تغییر زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400 ، فنی وحرفه ای ها در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار گرفتند

به گزارش وبلاگ اسبیکو، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

تغییر زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400 ، فنی وحرفه ای ها در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ اسبیکو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

کنکور کارشناسی ارشد 1400 به تعویق افتاد

طبق اعلام ستاد کرونا و سازمان سنجش آموزش کشور کنکور سراسری در روز های 9 تا 12 تیرماه و آزمون کارشناسی ارشد در تاریخ های 6 تا 8 مرداد ماه براساس جدول اعلام شده برگزار خواهد شد.

ضرورت اولویت دانشجویان فنی و حرفه ای در واکسیناسیون کرونا

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با ارسال نامه ای به سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار اولویت قرار دریافت دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای برای واکسیناسیون کرونا شد. در پاسخ به نامه ارسالی، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت براساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، دانشجویان، اعضای هیئت علمی، کادر آموزشی و کارکنان اداری این دانشگاه در اولویت سوم واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.

تاریخ امتحانات الکترونیک انتها ترم دانشگاه پیام نور تغییر کرد

امیر حسین بهروز مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور از تغییر تاریخ امتحانات الکترونیکی انتها ترم نیمسال 1400-1399 دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: آزمون های انتها نیمسال دانشگاه پیام نور بدون تغییر در ترتیب برگزاری آنها، در بازه زمانی اول تا 26 خردادماه برگزار می شود.

برنامه امتحانات 32 دانشگاه علوم پزشکی اعلام شد

برنامه امتحانی نیمسال دوم تحصیلی دانشگاه های علوم پزشکی برای سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد.

سری سوم اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی سال 1400 منتشر شد

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور اصلاحیه سری سوم دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی خاص فرزندان شهید و فرزندان جانبازان 70 درصد و بالاتر سال 1400 با توجه به اضافه شدن شغل محل های جدید منتشر و بر این اساس مهلت ثبت نام این آزمون تا 17 اردیبهشت ماه تمدید شد.

حاصل رشد فعالیت های علمی و فناورانه کشور، رقابت با برترین دانشگاه های جهان است

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان نمود: خوشبختانه فعالیت های علمی و فناورانه سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آهنگ و فرایند رو به رشد داشته است و گواه این تلاش و اهتمام را می توان در این نکته مهم دید که امروزه در اغلب حوزه ها و رشته های تخصصی دانشگاه های کشور به لحاظ آموزشی و پژوهشی دارای توان رقابت با دانشگاه های برتر جهان هستند.

طی 8 سال تعداد 904 پروژه دانشگاهی با 2 میلیون مترمربع به بهره برداری رسیده است

محمدتقی نظرپور معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم تعداد 904 پروژه دانشگاهی با زیربنایی بالغ بر دو میلیون مترمربع و با اعتبار هزینه شده به مبلغ 3،239 میلیارد تومان با کاربری های آموزشی، کمک آموزشی، خوابگاهی، پژوهشی، ورزشی سرپوشیده و روباز، فرهنگی، اداری، رفاهی و خدماتی به بهره برداری رسیدند.

اجرایی شدن همسان سازی حقوق و مزایای اعضای هیئت علمی

مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: حقوق اعضای هیئت علمی در سال 1398 افزایش یافت، اما با افزایش حقوق اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت در سال 1399، بار دیگر تفاوت این دو زیاد شد و لذا از مهرماه 1399 موضوع همسان سازی بار دیگر در دستور کار قرار گرفت که با رایزنی ها و پی گیری های اجرا شده در سطح دولت و مجلس، در نهایت این موضوع به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در قانون بودجه گنجانده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تغییر زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400 ، فنی وحرفه ای ها در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400 ، فنی وحرفه ای ها در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید