اعلام ضوابط و شرایط احداث گلخانه در استان زنجان

به گزارش وبلاگ اسبیکو، خبرنگاران/زنجان کارشناس مسئول امور تسهیلات گلخانه ای جهادکشاورزی زنجان، از تهمیدات لازم برای حمایت از احداث گلخانه در سطح استان اطلاع داد و گفت: مجوز تخصیص آب زمین های متقاضی احداث گلخانه، بر عهده وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای استان است.

اعلام ضوابط و شرایط احداث گلخانه در استان زنجان

سحر مهاجری در گفت وگو با وبلاگ اسبیکو، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای ملی سازگاری با کم آبی ، احداث گلخانه با تخصیص آب تازه در اراضی دیم و ملی ممنوع شده و افراد متقاضی احداث گلخانه ضمن تهیه زمین و تکمیل مدارک هویتی باید مجوزهای لازم برای تهیه آب که از الزامات احداث گلخانه است، از ادارات ذی ربط پیگیری نمایند.

وی با اشاره به کلاس های آموزشی احداث و مدیریت گلخانه در جهادکشاورزی، اضافه نمود: تاییدیه و پروانه احداث گلخانه به وسیله ورزات جهادکشاورزی و ادارات ذی صلاح آنالیز و مجوزهای مربوطه نیز از اداره آب، گاز و برق استعلام می گردد.

مهاجری بیان نمود: خرید یا اجازه زمین جهت احداث گلخانه های در اشل صنعتی باید حداقل 5000 متر باشد تا بتوان 3000 متر از آن را گلخانه احداث کرد. بعلاوه رعایت فاصله از رودخانه، دریا، کارخانه ها، مزراع، واحدهای دام و طیور با گلخانه طبق ضوابط باید رعایت گردد.

کارشناس مسئول امور تسهیلات گلخانه ای جهادکشاورزی زنجان با بیان اینکه بیشتر زمین های استان زنجان شکل هندسی مناسبی ندارند، تشریح کرد: حد مالی زیر بنای گلخانه در زمین های مربعی به وسعت حداقل 3750 متر برای اعطای مجوز قابل قبول است.

این مسئول با اشاره به گلخانه های بالای 100 متر و زیر 3000 متر، گفت: مجوز گلخانه های ابعاد کوچک به اصطلاح خانگی به وسیله مدیریت های جهادکشاورزی و مجوز گلخانه صنعتی از سوی نظام مهندسی به متقاضیان اعطا می گردد.

مهاجری در پاسخ به سئوالی درباره تسهیلات و وام حمایتی از احداث گلخانه، اظهار کرد: وام تعلق یافته به گلخانه های خانگی که حدود 100 میلیون تومان است که با معرفی جهادکشاورزی به وزارت کار در قالب حمایت از طرح های مشاغل خانگی تامین خواهد شد اما برای گرفتن تسهیلات بانکی و مجوز دیوارکشی گلخانه های صنعتی در صورت تایید نظام مهندسی با توجه به بودجه اختصاص داده شده به وزارت جهادکشاورزی متقاضیان به بانک مربوطه برای دریافت وام معرفی می شوند.

این کارشناس اعلام کرد: از شروط گرفتن وام احداث گلخانه، نداشتن بدهکاری به بانک، کارت سرانجام خدمت، حق آب معین شده و جواب باقی استعلاماتی است که بانک خواهد گرفت و اگر مبلغ وام درخواستی بیش از 10 میلیارد تومان باشد متقاضی باید 20 درصد کل سرمایه در بانک قرار داده تا 80 درصد باقی را از بانک به صورت تسهیلات دریافت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اعلام ضوابط و شرایط احداث گلخانه در استان زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام ضوابط و شرایط احداث گلخانه در استان زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید