توقف تولید تیبا و زمان اجرای آن اعلام شد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، مدیرعامل سایپا از توقف تولید تیبا و زمان اجرای آن خبر داد. دلیل اصلی این توقف زیان ده بودن تولید این خودرو به نظر می رسد. قیمت امروز این محصول در بازار و کارخانه چقدر است؟

توقف تولید تیبا و زمان اجرای آن اعلام شد

وبلاگ اسبیکو - مدیرعامل سایپا در همایش زنجیره خودروسازی در افق 1401، گفت که سایپا قصد دارد در سال 1401 فرآیند توقف تولید خط تولید تیبا را آغاز کرده و در نهایت این خودرو را از سبد محصولات خود خارج کند. آنطور که از شواهد امر بر می آید، این تصمیم نه بخاطر سخت گیری های سازمان استاندارد و پلیس، بلکه بخاطر سود کم و زیان ده بودن تولید تیبا اتخاذ شده است.

با توجه به گفته های سایپا می خواهد در سال 1401 توقف خط تولید تیبا را در دستور کار خود قرار دهد. این خودرو به مرور از زنجیره تولید سایپا حذف شده و فقط به مقدار تعهداتی که دارد تولید خواهد شد.

به نظر می رسد عمده ترین دلیل سایپا برای توقف تولید تیبا زیان دهی بالای این محصول است. گفته می شود سایپا به ازای تولید هر خودرو تیبا بیش از 77 میلیون تومان زیان را متحمل می شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین در خصوص جایگزین خودرو تیبا توضیح داد: به جای خودروی تیبا محصول نو آریا به خط تولید ما اضافه خواهد شد. تمام تمرکز ما روی تولید یک قوای محرکه مطابق با مستندات و دانش روز است. برای تولید این موتور تا به امروز 15 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

کاهش دسترسی مصرف کنندگان به خودروهای اقتصادی و ارزان

نه تنها سایپا که ایران خودرو نیز بارها عنوان کرده است که تولید بسیاری از محصولات این شرکت با زیان همراه است.

خودروسازان کشورمان عموما تیراژ تولید محصولاتی که تولید آن ها با زیان همراه است را کاهش داده و عرضه آن ها را کم می کنند. به همین جهت نیز احتمالا تعهدات سایپا برای خودرو تیبا رقم قابل توجهی نخواهد بود.

متاسفانه این راه چاره عملا به معنای توقف تولید خودروهای ارزان قیمت و تشدید تولید خودروهای گران قیمت تمام می شود که دسترسی مصرف کنندگان به خودروهای اقتصادی و ارزان را کاهش داده و به ضرر قشر میانه و ضعیف جامعه منجر می شود.

قیمت روز انواع تیبا در بازار و کارخانه

قیمت در بازار قیمت در کارخانه

تیبا (رینگ فولادی)181117
تیبا آپشنال195
تیبا 2 (سفید)187124
تیبا2 پلاس206
برای آگاهی از قیمت روز انواع خودرو در بازا رو کارخانه اینجا کلیک کنید.

منبع: دیجیاتو

منبع: بیت ران

به "توقف تولید تیبا و زمان اجرای آن اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف تولید تیبا و زمان اجرای آن اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید