اثرات آلودگی هوا بر بچه ها زیر دو سال

به گزارش وبلاگ اسبیکو، مطالعه نو دانشگاه آنگلیای شرقی انگلستان نشان می دهد که کیفیت پایین هوا می تواند باعث نقص های شناختی در نوزادان و بچه ها نوپا گردد و تأثیر منفی بر رشد مغز بچه ها و به طور بالقوه عواقب مادام العمر داشته باشد.

اثرات آلودگی هوا بر بچه ها زیر دو سال

مطالعات تازه نشان می دهد که کیفیت پایین هوا می تواند باعث نقص های شناختی در نوزادان و بچه ها نوپا گردد.

به گزارش باشگاه وبلاگ اسبیکو؛ مطالعه تازه دانشگاه آنگلیای شرقی انگلستان نشان می دهد که کیفیت پایین هوا می تواند باعث نقص های شناختی در نوزادان و بچه ها نوپا گردد و تأثیر منفی بر رشد مغز بچه ها و به طور بالقوه عواقب مادام العمر داشته باشد.

محققان در این مطالعه ارتباط بین کیفیت پایین هوا در هند و اختلال شناختی در بچه ها زیر دو سال را آنالیز کردند.

این مطالعه اولین مطالعه ای است که ارتباط بین کیفیت پایین هوا و مسائل شناختی نوزادان را در دوره بحرانی اوج رشد مغز که به سموم حساس است را آنالیز می نماید.

پروفسور جان اسپنسر، رهبر این گروه تحقیقاتی اظهار کرد که ذرات بسیار کوچک موجود در هوا یک نگرانی بزرگ هستند زیرا می توانند از دستگاه تنفسی به مغز راه پیدا نمایند. تا به حال، مطالعات نتوانسته بودند ارتباطی بین کیفیت پایین هوا و مسائل شناختی در نوزادان را نشان دهند و این اولین مطالعه ای است که این ارتباط را نشان می دهد.

چنین تأثیراتی می تواند در سال ها ادامه یابد و بر توسعه بلندمدت مغز تأثیر منفی بگذارد. بعلاوه، نتایج تحقیقات نشان می دهد که کوشش های جهانی برای بهبود کیفیت هوا می تواند مزایایی برای توانایی های شناختی نوزادان داشته باشد.

به طور کلی، کوشش های جهانی برای بهبود کیفیت هوا با هدف کاهش اثرات منفی آلودگی هوا بر سلامت انسان، محیط زیست و اقتصاد انجام می گردد. کیفیت پایین هوا می تواند طیف وسیعی از اثرات منفی بر سلامت انسان از جمله اثرات کوتاه مدت و بلندمدت را داشته باشد.

نتایج آنالیز نشان داد که کیفیت پایین هوا، نگرانی مهم برای سلامت عمومی است و کوشش برای بهبود کیفیت هوا برای حفاظت از سلامت و رفاه انسان ضروری خواهد بود.

منبع: عصر ایران

به "اثرات آلودگی هوا بر بچه ها زیر دو سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثرات آلودگی هوا بر بچه ها زیر دو سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید