باشگاه استقلال چگونه از سقف 530 میلیاردی به استاندارد سازمان لیگ رسید؟

به گزارش وبلاگ اسبیکو، باشگاه استقلال باوجود کم کردن هزینه های قراردادی هنوز هم با چالش روبرو است.

باشگاه استقلال چگونه از سقف 530 میلیاردی به استاندارد سازمان لیگ رسید؟

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ اسبیکو، تیم فوتبال استقلال درحالی 2 بازی ابتدایی فصل تازه را پشت سر گذاشته که همچنان درگیر قانون سقف بودجه است و به این علت، علاوه بر اینکه نمی تواند برای تقویت تیم به خوبی اقدام کند، برای ثبت قرارداد بعضی بازیکنان تازهش در سازمان لیگ نیز دچار مشکل شده است.

مدیران باشگاه استقلال معتقدند با وجود قانون سقف بودجه، تا زمان اتمام قرارداد هایی که ابتدای فصل گذشته به صورت 2 یا 3 ساله بسته شدند، همین چالش به قوت خودش باقی است. بر اساس پیگیری ها معین شد پایه قرارداد ها در فصل گذشته حدود 440 میلیارد تومان بوده که برای فصل تازه حدود 20 تا 25 درصد افزایش پیدا می نماید و به این ترتیب در کمترین حالت به حدود 530 میلیارد تومان در سال تازه می رسد. در صورتیکه اگر عقد قرارداد ها برای فصل تازه بر عهده مدیریت فعلی یا حتی قبلی باشگاه بود استقلال این چنین دچار مشکل و چالش نمی شد.

این درحالیست که باشگاه استقلال طبق قانون فصل تازه مجاز به ثبت قرارداد تا سقف 310 میلیارد تومان است و با این شرایط برای تقویت تیم دچار مشکل شده است. بقیه باشگاه ها، چون این شرایط استقلال را ندارند، از این حیث دچار مشکل نشده اند. از طرفی گفته می گردد برای عقد قرارداد بعضی بازیکنان در بعضی تیم ها از روش هایی مانند طرفدار متمول یا حتی اهدای ملک در خارج یا داخل کشور نیز استفاده شده است. یعنی در واقع برای عقد قرارداد بعضی بازیکنان از منابع مالی خارج از باشگاه استفاده شده است. بااینحال مدیران باشگاه استقلال کوشش کردند تا در مذاکره با بازیکنان قرارداد ها را کاهش بدهند که این مساله در کنار خروج بعضی بازیکنان مانند سیلوا و عارف غلامی باعث شد هزینه های این باشگاه تا حد چشمگیری کاهش پیدا کند.

در این بین شایعاتی مطرح شده و گفته می گردد با وجود رفتن قائدی و محبی و بعلاوه قرارداد سفید بعضی بازیکنان، استقلال نباید دچار مشکل برای عقد قرارداد های فصل تازه گردد، اما با پیگیری از باشگاه استقلال معین شد جذب آرمین سهرابیان و مهرداد محمدی تقریبا همان هزینه را به همراه داشته و قرارداد سفید هم وجود ندارد؛ بنابراین استقلال که به جز منابع خود باشگاه، محل دیگری برای تامین هزینه های مالی ندارد، دچار مشکلاتی شده که اکنون طرفدارانش شاهد هستند. با اینحال باید دید که مدیران آبی همانطور که مشکل ثبت قرارداد سعید مهری و محمدرضا خالدآبادی را برطرف کردند، چه راهکاری را برای ثبت قرارداد بازیکنانی مانند برزگر و تورانیان و بعلاوه جذب بازیکن تازه برای تقویت تیم در نظر می گیرند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "باشگاه استقلال چگونه از سقف 530 میلیاردی به استاندارد سازمان لیگ رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشگاه استقلال چگونه از سقف 530 میلیاردی به استاندارد سازمان لیگ رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید