خبرنگاران 12 گروه از نخبگان اصفهان برای حل مسائل استان تشکیل شد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، اصفهان - خبرنگاران - مدیر اجرایی بنیاد نخبگان اصفهان گفت: 12 گروه از نخبگان اصفهان برای شناسایی و حل مسائل و مسائل بخش ها و دستگاه های اجرایی مختلف این استان تشکیل شده است.

خبرنگاران 12 گروه از نخبگان اصفهان برای حل مسائل استان تشکیل شد

محمد علی صالحیون روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ اسبیکو اضافه کرد: این گروه ها با هدایت و مدیریت استادان خُبره دانشگاهی و با حمایت اقتصادی بنیاد نخبگان حدود 9 ماه برای حل مسائل و مسائل استان اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت این گروه ها در قالب طرح شهید احمدی روشن و با همکاری 6 دانشگاه استان صورت می گیرد، گفت: در این طرح تلاش می شود تا از ظرفیت و مشارکت نخبگان برای حل مسائل و آسیب های منطقه به بهترین شکل استفاده شود.

صالحیون با اشاره به اینکه از هر یک از این گروه ها حدود 250 میلیون تومان، حمایت اقتصادی می شود تا تحقیقات آنها به محصول، ایده یا استارتاپ (واحد فناوری نوپا) تبدیل شود، اضافه کرد: در این گروه ها تلاش می شود تا الگوی مناسبی برای حل مسائل مختلف حاصل شود.

وی گفت: طرح شهید احمدی روشن، توسط بنیاد ملی نخبگان با همکاری دانشگاه ها و بخش های مختلف صنعت و جامعه در بخش خصوصی و دولتی و با هدف حمایت از هسته های مساله محور پژوهشی در حال اجرا ست.

وی با بیان اینکه مقرر است بنیاد نخبگان استان تفاهم نامه ای با شهرداری اصفهان برای استفاده از ظرفیت نخبگان در حل مسائل شهری منعقد کند، گفت: همچنین بنیاد نخبگان با شهرداری اصفهان در اجرای طرح برندسازی و فروش مناطق مهاجرفرست استان همکاری دارد.

صالحیون اضافه کرد: این طرح با هدف مواجهه معقول و منطقی با معضل حاشیه نشینی، تکمیل چرخه تولید و توزیع محصول و خدمات در مناطق مهاجر فرست استان و بازارسازی و فروش روشمند محصولات مذکور با همکاری سازمان ها و نهادهای مختلف و توسط استارتاپ ها، شرکت های دانش بنیان، نخبگان و موسسه های خصوصی اجرا خواهد شد.

بنیاد نخبگان به برنامه ریزی و سیاستگذاری برای شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان، جذب، حفظ و به کارگیری وپشتیبانی از آنان در راستای ارتقای تولید علم، فناوری و توسعه علمی و متوازن کشور و احراز جایگاه برتر علمی، فناوری و اقتصادی در منطقه براساس سند چشم انداز کشور در افق 1404 می پردازد.

تا به امروز حدود 2 هزار و 600 نخبه از تسهیلات و حمایت های بنیاد نخبگان استان اصفهان بهره مند شدند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 12 گروه از نخبگان اصفهان برای حل مسائل استان تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 12 گروه از نخبگان اصفهان برای حل مسائل استان تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید