بورس آمریکا باز هم وارد رکود شد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، با شیوع مجدد سویه تازه کرونا سرمایه گذاری در وال استریت- سازمان بورس نیویورک آمریکا کاهش یافت.

بورس آمریکا باز هم وارد رکود شد

به گزارش وبلاگ اسبیکو به نقل از سی ان ان ، بنا بر اخبار موجود سرمایه گذاران به علت ترس از محدودیت های بیشتر و ممنوعیت سفر پولهایشان را به جای سرمایه گذاری در وال استریت به شرکت هایی منتقل می نمایند که تا حد زیادی از این شرکتها در موج های قبلی کرونا سود برده اند.

گزارش های موجود نشان میدهد به همین علت روز آدینه گذشته سهام بورس سقوط کرد زیرا نوع نوی از ویروس کرونا برای نخستین بار شناسایی و در حال توسعه در سراسر دنیا است از این رو سرمایه گذاران نگران تاثیر فرایند عملکرد این ویروس بر چرخه اقتصاد هستند.

اکنون نگرانی از سقوط قیمت نفت در بازار دنیای وجود دارد زیرا توسعه دوباره ویروس کرونا می تواند اندازه تقاضا را کاهش دهد از سوی دیگر شاخص همه بانک ها ،شرکت های مسافرتی و شرکت های انرژی پایین تر آمدبه همین علت سرمایه گذاران برای محافظت از سرمایه خود موقعیت سرمایه گذاری شان را تغییر دادند.

جفری هالی از کارشناسان اقتصادی در این باره گفت: سرمایه گذاران ابتدا وارد عمل می شوند و بعدا با دریافت اطلاعات بیشتر بر تاثیر گذاری ویروس بر فرایند اقتصادی عمل می نمایند.کاهش سرمایه گذاری در بازار اوراق قرضه نیز ظرف دو روز گذشته چشمگیر بوده است به صورتیکه بازه اوراق 10 ساله خزانه داری از 1.64 درصد در روز چهارشنبه به 1.48 درصد کاهش یافت در نتیجه بانک ها بیشترین ضرر را متحمل شدند.

نزدیک به دو سال از شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا می گذرد و این بیماری بیش از 5 میلیون نفر را در دنیا کشته است.اکنون با واریانت نو اثرات اقتصادی این نوع در حال حاضر احساس می گردد.

داگلاس پورتر، اقتصاددان ارشد در این باره گفت : با شیوع سویه نو پروازها بین آفریقای جنوبی و اروپا در قرنطینه یا به طور کلی تعطیل شدند. سهام خطوط هوایی به سرعت فروخته شد، خطوط هوایی یونایتد 9.6 درصد و امریکن ایرلاینز 8.8 درصد کاهش یافت. به نظر می رسد در سال 2022 میلادی نیز این ویروس به لطمه زدن به چرخ دنده های اقتصاد دنیای ادامه خواهد داد دراین میان بیت کوین نیز تحت تاثیر این فرایند اقتصادی نهاده شد.

سرمایه گذاران نگران هستند که مسائل زنجیره تامین که ماه ها بر بازارهای دنیای تاثیر گذاشته است شرایط بدتری پیدا کند. بنادر و محوطه های باری آسیب پذیر هستند و ممکن است با شیوع های نو و واریانت های تازه بسته شوند.

نیل شیرینگ، اقتصاددانی از کپیتال اکونومیکس در لندن، گفت: زنجیره های تامین از قبل تحت تاثیر نهاده شده است. موج ویروسی نو و خطرناک تر می تواند باعث گردد بعضی از کارگران به طور موقت از نیروی کار خارج شوند و امکان بازگشتشان وجود نداشته باشد و کمبود فعلی نیروی کار شرایط را بدتر می نماید. ثروتمندان و سرمایه گذاران نگران دارایی خود و تکرار فرایند رکود اقتصادی هستند که در موج های قبلی دیده شد.

منبع: ایران آنلاین

به "بورس آمریکا باز هم وارد رکود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس آمریکا باز هم وارد رکود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید