خبرنگاران تاکید استاندار بر بهره گیری از صندوق توسعه برای بهسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش وبلاگ اسبیکو، قم - خبرنگاران - استاندار قم، با تاکید بر استفاده از ظرفیت صندوق ملی توسعه حرم های مطهر گفت: مدیریت استان درصدد است تا از ظرفیت این صندوق به منظور تسریع در توسعه پروژه های مربوط به حرم مطهر حضرت معصومه (س) بهره برداری نماید.

خبرنگاران تاکید استاندار بر بهره گیری از صندوق توسعه برای بهسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س)

بهرام سرمست روز شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان با حضور مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سالن کرامت استانداری قم، با اشاره به اهمیت توسعه بافت شهری و اصلاح بافت فرسوده در قم، اظهار کرد: بهره گیری از اعتبارات ملی و پشتیبان گیری اراضی ملی الحاقی به بافت شهری لازمه اجرای پروژه های اولویت دار قم در زمینه بازآفرینی شهری است.

وی با تاکید بر برنامه مدیریت استان بر احیاء و حفظ بافت تاریخی و فرهنگی قم، ادامه داد: طرح بازسازی ساختمان و فضای پیرامونی فعلی مدرسه حجتیه عملیاتی گردد.

سرمست با بیان ضرورت برخورداری متوازن همه نقاط شهر از خدمات شهری، توضیح داد: اجرایی شدن احداث کلانتری در منطقه نیروگاه یکی دیگر از پروژه مهم در قم است که در این جلسه مصوب شد.

استاندار قم الحاق اراضی 63 هکتاری ملی به بافت شهری را از خدمات دولت تدبیر امید و کوشش مجموعه مدیریت استان در راستای تامین مسکن در استان دانست و گفت: این اراضی جهت عملیاتی ساختن پروژه اقدام ملی مسکن مورد استفاده قرار می گیرد.

اراضی 48 هکتاری پردیسان پشتیبان طرح های ساماندهی اطراف حرم

استاندار قم همچنین در جلسه شورای سازمان بهسازی ، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر با اشاره به احساس مسئولیت برای ساماندهی اطراف حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) اظهار کرد: با توجه به آنالیز سوابق جلسات پیشین، با مسئولان ملی به راهکاری عملیاتی در این راستا دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه اراضی 48 هکتاری پردیسان جهت پشتیبان طرح ساماندهی اطراف حرم در نظر گرفته شد اضافه کرد: باید با ایجاد ارزش اضافه کرده برای این اراضی، زمینه تحقق برنامه های ستاد بازسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر فراهم گردد.

سرمست با بیان اینکه طرح ملی مسکن نیز برای مدیریت استان دارای اهمیت است اضافه کرد: تعارضی در پیگیری ساماندهی اطراف حرم و نیز اقدام ملی مسکن وجود ندارد.

وی اعلام نمود: الحاق اراضی 63 هکتاری ظرفیت مناسبی را برای اجرایی نمودن طرح اقدام ملی مسکن در قم را فراهم می نماید. /

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تاکید استاندار بر بهره گیری از صندوق توسعه برای بهسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکید استاندار بر بهره گیری از صندوق توسعه برای بهسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید