اسرار اجاره نشینی در تهرانسر

به گزارش وبلاگ اسبیکو، خبرنگاران- اجاره آپارتمان در تهرانسر و خرید خانه در آن محدوده مرکز معمولا نسبت به میانگین تهران هزینه کمتری دارد. آخرین آمار های رسمی نشان می دهند میانه قیمت مسکن در منطقه 21 که تهرانسر بخشی از آن است، متری 12 میلیون تومان از میانگین ارزش کل خانه های تهران کمتر بوده. معمولا صاحبخانه ها در محاسبه اجاره بها از همین فرمول ها استفاده می نمایند و به همین دلیل اجاره یک آپارتمان 80 متری در تهرانسر نسبت به یک واحد مشابه در منطقه هفت که ارزش خانه های آنجا تقریبا نزدیک به میانه شهر است، می تواند هزینه کمتری داشته باشد. تهرانسر مثل وردآورد و چیتگر جنوبی در غربی ترین نقطه تهران قرار گرفته است و طبق تازه ترین آگهی هایی که در پلتفرم های معروف منتشر شده، رهن کامل آپارتمان در تهرانسر بسته به شرایط واحد و امکاناتی که دارد بین 350 میلیون تا حدود دو میلیارد آب می خورد.

اسرار اجاره نشینی در تهرانسر

اجاره آپارتمان در تهرانسر چقدر بودجه می خواهد؟

به گزارش وبلاگ اسبیکو، آپارتمان 50 متری در تهرانسر درحالی اجاره داده می گردد که مالک 100 میلیون پول پیش دریافت می نماید و رقم اجاره را ماهی هفت میلیون و 500 هزار تومان مشخص نموده است. یکی از مقرون به صرفه ترین واحد های اجاره ای در تهرانسر است که امکان تبدیل رهن و اجاره برای آن وجود ندارد و بدون آسانسور و پارکینگ تحویل مستاجر داده می گردد. همان حوالی مالک واحد 57 متری رقم ودیعه را 100 میلیون درنظر گرفته، ولی احتمالا به خاطر داشتن آسانسور و پارکینگ انتظار دارد مستاجر ماهی 12 میلیون اجاره دهد. البته مستاجر می تواند به جای 12 میلیون، ماهی 9 میلیون به حساب صاحبخانه واریز کند، اما از آن طرف رقم ودیعه دقیقا دوبرابر می گردد؛ 200 میلیون.

مالک آپارتمان 154 متری که سه تا اتاق خواب دارد، نیم میلیارد ودیعه می گیرد و ماهی 18 میلیون اجاره می خواهد. قابلیت تبدیل رهن و اجاره برای این واحد که یکی از گران ترین خانه های اجاره ای در تهرانسر است، اجازه می دهد مستاجر نیمی از رقم درخواستی مالک را به عنوان پول پیش پرداخت کند. درعوض عدد اجاره به ماهی 25 میلیون و 500 هزار تومان ارتقا پیدا می نماید.

اجاره آپارتمان 80 متری در تهرانسر که هم انباری و آسانسور داشته باشد و هم از نعمت پارکینگ برخوردار باشد، طبق آگهی هایی که در روز های اخیر منتشر شدند چیزی بین 300 تا 700 میلیون پول پیش می خواهد و صاحبخانه ماهی چهار تا 15 میلیون اجاره می گیرد. مثل واحد 80 متری که رقم ودیعه و اجاره آن به ترتیب 700 و چهار میلیون تومان است و صاحبخانه دیگری که بابت واحد 80 متری خودش 300 میلیون پول پیش می گیرد و رقم اجاره را 9 میلیون تومان مشخص نموده است.

رهن کامل آپارتمان در تهرانسر چقدر آب می خورد؟

رهن کامل آپارتمان در تهرانسر از حدود 350 میلیون تومان آغاز می گردد و براساس تازه ترین آگهی های منتشر شده، به مرز دو میلیارد می رسد. رهن کامل آپارتمان 52 متری در یک آگهی 350 میلیون تومان اعلام شده است. واحد سال 86 ساخته شده، پارکیینگ ندارد و بااینکه طبقه دوم قرار گرفته است، خبری از آسانسور نیست. آن طرف یک آپارتمان 200 متری را با امکانات کامل درحالی اجاره می دهند، که مالک رهن کامل آن را یک میلیارد و 800 میلیون تومان مشخص نموده است. این پول طبق آخرین آمار های رسمی معادل 32 متر آپارتمان مسکونی در کل تهران است و با 66 متر آپارتمان مسکونی در منطقه 18 که مقرون به صرفه ترین نقطه تهران به شمار میرود، برابری می نماید. اگر آگهی هایی که در پلتفرم های معروف وجود دارند را ملاک قرار بدهیم، می گردد با 450 تا 800 میلیون تومان در تهرانسر واحد های 80 متری که آسانسور، انباری و پارکینگ دارند را به شکل رهن کامل اجاره کرد و معمولا صاحبخانه ها برای رهن کامل واحد های 100 متری بین 600 تا یک میلیارد طلب می نمایند.

همه چیز درباره تهرانسر و قیمت مسکن در منطقه 21

تهرانسر از شرق با فرودگاه مهرآباد همسایه است. از غرب به شهرک استقلال می رسد و در شمال و جنوب آن به ترتیب اتوبان های لشگری و آزادگان قرار دارند. در تقسیم بندی ها تهرانسر یکی از محله های منطقه 21 است. یعنی جایی که شش ماه قبل میانه قیمت خانه های آن متری 43 میلیون تومان بوده و این عدد 12 میلیون تومان از کل تهران کمتر بوده است. از آن زمان تا الان انتشار آمار های رسمی از تحولات مسکن تهران متوقف شده است، اما یکسری از پلتفرم های خرید و فروش ادعا می نمایند براساس آگهی های پیشنهادی میانه قیمت خانه ها در تهرانسر به متری 49 میلیون تومان رسیده و حدود 20 میلیون تومان از کل تهران کمتر است. یعنی اگر خرید آپارتمان 80 متری به طور میانه در کل تهران پنج میلیارد و 520 میلیون تومان بودجه لازم دارد، می گردد با حدود سه میلیارد و 900 میلیون تومان در تهرانسر سراغ خرید آپارتمان 80 متری رفت. معمولا در محاسبه هزینه های اجاره نشینی از همین فرمول ها استفاده می گردد و به همین دلیل معمولا اجاره یک خانه 80 متری در تهرانسر نسبت به یک خانه 80 متری مشابه در میدان سپاه هزینه کمتری دارد.

بودجه مورد احتیاج برای اجاره آپارتمان در تهرانسر

متراژ

عمر بنا

مهمترین امکانات

پول پیش

اجاره ماهانه

50 متر

18 سال

انباری

100 میلیون

7.5 میلیون

57 متر

14 سال

فول امکانات

100 میلیون

12 میلیون

80 متر

شش سال

فول امکانات

300 میلیون

9 میلیون

52 متر

16 سال

انباری

350 میلیون

-

154 متر

هفت سال

فول امکانات

500 میلیون

18 میلیون

80 متر

سه سال

فول امکانات

700 میلیون

چهار میلیون

200 متر

سه سال

فول امکانات

1.8 میلیارد

-

منبع: فرارو

به "اسرار اجاره نشینی در تهرانسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسرار اجاره نشینی در تهرانسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید