آشنایی کوتاه با دیدنی ترین شهرهای سوئیس

به گزارش وبلاگ اسبیکو، اروپا قاره سبز و کوچکی است که در آن کشورهای کوچک و سرسبز بسیار هستند. یکی از این کشورهای سرسبز که طبیعت فوق العاده زیبایی را به همراه دارد، سوئیس است. با جستجوی نام سوئیس، اولین تصاویری که دیده می شوند، مربوط به طبیعت شگفت انگیز آن بوده و حتی زمستان ها نیز طبیعت این کشور جالب توجه است. علاوه بر طبیعت زیبا، جاذبه های دیگری مانند اماکن تاریخی و دیدنی نیز در این کشور وجود دارند. در واقع شهرهای سوئیس جایی بوده که هر فردی را با هر سلیقه ای راضی نگه می دارند. در ادامه به معرفی بهترین جاذبه های گردشگری سوئیس می پردازیم. برای شناخت دقیق تر جاهای دیدنی سوئیس ما را در این مقاله همراهی کنید.

آشنایی کوتاه با دیدنی ترین شهرهای سوئیس

زوریخ

در آمار و رده بندی های دنیای از نظر کیفیت زندگی، زوریخ در صدر جدول واقع شده است. این مورد از شهرهای سوئیس همچنین گرانترین شهر دنیا بوده که بورس آن در رده بندی چهارم دنیا قرار گرفته است. زوریخ به عنوان قطب مالی سوئیس نیز شناخته می گردد و از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این شهر بسیار مهم جاذبه های طبیعی مانند آبشار راین قرار دارند.

لوسرن

در قسمت مرکزی سوئیس، شهر کوچکی با طبیعت زیبایی به نام لوسرن واقع شده است. لوسرن شهری است که جاذبه های متفاوتی را در بر داشته و هر فردی با هر سلیقه ای را راضی نگه می دارد. خانه های رنگی، پل های مسقف، طبیعت زیبا، تفریحگاه های ساحلی، فروشگاه های متعدد و جذاب از جاذبه های این مورد از شهرهای سوئیس هستند. برای کسانی که به پرواز با پاراگلایدر علاقه دارند، این شهر مکان بسیار مناسبی است. همچنین، یکی از تفریحات پرطرفدار در لوسرن قایق های تفریحی Rutli Meadow و Mount Rigi است.

ژنو

یکی از گران ترین شهرهای اروپایی که سومین شهر بزرگ سوئیس نیز به حساب می آید، ژنو است. ژنو یک شهر بین المللی بوده که در آن سازمان و نهادهای مختلفی همچون سازمان ملل وجود دارند. از دیگر سازمان های بین المللی موجود در این شهر می توان به سازمان بهداشت دنیای و صلیب سرخ بین المللی اشاره نمود. ژنو دارای جاذبه های بسیاری بوده و به همین دلیل، گردشگران بسیاری به آن سفر می نمایند. بزرگترین فواره دنیا، به نام Jet d Eau در ژنو است. این فواره را می توانید از هر نقطه ای از شهر ببینید. ژنو شهری ساحلی بوده و به همین دلیل، تفریحات و تفرجگاه های ساحلی با امکانات و تجهیزات بسیاری در این شهر وجود دارند. جالب است بدانید مردم این مورد از جاهای دیدنی سوئیس به زبان های مختلفی مانند انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی، فرانسویی و اسپانیایی صحبت می نمایند.

آپنزل

یکی از بهترین مکان ها برای به تصویر کشیدن سوئیس و کوه پایه های آلپ، آپنزل است. آپنزل یکی از کانتون های سوئیس به حساب می آید. در این منطقه مسیرهای پیاده روی بسیار هیجان انگیزی وجود دارند که با پیاده روی در این مسیرها، مناظر بسیار زیبایی از کوه پایه های آلپ و روستاهای اطراف را مشاهده می کنید. اگر به پیاده روی علاقه ندارید و می خواهید به قله کوه هایی که شما را احاطه نموده اند، بروید، ماشین های کابلی برای دسترسی به این مورد از جاذبه های گردشگری سوئیس در نظر گرفته شده اند. این منطقه علاوه بر طبیعت زیبا، به غذا و خوراکی های خوشمزه نیز معروف است. در ساختمان های رنگارنگ و قدیمی این شهر شیرینی فروشی ها و رستوران های بسیار جذابی وجود داشته که در آن ها می توانید بهترین شیرینی ها و غذاهای محلی را امتحان کنید. پنیرهای آپنزل بسیار معروف بوده و به همین دلیل در این منطقه چندین کارخانه فراوری پنیر محلی وجود دارند. اگر به آپنزل سفر می کنید، از خوردن پنیرهای محلی غافل نشوید. برای بازدید از این مورد از جاهای دیدنی سوئیس می توانید در تورهای محلی شرکت کنید.

برن

پایتخت کشور سوئیس و یکی از مهمترین شهرهای این کشور، برن است. خیابان های شهر برن سنگفرش شده هستند و تپه های بسیاری در این شهر دیده می شوند. این شهر به خانه های قدیمی با سقف های قرمز، فواره، موزه های متعدد و پارک های جذابش معروف است. دومین ورزشگاه بزرگ هاکی روی یخ در این مورد از شهرهای سوئیس واقع شده است.

اینترلاکن

سفر به اینترلاکن سوئیس، سفری ماجراجویانه و هیجان انگیز است و در واقع این شهر را پایتخت ماجراجوئی سوئیس می نامند. در این شهر تفریحات هیجان انگیز بسیاری مانند چتربازی، صخره نوردی، بانجی جامپینگ، رودگردی، پرواز با پاراگلایدر، قایقرانی، اسکی، دوچرخه سواری در کوهستان، اسنوبرد، کایت سواری وجود داشته که هر کدام هواداران بسیاری دارند. یکی از تفریحات جذاب در اینترلاکن رفتن به مناطق کوهستانی توسط قطار بوده که در این مناطق کوهستانی رستوران هایی با مناظر بسیار زیبا وجود دارند.

سنت موریتز

اگر به دنبال منطقه ای کوهستانی که مهد گردشگری کوه های آلپ به حساب می آید، هستید، باید به سنت موریتز سفر کنید. این مورد از جاهای دیدنی سوئیس در کانتون گراوبوندن و در دره انگادین واقع شده است که از میانه های قرن 19 میلادی، به عنوان اقامتگاه زمستانی افراد ثروتمند شناخته شد. این شهر امروزه به عنوان شهری پر از تفریحات و امکانات ورزشی مانند دوچرخه سواری در کوهستان، اسکی، اسکیت، اسنوبرد، پیاده روی معروف است. در سنت موریتز چندین قلعه تاریخی وجود دارد، پس اگر به تاریخ علاقمند هستید، حتما از آن ها دیدن کنید. مکان فیلمبرداری فیلم هایدی در Heidi Hut شهر سنت موریتز واقع شده است. اگر به این شهر سفر می کنید، حتما از این مورد از جاذبه های گردشگری سوئیس دیدن کنید و از مناظر زیبایش لذت ببرید.

تیچینو

در جنوب سوئیس، کانتونی به نام تیچینو وجود دارد که فرهنگ ایتالیایی در آن رخنه کرد، به حدی که زبان مردم این منطقه، ایتالیایی است. در این مورد از جاذبه های گردشگری سوئیس شما با یک فرهنگ ایتالیایی- سوئیسی آشنا می شوید که در نوع خود بسیار جذاب است. غذاها، معماری، سبک زندگی و آب و هوای تیچینو ایتالیایی هستند. تیچینو یک فضای روستایی بسیار آرامی دارد. این منطقه برای کسانی که می خواهند از شلوغی های شهر دور باشند و مدتی را در آرامش سپری نمایند، مکان بسیار مناسبی است. مرکز تیچینو، شهر قرون وسطایی بلانزونا است. در این شهر 3 قلعه و بازار تاریخی وجود داشته که همه این ها به ثبت دنیای یونسکو رسیده اند. تیچینو دارای طبیعت بسیار زیبایی بوده و در این مورد از شهرهای سوئیس همچنین یک دریاچه بسیار زیبا و زلال وجود دارد.

بازل

در مرز بین سوئیس، فرانسه و آلمان سومین شهر پر جمعیت سوئیس به نام بازل واقع شده است. در این مورد از شهرهای سوئیس موزه، گالری و نمایشگاه های متعددی از هنرهای معاصر و مدرن وجود داشته و همچنین هر سال کارناوال و فستیوال های هنری جذابی برگزار می شوند، اما با این حال در میان گردشگران و توریست ها از شهرت بسیار کمی برخوردار است.

زرمات

در کانتون وله، منطقه ای معروف به نام زرمات وجود دارد. در این منطقه تفریحات بسیاری در کنار طبیعت زیبا مانند کوهنوردی، اسکی، پیاده روی فراهم شده اند. کوه مرتفع ماترهورن که افراد بسیار زیادی در این کوه به تفریحاتی مانند کوهنوری، پیاده روی می پردازند، در این مورد از شهرهای سوئیس قرار داشته و از شهرت بسیار زیادی برخوردار است. مرتفع ترین ایستگاه راه آهن اروپا در منطقه اسکی زرمات واقع شده و این منطقه اسکی مرتفع ترین منطقه اروپا است. در این مورد از جاهای دیدنی سوئیس تجهیزات و امکانات بسیاری برای اسکی در نظر گرفته شده و باید بدانید که در منطقه زرمات هیچ گونه ماشینی حق عبور و مرور ندارد.

منبع: همگردی

به "آشنایی کوتاه با دیدنی ترین شهرهای سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی کوتاه با دیدنی ترین شهرهای سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید