ثبات نسبی بهای نفت در بازار های جهانی

به گزارش وبلاگ اسبیکو، پس از افزایش های بی سابقه قیمت نفت در بازار های جهانی، امروز بهای طلای سیاه در معاملات شاهد ثبات نسبی بود.

ثبات نسبی بهای نفت در بازار های جهانی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اسبیکو به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت امروز در حالی شاهد ثبات نسبی بود که کارشناسان بازار های انرژی پیش بینی نموده اند در صورت ادامه فرایند افزایشی تقاضا و کاهش عرضه قیمت هر بشکه نفت خام تا خاتمه امسال میلادی به بیش از 100 دلار برسد.

بر این اساس، قیمت نفت خام برنت دریای شمال با 23 سنت کاهش به 83 دلار و 42 سنت در هر بشکه رسید. روز دوشنبه شاخص قیمت نفت برنت به 84 دلار و 60 سنت رسیده بود که بیشترین مقدار از اکتبر 2018 تا به امروز است. بهای معاملات آینده نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با 12 سنت افزایش به رقم 80 دلار و 64 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت آمریکا در بازار های دنیای از سپتامبر گذشته تا به حال بیش از 15 درصد افزایش داشته است.

افزایش بی سابقه قیمت نفت خام موجب نگرانی شدید بازار های سهم و اوراق قرضه در دنیا شده است. بسیاری می گویند افزایش قیمت انرژی می تواند به تورمی بی سابقه در بعضی کشور ها منجر گردد. قیمت برق نیز به علت جهش قیمت نفت خام در هفته های اخیر به بالاترین مقدار خود رسیده است و انتظار می رود بحران انرژی در کشور های بزرگ دنیا حداقل تا خاتمه امسال میلادی ادامه داشته باشد.

به گفته منابع خبری، بعضی صندلی های سوخت در لندن و جنوب شرقی انگلیس اقدام به خرید و ذخیره سازی سوخت در ماه های گذشته نموده اند.

صندوق بین المللی پول در منظره یک ساله خود پیش بینی نموده رشد دنیای مالی در امسال میلادی تا 5.6 درصد کاهش یابد. بعلاوه احتمال می رود این فرایند بدون تغییری چشم گیر در سال 2022 هم ادامه داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ثبات نسبی بهای نفت در بازار های جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبات نسبی بهای نفت در بازار های جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید