانی که در هواپیما حضور داشتند بهتر رفتار کردند.

بیشتر بچه ها تا زمانی که آنها را سرگرم نگه دارید، در هواپیما خوب رفتار می نمایند. ما بچه ها خود را با آوردن تعداد زیادی خوراکی، اسباب بازی و بازی های متنوع در هواپیما سرگرم می کنیم. برنامه های تلویزیونی محبوب آنها را روی تبلت هایمان دانلود نموده ایم و آنها با هدفون این برنامه ها را دیدن می نمایند تا مزاحم سایر مسافران نشوند. علاوه بر آن، هر زمان که امکانش باشد، پروازهای مستقیم رزرو می کنیم و زمان پرواز را با زمان خواب بچه ها تنظیم می نماییم.

می بایست به مقاصد جهانگردی ویژه بچه ها بروید

بچه داشتن به این معنی نیست که شما محکوم هستید تمام عمرتان به تعطیلات از پیش معین شده و پارک های موضوعی و شهر بازی های مشهور بروید. اما بهتر است سفر شما شامل فعالیت هایی باشد که بچه ها از آنها لذت می برند. وگرنه به هیچ کس خوش نخواهد گذشت. وقتی ما سال گذشته به آریزونا سفر کردیم، به باغ وحش Phoenix Zoo، آکواریوم SEA LIFE Arizona Aquarium و شهر Rawhide Western Town رفتیم و دقیقا به میزان بچه هامان از این سفر لذت بردیم.

لیزا گودمورفی یکی دیگر از جهانگردان می گوید : والدین اغلب می شنوند که بچه ها از تعطیلات در جهانی دیزنی و سایر شهر بازی ها و مقاصد جهانگردی ساحلی لذت می برند؛ اما این اصلا حقیقت ندارد. تجربه قبلی من می گوید که بچه ها به طور طبیعی در خصوص جهان کنجکاو هستند و درباره بازدید از مکان های نو و انجام کارهای نو هیجان زده می شوند. بچه ها ما خاطرات فوق العاده ای از سفر به شهرهای اروپایی مانند لندن و پاریس، سفر با کشتی در بالتیک، بازدید از قصرهای سنت پیترزبورگ، سفر به کشور روسیه و تجربه کردن خورشید نیمه شب در آلاسکا دارند. هیچ کدام از این مکان ها را نمی توان در طبقه بندی مقاصد جهانگردی خانوادگی قرار داد.

بخاطر داشته باشید در همه جای جهان، فعالیت های ویژه بچه ها یافت می شوند. بنابراین لازم نیست مقاصد جهانگردی خود را به پارک های موضوعی و شهربازی های مشهور محدود کنید. در همه جای جهان، موزه، زمین بازی، آکواریوم و پارک وجود دارند.

مجبور هستید وسایل زیادی همراه خود به سفر بروید

این نکته درست است؛ وقتی سفر با بچه ها دارید، می بایست بار بیشتر و چیزهایی مانند کالسکه و صندلی خودرو را همراه ببرید و بنابراین مجبور خواهید شد هزینه اضافی برای بار اضافی خود بپردازید. اما این کاملا موقتی است. وقتی بارها را در فرودگاه تحویل می دهید، دیگر احتیاجی نیست که نگران آنها باشید. وقتی به فرودگاه مقصد رسیدید از یک باربر بخواهید به شما در جابجایی بارهایتان یاری کند. به جای تاکسی گرفتن یا اتوبوس سوار شدن، یک خودرو در فرودگاه کرایه کنید. با این کار، تنها کاری که ضروری است انجام دهید نصب صندلی خودرو است و سختی تان تمام می گردد. برای کاهش دادن وزن بارتان، محل اقامتی رزرو کنید که دارای خدمات لباسشویی و خشکشویی باشد. این که قادر خواهید بود لباس هایتان را بشویید، به این معنیست که می توانید لباس های کمتری همراه ببرید. بعلاوه می توانید وسایل نوزاد مانند کالسکه، گهواره، صندلی خودرو و صندلی های مرتفع را در مقصد کرایه کنید. این خدمات کمی هزینه بر می دارند؛ اما از بار روی دوشتان خیلی کم می نمایند.

میکی کازمن که یک جهانگرد است می گوید : وقتی سفر کردن با فرزندمان را آغاز کردیم، نگران این بودیم که نتوانیم لوازم نوزاد را در مقصدمان پیدا کنیم. اما متوجه شدیم که نوزادان در همه جای جهان وجود دارند و توانستیم تمام چیزهایی که احتیاج داشتیم از فیلیپین تا هنگ کنگ تا مکزیک، در همه جای جهان، پیدا کنیم.

سفر با بچه ها خیلی گران است؟

سفر کردن با بچه ها قطعا گران تر از سفر کردن بدون آنهاست. اما این بدان معنی نیست که خیلی گران تر است یا قابل انجام نیست. اگر سفر برای شما مهم است، همواره راهی برای کم کردن هزینه ها و قابل پرداخت تر کردن آن ها وجود دارد و شما آن راه ها را پیدا می کنید. روش های بسیاری برای پس انداز پول در سفر وجود دارد و سفر خانوادگی نیز تفاوت زیادی ندارد. کورین مک درموت جهانگرد در این باره می گوید : در حقیقت، سفر با بچه ها خیلی گران تر نمی گردد؛ به خصوص اگر آنها هنوز خیلی کوچک باشند. اگر کودک شما نوزاد باشد، بلیط هواپیمای او تا دو سالگی رایگان است؛ حمل و نقل عمومی معمولا رایگان است و یا تخفیف بالا دارد و تا یک سن خاص می تواند به صورت رایگان وارد بیشتر جاذبه های جهانگردی جهان گردد. تا زمانی که کمی بزرگ تر نشده اند و سخت گیری شان آغاز نشده است، همین که بتوانند از بشقاب شما در رستوران غذا بخورند بسیار راضی خواهند بود و مسئله ای در سفر ایجاد نخواهند کرد.

منبع: همگردی

به "سفر با بچه ها ، هفت علت معمول در دوری کردن از سفر خانوادگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر با بچه ها ، هفت علت معمول در دوری کردن از سفر خانوادگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید