10 نکته برای یک سفر پاییزی دلنشین اما ارزان!

به گزارش وبلاگ اسبیکو، نکات سفر در پاییز به شما یاری می نماید تا یک تعطیلات کوتاه اما دلنشین را تجربه کنید. همانطور که میدانید فصل پاییز یکی از زیباترین فصل های سال است که برترین گزینه برای داشتن یک سفر رویایی و لذت بخش می باشد. برخلاف تصورات بسیاری از مردم که تابستان را فصل مسافرت می دانند باید بگوییم که پاییز هم می تواند یک فرصت ایده آل برای تجربه یک سفر رویایی باشد. یکی از مزایای این فصل خلوت تر بودن بسیاری از مقاصد سفر و گردشگری داخلی و خارجی می باشد و شما می توانید با آرامش خاطر بیشتری سفر کنید،.

10 نکته برای یک سفر پاییزی دلنشین اما ارزان!

علاوه بر این، بسیاری از هزینه ها به علت کمبود مسافر و گردشگران کاهش می باشد و شما می توانید سفر ارزان تری را تجربه کنید. اگر شما هم تصمیم دارید در این فصل زیبا و دلنشین، یک سفر دلنشین و هم چنین مالی را تجربه کنید، در این مقاله همراه ما باشید چرا که می خواهیم 10 مورد از مهم ترین نکات سفر در پاییز را به شما معرفی کنیم.

مطالب مرتبط:

5 مورد از کارهایی که پاییز را برای شما به یاد ماندنی می نمایند!

معرفی زیباترین جنگل های پاییزی ایران

برای سفر در پاییز به چه وسایلی احتیاج داریم؟

برترین نکات سفر در پاییز

بسیاری از افراد بدون برنامه ریزی سفر می نمایند و همین موضوع باعث می گردد حساب و کتاب از دستشان خارج گردد. نباید فراموش کنید که بهره مندی از یک سفر ایده آل و لذت بخش زمانی میسر است که از قبل برای روزها و حتی ساعت های آن برنامه ریزی کنید. یکی از مهم ترین نکات برنامه ریزی مالی در سفر می باشد بنابراین اگر می خواهید سفری ارزان و دلنشین در کنار خانواده یا دوستانتان داشته باشید، باید مسائلی را در نظر بگیرید. در ادامه شما را با کاربردی ترین نکات سفر در پاییز آشنا می کنیم:

  1. نکات سفر در پاییز | انتخاب یک محل محل مناسب برای اقامت

یکی از عمده ترین هزینه های سفر مربوط به مخارج اقامت و هزینه هتل می باشد که تاثیر چشمگیری در هزینه های کلی سفر دارد. معمولا اقامت در هتل هزینه بر است و احتیاج به مبلغ بالاتری دارد. اگر در پی مکانی مناسب و ارزان برای اقامت خود هستید می توانید به سوئیت های کوچک یا مهمانپذیر ها مراجعه کنید که بعضی از آنها بسیار با صفا و دلنشین هستند.

اگر می خواهید به سفرهای خارجی بروید، می توانید در متل ها یا خانه های اجاره ای اقامت کنید که هزینه بسیار مناسب تری نسبت به هتل های لاکچری و ارزان قیمت دارند. در کل نباید فراموش کنید که یکی از نکات سفر در پاییز، انتخاب محل اقامت مناسب و ایده آل می باشد که باید از قبل معین کنید.

  1. نباید فراموش کنید که در هزینه های خورد و خوراک تان صرفه جویی کنید!

بدون شک، شکم گردی یکی از لذت بخش ترین بخش های سفر است اما دقت داشته باشید که اگر بخواهید تمام هزینه های خود را صرف غذا و رستوران های شیک و گران قیمت کنید، کنترل مخارج از دستتان خارج خواهد شد. بهتر محل اقامت خود را به گونه ای انتخاب کنید که دارای آشپزخانه باشد تا بتوانید به راحتی آشپزی کنید یا در هتل هایی اقامت کنید که یک وعده غذایی مانند صبحانه را به طور رایگان در اختیارتان قرار دهید.

برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید از خوراکی های ساده و سبک مانند کنسروهای مختلف، قرص نان، تخم مرغ، سیب زمینی، ژامبون، پنیر و میوه و غیره بهره ببرید و بعلاوه از اجاق های کوچک و مسافرتی برای پخت و پز یا گرم کردن غذا بهره ببرید.پخت و پز غذاهای لذیذ و خوش طعم در سفر و در کنار خانواده و دوستان بسیار لذت بخش خواهد بود. از غذاهای مناسب و ارزان می توان به فست فودها و غذاهای محلی خیابانی اشاره نمود اما دقت کنید که حتما از مکان های بهداشتی و پاکیزه خرید کنید.

  1. نکات سفر در پاییز | هزینه های جانبی را در نظر بگیرید

بعضی هزینه های جانبی هستند که باید در نظر داشته باشید. یکی از این هزینه ها شامل هزینه رفت و آمد می باشد. بهتر است به جای هواپیما از حمل و نقل زمینی بهره ببرید که بسیار ارزان هستند. حتی اگر بتوانید با ماشین شخصی خود سفر کنید، هزینه هایتان به طور چشمگیری کاهش پیدا نموده و در عین حال بسیار لذت بخش می باشد. اگر تصمیم گرفتید که با هواپیما سفر کنید حتما هزینه های حمل بار را آنالیز کنید. به طور معمول می توانید حدود 5 تا 7 کیلوگرم بار به صورت دستی همراه داشته باشید و نهایتا 40 کیلوگرم یا بیشتر بار همراه ببرید و هزینه اضافه بار را پرداخت کنید.

معمولا به ازای هر کیلوگرم بایدی حدود 1 درصد از کل هزینه بلیط را پرداخت نمایید. هزینه بار شرکت های مختلف، متفاوت می باشد بنابراین اگر بار زیادی دارید، شرکتی را انتخاب کنید که هزینه کمتری دریافت می نماید. از نکات سفر در پاییز باید بگوییم که قیمت بلیط ها به نسب ارزان تر است زیرا تعداد مسافران کمتر می باشد.

  1. مقصد سفر خود را درست انتخاب کنید

بعضی افراد تمایل دارند در راستا سفر از شهرهای گوناگون تماشا نمایند. این کار لذت بسیار لذت بخش است اما می تواند اراداتی هم در پی داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است با کمبود زمان روبرو شوید و با عجله سفر کنید که در این صورت آرامش خاطرتان صلب خواهد شد. بعلاوه، برای این کار مجبور هستید که هزینه های بیشتری را صرف حمل و نقل از جمله بنزین ماشین، بلیط قطار، اتوبوس یا هواپیما کنید. پیشنهاد می کنیم که نهایتا دو مقصد را در نظر بگیرید تا بتوانید با آرامش خیال سفر کنید و از راستا لذت ببرید. یکی از مهم ترین نکات سفر در پاییز، داشتن برنامه ریزی و تعیین نمودن مقاصد می باشد. سعی کنید شهرهایی را انتخاب کنید که فاصله چندانی از هم ندارند.

  1. نکات سفر در پاییز | هوشمندانه عمل کنید

گاهی اوقات ممکن است با هدف صرفه جویی بیش از حد، بعضی فرصت ها را از دست بدهید و بعد ها مجبور شوید هزینه بیشتری پرداخت کنید. به عنوان مثال اگر به موقع هتل یا بلیط های خود را رزرو نکنید ممکن است بعدها هزینه های سنگین تری پرداخت کنید. به خاطر داشته باشید که صرفه جویی خوب است اما زیاده روی نکنید زیرا ممکن است فرصت های عالی و مناسب را از دست دهید.

  1. در تصمیم هایتان انعطاف پذیری داشته باشید

نباید فراموش کنید هرچقدر که تصمیم های شما انعطاف پذیر تر باشد و با قابلیت تغییر داشته باشند، سفر شما ارزان تر خواهد شد. این مسئله می تواند در معین تاریخ یا ساعت سفر شما تاثیرگذار باشد.

به عنوان مثال اگر بتوانید ساعت حرکت خود را به ساعت های صبح تغییر دهید، می توانید در ساعات خلوت تری سفر کنید. از طرفی هم، روزهای تعطیل و آخر هفته معمولا شلوغ تر بوده و بلیط ها گران تر هستند، بنابراین اگر در روزهای وسط هفته سفر کنید می توانید یک سفر ارزان تر و راحت تر را تجربه کنید.

به طور کلی اگر اصرار خاصی برای انتخاب تاریخ، ساعت، هتل یا حتی مقصد سفرتان نداشته باشید می توانید از سفر آسوده تری بهره

مند شوید و بیشتر صرفه جویی کنید. این موارد از ریزترین نکات سفر در پاییز یا فصل های دیگر می باشد که تاثیر چشمگیری در کیفیت سفرتان خواهد داشت.

  1. در وب سایت های هواپیمایی ثبت نام کنید

اگر تصمیم دارید سفرهای هوایی را تجربه کنید بهتر است از قبل در سایت شرکت های هوایی ثبت نا کنید تا از آخرین اخبار و کاهش قیمت ها باخبر شوید. گاهی اوقات قیمت ها به طور لحظه و کاملا ناگهانی تغییر می نمایند و بسیار ارزان می شوند! نرخ این بلیط ها گاهی حتی به نصف قیمت اولیه می رسد و شما می توانید با خرید این بلیط ها به طور قابل توجهی در هزینه های خود صرفه جویی کنید. با ثبت نام در سایت شرکت های هواپیمایی می توانید در اولین فرصت از کاهش قیمت ها اطلاع داشته باشید. ای مورد می توانید یکی از مهم ترین نکات سفر در پاییز باشد چرا که شکست قیمت ها در فصل پاییز بیشتر اتفاق می افتد.

  1. نکات سفر در پاییز | برنامه ریزی را نباید فراموش کنید!

نباید فراموش کنید که برنامه ریزی از اساسی ترین و اصلی ترین نکات سفر در پاییز یا بهتر است بگوییم هر نوع سفری می باشد.

بنابراین اگر می خواهید یک سفر ایده آل و مالی را تجربه کنید، بهتر است تصمیم های لحظه ای و ناگهانی را کنار بگذارید و از قبل یک برنامه تعیین و دقیق تنظیم کنید. با این کار شما می توانید همه برنامه های خود را تعیین کنید و قدم به قدم پیش بروید و در آرامش تمام از سفر خود لذت ببرید. بهتر است بلیط همه مکان های تماشای و جاذبه های گردشگری که در نظر دارید را از قبل رزرو کنید تا در هزینه ها و بعلاوه زمان خود صرفه جویی کنید.

برای سفر های داخلی بهتر است حداقل دو هفته الی یک ماه زودتر برنامه ریزی کنید و برای رزرو بلیط یا هتل و اقامتگاه اقدام کنید تا انتخاب های بهتر و مناسب تری داشته باشید.برای رفته به سفر های اروپایی در اواخر فصل پاییز یا زمستان، پیشنهاد می کنیم که از نیمه دوم شهریورماه تا اوایل مهرماه برای رزرو بلیط اقدام نمایید چرا که در این زمان قیمت بلیط ها بسیار کمتر و مناسب تر خواهد بود. بنابراین، این مورد از نکات سفر در پاییز را حتما در نظر داشته باشید.

  1. نکات سفر در پاییز | بهتر است دو بلیط یکطرفه بخرید

یکی از نکات ریز و تاثیر گذار برای صرفه جویی و مدیریت هزینه ها، خرید دو بلیط یکطرفه به جای یک بلیط دو طرفه می باشد که در بعضی از شرکت های مسافربری صدق می نماید. گاهی خرید بلیط های یک طرفه بسیار ارزان تر و مناسب تر از بلیط های رفت و برگشت می باشد.

  1. از سفر به شهر های اروپایی در فصل پاییز غافل نشوید

یکی از نکات سفر در پاییز ، انتخاب مقصد مناسب است. بعضی کشورها و شهرها در این فصل بسیار زیبا و تماشای هستند که از جمله آنها می توان به کشورهای اروپایی اشاره نمود. اگر شهرهای اروپایی رویایی و زیبا مانند پاریس و لندن در فهرست سفر شما هستند، پیشنهاد می کنیم که در فصل پاییز به این شهرها سفر کنید زیرا جذابیت سفر به شهرهای اروپایی در فصل دلنشین پاییز دو چندان می گردد.

از طرفی هم باید در نظر داشته باشید که در این فصل، تعداد مسافران و گردشگران بسیار کاهش پیدا می نماید و به همین علت هزینه ها از جمله هزینه بلیط، هتل، خرید، خورد و خوراک و غیره نیز به طور قابل توجهی کاهش یافته و شما می توانید یک سفر ارزان و ارزان را تجربه کنید.

معرفی چند مقصد مناسب با در نظر گرفتن نکات سفر در پاییز

در بخش قبلی شما را با مهم ترین نکات سفر در پاییز اشنا کردیم و در این بخش تصمیم داریم تعدادی از شهرهای داخلی و خارجی را به عنوان برترین مقاصد برای سفر در فصل پاییز معرفی کنیم:

سفرهای داخلی:

  • سفر به جزیره های کیش و قشم و تجربه یک خاطره دلنشین و هیجان انگیز
  • سفـر به منطقه ها کویری و بهره مندی از آب و هوای مطلوب
  • سفر به منطقه ها شمال ایران و استفاده از طبیعت زیبا

سفرهای خارجی:

  • تجربه یک سفر ارزان در سریلانکا و استفاده از طبیعت بی نظیر آن
  • سفر به کامبوج در جنوب شرق آسیا، انتخابی عالی و ارزان
  • سفر به کشورهای اروپای شرقی مانند گرجستان، مجارستان، جمهوری چک، رومانی، بلغارستان، آلبانی و اسلواکی
منبع: الی گشت

به "10 نکته برای یک سفر پاییزی دلنشین اما ارزان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته برای یک سفر پاییزی دلنشین اما ارزان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید