AFC درخواستی برای ورزشگاه آزادی نداشته است، شرکت توسعه منحل نمیشود

به گزارش وبلاگ اسبیکو، علیرضا عاصم یوسفی که 14 دی ماه با حکم سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به عنوان مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی منصوب شد امروز شنبه در اولین نشست خبری خود در مورد موضوعات مختلف پیرامون این شرکت و مجموعه های وابسته به آن و همچنین برنامه ها و فعالیت های پیش رو توضیح داد و جوابگوی پرسش نمایندگان رسانه ها بود.

AFC درخواستی برای ورزشگاه آزادی نداشته است، شرکت توسعه منحل نمیشود

وی در آغاز نشست خبری خود گفت: 43 سال از انقلاب اسلامی می گذرد، در برخی از زمان ها با تلاش مدافعان انقلاب این انقلاب موفقیت هایی داشته و در برخی مواقع هم نه؛ در این راستا دولت خدمت گزار و وزارت ورزش و شرکت توسعه عزم و اراده را به کار گرفته اند تا باعث شادی شویم.

پروژه های افتتاحی دهه فجر

وی به پروژه های قابل افتتاح در ایام دهه فجر اشاره کرد و ادامه داد: 211 پروژه آماده افتتاح از محل اعتبارات استانی ملی با تفکیک 59 پروژه شهری و 152 پروژه روستایی شامل 34 سالن ورزشی، 2 زمین فوتبال چمن، 12 زمین فوتبال چمن مصنوعی، 140 زمین مینی فوتبال مصنوعی، 5 استخر سرپوشیده، یک خانه جوان و 17 مورد اماکن باستانی، اداری، ورزشی داریم که 409 میلیارد تومان هزینه شده است. همچنین 15 پروژه آماده افتتاح با مساحت 201 هزار متر مربع فضای روباز و 38 هزار متر مربع فضای سرپوشیده متشکل از 6 ورزشگاه فوتبال، 2 سالن ورزشی، 6 زمین فوتبال مصنوعی ویک ساختمان اداری است که در مجموع 240 هزار متر مربع با صرف هزینه 213 میلیارد تومان به چرخه اماکن ورزشی اضافه می شود.

بدهی 110 میلیارد فدراسیون ها به شرکت توسعه

عاصم یوسفی در ادامه جوابگوی پرسش وبلاگ اسبیکو بود. وی در آغاز این بخش در رابطه با بدهی فدراسیون ها گفت: بدهی فدراسیون ها طی سال های گذشته آنلاین شده و به رقم 110 میلیارد تومان رسیده است. شرکت توسعه کاملاً دولتی و تحت نظارت دستگاه های نظارتی است و باید جوابگوی اعداد و ارقام و بدهی ها باشد. مشخص تکلیف این بدهی ها به نفع دو طرف است به خصوص که طی سال های گذشته بابت این بدهی ها مالیات پرداخت شده است.

سرخابی ها هم بدهی دارند

مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در مورد بدهی دو تیم پرسپولیس و استقلال گفت: این دو تیم متعلق به وزارت ورزش هستند، بدهی هایی دارند که ان شاءالله پرداخت می شود. مسئله ای نیست.

‬ AFC مکاتبه ای در مورد ورزشگاه 100 هزارنفری به ما نداده است

عاصم یوسفی در پاسخ به پرسش وبلاگ اسبیکو درباره با ورزشگاه آزادی و تاکید کنفدراسیون آسیا برای بازسازی و استاندارد کردن آن، اعلام نمود: از AFC چیزی به صورت مکتوب دریافت نکرده ایم اما مجموعه آزادی فرسوده است و ایراداتی دارد. خیلی ها در این چهار سال گذشته به سمت اصلاح رفته است.

ترمیم رایگان سقف سالن 12 هزارنفری

وی تاکید کرد: سالن 12 هزار نفری که 15 سال سقف آن چکه می کرد را بازسازی کردیم. 60 میلیارد برای آن پیش بینی شده بود اما ما ظرف 5 روز به صورت رایگان ترمیم کردیم. الان ترمیم استخر هم در دستور کار است. در مورد ورزشگاه یکصد هزارنفری هنوز نامه مکتوب به ما نرسیده اما بازسازی و بهسازی آن در برنامه است.

برج فدراسیون ها را در آزادی می سازیم

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در مورد تعدادی از پروژه های ناتمام و برنامه شرکت توسعه برای این زمین ها، اعلام نمود: امروز تعدادی از پروژه ها به افتتاح رسیده است و تعدادی را هم در هفته دولت سال 1401 به بهره برداری می رسانیم. در مورد زمین فدراسیون ها در مجموعه آزادی با همکارانمان جلسه گذاشتیم. زمین هایی که بود به نفع شرکت برگرداندیم و هیچ فدراسیونی در آزادی زمین ندارد. در تلاش هستیم با طراحی برجی همه فدراسیون ها را تجمیع کنیم.

مشخص تکلیف پروژه 40 هزار نفری بانوان در آزادی تا سال آینده

عاصم یوسفی در پاسخ به سئوالی مبنی بر زمین ویژه بانوان در ورزشگاه آزادی که سال ها از کلنگ زنی آن می گذرد، یادآور شد: 13 سال پیش این پروژه آغاز به کار کرد که بعد از سه سال به دلیل برخی مسائل متوقف شد.

مسئله ای بابت زمین تمرین فوتبال در تهران نیست

عاصم یوسفی در مورد زمین چمن تمرین فوتبال که معضل تیم هایی مانند پرسپولیس و استقلال هم به شمار میرود و همین مسئله باعث انتقاد سرمربی پرسپولیس شده است، گفت: هر دو تیم در حال حاضر زمین دارند، اینکه سرمربی پرسپولیس انتقاداتی مطرح کرده را نمی دانم. هفته گذشته هم با مدیر تیم صحبت می کردم وتاکید داشت مسئله ای از این حیث ندارد. ما در تهران مسئله ای بابت زمین تمرین فوتبال نداریم.

مالکیت پیست سوارکاری گنبد برای شرکت است

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره شرایط پیست سوارکاری گنبد، اعلام نمود: مالکیت پیست برای شرکت توسعه است و بهره بردار که سرویس دهی دارد، هیات سوارکاری استان است. تمام مسئولیت با آنهاست و شرکت توسعه فقط طرف قرارداد است.

امکان ساخت و ساز در انقلاب باید با مجوز آستان قدس باشد

مدیریت دو دوره پیش از احداث ساختمان فدراسیون ها در زمین جنب کمیته ملی المپیک صحبت می کرد. مدیریت دوره قبل هم روی این مسئله تاکید داشت که در عمل نشد و حالا شما از احداث برج فدراسیون ها در ورزشگاه آزادی صحبت می کنید. اصلاً این موضوع با چه هزینه ای انجام می شود؟ عاصم یوسفی در پاسخ به این سئوال گفت: برای احداث و ایجاد یک ساختمان نیاز به زیر ساخت است، مجموعه انقلاب متعلق به آستان قدس است، عملاً ساخت و ساز در این مجموعه به کسب مجوز از صاحب آن نیاز دارد. عزیزی که آن سال قصد چنین کاری داشته احتمالاً اطلاعی نداشته است. کسی را نقد نمی کنم و حرفی هم در مورد گذشته نمی زنم اما صفر تا صد اختیار آزادی در دست وزارت ورزش و شرکت توسعه است. قرار هم نیست احداث برج آزادی با هزینه کامل ما باشد، با اتاق فکر و نقشه راه پیش می رویم.

هزینه هر بازی در آزادی برای سرخابی ها 239 میلیون تومان است

مشاور وزیر ورزش در مورد اینکه چرا استقلال و پرسپولیس برای انجام بازی در ورزشگاه آزادی باید هزینه تبلیغات را بپردازند و این پول ها کجا هزینه می شود، یادآور شد: ورزشگاه آزادی حدود 700 میلیارد اعتبار نیاز دارد تا به شرایط مطلوب برسد. تیم ها قرار نیست برای هر بازی یک میلیارد بدهند، هزینه هر بازی 239 میلیون است و آن یک میلیارد برای توافق بین تیم ها، سازمان لیگ، شرکت توسعه حاصل شد، مشخص شده است. هزینه آزادی برای یک بازی لیگ 10 میلیارد است و رقمی که برای 30 بازی جذب شده 300 میلیارد است. آنجا بود که ما گفتیم استقلال و پرسپولیس باید این هزینه ها را جذب کنند. سازمان لیگ هم متضرر نشده و عددی که برمی دارد بیشتر از قبل است. 10 درصد این مبالغ را شرکت توسعه برمی دارد که برای نگهداری آزادی و توسعه ورزش خواهد بود.

وقتی وارد شرکت شدم 50 میلیون تومان در حساب بود

وی در مورد اینکه می گوید میراث دار مسائل به جای مانده از دوران گذشته است، گفت: شرکت توسعه در روز نخست که وارد فضای کشور شده قرار بود حامی ورزش و ورزشکاران باشد، در راستا وطی سال های گذشته اقدامات خوبی هم انجام شد اما دیکته نانوشته غلط هایی هم دارد. وقتی من آمدم پرسنل 6 ماه حقوق معوقه داشتند و50 میلیون در حساب بود. بعد از 27 روز، 60 درصد بدهی ها پرداخت شد آن هم بدون وام. فقط مدیریت کردیم. شب و روز کار کردیم، امروز شرکت روی ریل است. اتفاقاتی که قبل افتاده می توانسته با تورم آن دوران به این شکل نباشد.

همه تیم های جهان مانند سرخابی ها در زمین اجاره ای تمرین می کنند

وی در واکنش به پرسشی که در مورد اجاره ای بودن زمین تمرین سرخابی ها مطرح شد، گفت: کدام تیم ها در جهان زمین اجاره ای ندارند؟ این دوتیم درآمد دارند باید مدیریت کنند!

راهکار تامین 580 میلیارد تومان برای بازسازی آزادی

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در پاسخ به پرسش دیگر وبلاگ اسبیکو مبنی بر اینکه احمد مددی مدیریت ورزشگاه آزادی بودجه 580 میلیارد تومانی برای بازسازی آزادی پیش بینی کرده است و شما چه برنامه ای برای تامین این بودجه دارید؟ گفت: بخشی از تبلیغات تامین می شود و بخشی دیگر را با سرمایه گذاران صحبت می کنیم تا به شرایط مطلوب برسیم.

شرکت توسعه منحل نمی شود

عاصم یوسفی همچنین در واکنش به سئوال دیگری از وبلاگ اسبیکو در مورد حدس هایی که برای منحل شدن شرکت توسعه مطرح شده است، تاکید کرد: تا حالا به عنوان مدیر شرکت خبری در این زمینه نشنیده ام. قرار نیست این شرکت منحل شود.

برای مجموعه انقلاب برنامه های خوبی داریم

وی در خاتمه در رابطه با مجموعه انقلاب و رسیدگی به شرایط این مجموعه هم گفت: برای هر ساخت و سازی باید از آستان قدس مجوز بگیریم، نمی توانیم سرخود در این مجموعه ساخت وسازی داشته باشیم. طرح ها و برنامه های خوبی برای این مجموعه داریم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "AFC درخواستی برای ورزشگاه آزادی نداشته است، شرکت توسعه منحل نمیشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "AFC درخواستی برای ورزشگاه آزادی نداشته است، شرکت توسعه منحل نمیشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید