روستای گیلده گیلان کجاست؟

به گزارش وبلاگ اسبیکو، روستای گیلده در 25 کیلومتری غرب آستارا، مرکز دهستان حیران است. این روستا با 133 خانوار قریب به 588 نفر جمعیت دارد. جاده گیلده آسفالت بوده و این روستا دارای آب لوله کشی از چشمه، حمام، مسجد، مدرسه، خانه بهداشت و دفتر مخابراتی است. بیشترین معروفیت این روستا به علت توریستی بودن آن و قرار گرفتن در مسیر آبگرم علی داشی، مشه سویی ومنطقه فندقلو است.

روستای گیلده گیلان کجاست؟

درباره روستای گیلده گیلان

روستای گیلده طبیعتی زیبا و جنگل های بکر آن همه ساله هزاران نفر از گردشگران و کوهنوردان استان گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و... را مجذوب خود می نماید. طوری که در در این سال ها به علت منظره ها زیبای گیلده چندین فیلم بلند و کوتاه از سوی کارگردانان و فیلم سازان معروف کشور در این روستا جلوی دوربین رفته که می توان به فیلم کوتاه نوروز گلی برنده جشنواره لموند فرانسه اشاره نمود. روستای گیلده به علت تشابه اسمی با روستای گیلده از توابع شهرستان شفت معمولا اشتباه گرفته می گردد. گیلده حدود 25 کیلومتری شهرستان آستاراست و فاصله خیلی کمی با مرز کشور آذربایجان دارد فقط حدود 5 کیلومتر! روستای گیلده و ساکنانش اغلب مشغول دامپروری و کشاورزی هستند. حال و هوای روستای گیلده با آن خانه های کاه گلی و درهای چوبی حتما توجه تان را جلب می نماید.

گیلده گیلان و جاذبه هایش

گیلده در استان گیلان یکی از نقاط مجذوب کننده برای سفر و طبیعتگردی است. از دلایل مجذوب کنندهیت سفر به گیلده گیلان وجود جاذبه های اطراف روستای گیلده است. دیدنی های اطراف روستای گیلده می توان به چشمه آب گرم علی داشی، مشه سویی و منطقه فندقلو اشاره نمود. بعلاوه آبشار زیبای زمرد حویق از دیدنی های سفر به گیلده گیلان است. در میان جنگل های گیلده و گیلان می توانید پیاده روی کنید و از تماشای پوشش گیاهی راش و ممرز لذت ببرید.

معرفی تور گیلده برای گیلان

تور گیلده برای گشت و گذار در جنگل های استان گیلان معمولا 2 تا 2.5 روزه اجرا می گردد. در تور گیلده اگر از تهران راهی سفر هستید حدود 7 تا 8 ساعت در وسیله نقلیه خواهید بود. در برنامه سفر طبیعتگردی گیلده همراه با وبلاگ اسبیکو در یک روز حدود 7 ساعت جنگل پیمایی و روز بعدی حدود 2 ساعت جنگل پیمایی خواهید داشت. تور گیلده سفر خیلی سختی نیست؛ درجه سختی تور گیلده 3 از 5 است که تور متوسطی از نظر درجه سختی و مقدار فعالیت در تور است. جاذبه هایی که در گیلده خواهید دید شامل: جنگل پیمایی در ارتفاعات و جنگل های حیران، پیمایش بخشی از جنگل های ثبت جهانی هیرکانی، بازدید از آبشار زمرد حویق است.

روستای گیلده روی نقشه

گردآوری و تنظیم: تحریریه وبلاگ اسبیکو

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "روستای گیلده گیلان کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای گیلده گیلان کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید