گرایش و راهنمایی دانش آموزان مستعد به سمت رشته های علوم انسانی سوق داده گردد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ضرورری است در دوره دبیرستان گرایش و راهنمایی دانش آموزان مستعد به سمت رشته های علوم انسانی سوق داده گردد.

گرایش و راهنمایی دانش آموزان مستعد به سمت رشته های علوم انسانی سوق داده گردد

به گزارش خبرنگار استانهای وبلاگ اسبیکو، نشست خبری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور وبلاگ اسبیکو و اصحاب رسانه در تالار شهید باکری دانشگاه تبریز برگزار گردید.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه ها باید در مقطع کارشناسی برنامه های آموزشی، محتوایی و مفاهیم محور داشته باشند، البته در حوزه مهارت محوری نیز باید بسته آموزشی در مقطع کارشناسی تدوین گردد.

زلفی گل در ارتباط با کارآفرینی نیز اضافه کرد: تعداد دانشجویانی که در حوزه کارآفرینی فعالیت می نمایند، باید فزایش یابد، مهارت محور کردن آن ها بسیار مهم است و در حوزه کارآفرینی و تبدیل ایده به محصول احتیاج به شتاب دهنده ها داریم.

وی اضافه کرد: برای افراد صاحب ایده برای تبدیل ایده خود به محصول در نظام ملی نوآوری، واحد هایی در نظر گرفته شده و افراد بدانند برای کارآفرینی چه مسیری را باید طی نمایند.

زلفی گل اعلام نمود: برای نیل به اهداف کار آفرینی در کشور باید سند نظام نوآور داشته باشیم؛ اخیراً نظام نوآوری به این نتیجه رسیده است که برای کارآفرینی احتیاج به شتاب دهنده دارد و ما دنبال وصل حلقه هایی از جمله مراکز رشد و نوآوری، شتاب دهنده ها، هسته های رشد و مراکز دانش بنیان به یکدیگر هستیم.

وی یادآور شد: نظام ایده ها و احتیاج ها را تحت عنوان نان طراحی و رونمایی نموده ایم و به منظور افزایش بهره وری و ارتقاء کیفیت دانش، دروه های سه ماهه ای را برای اساتید در زمینه فلسفه تعلیم و تربیت، تعامل با دانشجو، روش مقدار گیری آموخته های دانشجو، منش و رفتار استادی و جوابگو بودن استاد را برای اساتید برگزار می کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد همسان سازی حقوق اساتید وزارت علوم و بهداشت نیز اظهار کرد: ما در بحث همسان سازی حقوق اساتید وزارت بهداشت و وزارت علوم طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی عمل می کنیم و البته با توجه به پیگیری موضوع از سوی رئیس جمهوری و معاون اول، امیدوار به حصول نتیجه هستیم.

وی اضافه کرد: قانون جهش فراوری نیز ظرفیتی را ایجاد نموده است و در اجلاس روسای دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری که در مشهد مقدس برگزار می گردد، این قانون را آنالیز می کنیم و ظرفیت های آن ارائه می گردد در این قانون، صنایع هزینه مالیات خود را در دانشگاه ها صرف نمایند و در مقابل از پرداخت مالیات معاف می شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مشکل اول و اساسی کشور ما بیکاری است و باید مطابق تخصص دانشجویان شغل آفرینی کنیم؛ چرا که افراد برای امرار معاش و یافتن شغل درخور تخصص خود اقدام به مهاجرت می نمایند.

وی در سرانجام با اشاره به جایگاه علوم انسانی در مقابله با کاهش آسیب های اجتماعی و ارائه راه چاره برای اداره بهتر جامعه تاکید نمود: نخبه ترین دانش آموزان را در جهان به سمت علوم انسانی سوق می دهند چراکه قرار است آینده و سرنوشت اداره جامعه خود را به این نسل بسپارند، در کشور ما نیز ضرورری است در دوره دبیرستان گرایش و راهنمایی دانش آموزان به سمت رشته های علوم انسانی سوق داده گردد.

این نشست با حضور دکتر زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر نصراله زاده، رییس دانشگاه تبریز، دکتر ندا شفیعی، مدیر روابط عمومی وزارت علوم و جواد حقیقیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز و اصحاب رسانه برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "گرایش و راهنمایی دانش آموزان مستعد به سمت رشته های علوم انسانی سوق داده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرایش و راهنمایی دانش آموزان مستعد به سمت رشته های علوم انسانی سوق داده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید