عضو هیئت علمی دانشگاه یزد پیروز به فراوری موتور گیرلس آسانسور در کشور شد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، عضو هیئت علمی دانشگاه یزد برای اولین بار در کشور پیروز به فراوری سالانه بالغ بر 500 دستگاه موتور گیرلس آسانسور شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد پیروز به فراوری موتور گیرلس آسانسور در کشور شد

به گزارش گروه استان های وبلاگ اسبیکو، علی اکبر دامکی علی آباد دانشیار دانشکده مهندسی برق این دانشگاه یزد و مدیرعامل شرکت دانش بنیان پاک صنعت موتور با اشاره فعالیت این شرکت در حوزه طراحی و ساخت ماشین های الکتریکی و به طور خاص موتور های بدون گیربکس (گیرلس) آسانسور، گفت: این شرکت با فراوری سالیانه بیش از 500 دستگاه موتور به اسم اولین فراوریکننده موتور گیرلس آسانسور در ایران شناخته شده است.

دامکی با تاکید بر اینکه شرکت پاک صنعت موتور یک نمونه پیروز از ارتباط بین دانشگاه و صنعت است، گفت: از سال 1390 در دانشگاه یزد با دانشجویان این دانشگاه آغاز به طراحی و ساخت نمونه های مختلفی از موتور های الکتریکی نمودیم و با ارائه آن ها در نمایشگاه آسانسور تهران در سال 1396 آغاز به کار کردیم و اولین نمونه موتور در صنعت تخصصی آسانسورساخته شد.

دانشیار دانشکده مهندسی برق این دانشگاه یزد با اشاره به اینکه این شرکت پس از نمونه سازی و ساخت قالب های مورد احتیاج، فراوری خود را از سال 1398 آغاز نموده است، اضافه نمود: این شرکت دانش بنیان پس از گذشت سه سال پیروز به فراوری بیش از 1000 دستگاه موتور شده که در مکان های مختلفی در کشور نصب شده است و از کیفیت بالایی هم برخوردار بوده است.

وی به معرفی محصولات این شرکت پرداخت و گفت: محصولات شرکت پاک صنعت موتور ظرفیت های مختلفی ازجمله ساخت و فراوری موتورآسانسور هایی با ظرفیت های 6، 8، 13 و 16 نفره با قابلیت نصب در ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی را داراست.

دامکی با تاکید براینکه فراوری موتور گیرلس آسانسور در داخل کشور با توجه به در دسترسی آسان، خدمات پس از فروش و قیمت مناسبتر از نمونه خارجی، یاری شایانی به صنعت ساختمان کشور نموده است، اذعان داشت: بزرگترین مزیت محصولات این شرکت دانش بنیان بومی سازی آن در داخل کشور است که با این وجود دیگر وابسته کشور های خارجی در این زمینه نخواهیم بود و بعلاوه از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد، اعلام کرد: در این شرکت دانش بنیان به طور مستقیم 25 نفر و غیر مستقیم 50 نفر مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به مجوز پروانه بهره برداری شرکت دانش بنیان پاک صنعت موتور، بیان داشت: با وجود اینکه این شرکت، مجوز فراوری سالیانه 5000 هزار دستگاه موتور آسانسور را دارد، اما در حال حاضر فراوری آن کمتر از این بوده و دلیل آن هم واردات محصولات مشابه است.

دامکی دلیل دیگر سختی رقابت با واردات این موتور را اینگونه توضیح داد: واردکنندگان به طور غیررسمی کار می کنند و هزینه تمام شده آن ها کمتر از ما بوده و تعرفه های پایین واردات این موتور ها دلیل دیگر آن است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پاک صنعت موتور با اشاره به نامگذاری سال 1400 به نام سال فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از مسئولان خواست تا با حمایت خود مسائل سد راه فراوریکنندگان را حل کنند تا بتوان با افزایش فراوری نفرات بیشتری را مشغول به کار کرد.

وی در انتها گفت: امید است در آینده با به کارگیری نخبگان دانشگاهی و ظرفیت های مختلف محصولات متنوعی را در کشور فراوری نموده و تمامی احتیاج صنعت آسانسور کشور رفع کنیم.

صنعت آسانسور یک صنعت رو به رشد بوده که در کشورمان برای ساختمان های 2 تا 3 طبقه هم در نظر گرفته می گردد. مهم ترین قسمت آسانسور موتور الکتریکی آنست که آن را به حرکت در می آورد. موتور های گیرلس دارای عملکردی به مراتب بهتر از موتور های گیربکس دار هستند و علاوه بر داشتن راندمان بالاتر و خرابی کمتر، صدای بسیار کمی هم داشته و حرکت بسیار نرم و یکنواختی را برای آسانسور به همراه می آورند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عضو هیئت علمی دانشگاه یزد پیروز به فراوری موتور گیرلس آسانسور در کشور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو هیئت علمی دانشگاه یزد پیروز به فراوری موتور گیرلس آسانسور در کشور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید