35 سال زمان برای سنددار شدن زمین های کشاورزی ضروری است

به گزارش وبلاگ اسبیکو، خبرنگاران/خراسان رضوی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر فقط 4 درصد زمین های کشاورزی دارای سند است که مشکل دریافت تسهیلات بانکی و داشتن ضامن را در پی دارد و تقریباً 35 سال طول می کشد تا این زمین ها سنددار شوند.

35 سال زمان برای سنددار شدن زمین های کشاورزی ضروری است

سید جواد ساداتی نژاد در جمع بعضی از کشاورزان و دامداران نیشابوری با بیان اینکه برای ادارات جهادکشاورزی در شهرهای بزرگ و دارای تمدن مثل نیشابور، تفویض اختیار انجام گردد، اضافه نمود: بازار محصولات کشاورزی در تمام جهان، نوسان دارد زیرا برداشت محصول در یک فصل زیاد و در فصل دیگر، کم بوده و این به معنای گرانی این محصول نیست بلکه هزینه نگه داری بر آن اضافه شده است.

وی با تاکید بر اینکه فراوریکننده یک ضلع در اقتدار کشاورزی است ولی از قدرت کافی برخوردار نیست زیرا به تشکل ها و اتحادیه ها توجهی نشده است، عنوان کرد: نگاه ما در حوزه کشاورزی، تحولی است که باید با همکاری فراوریکننده انجام گردد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اعلام اینکه توزیع نهاده های دامی در 6 ماه گذشته نسبت به سال گذشته 52 درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: کمبود داده و اطلاعات در بخش کشاورزی، تصمیم گیری در این بخش را سخت نموده است که باید رصدخانه ایران شکل بگیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فقط 4 درصد زمین های کشاورزی دارای سند است که مشکل دریافت تسهیلات بانکی و داشتن ضامن را در پی دارد و تقریباً 35 سال طول می کشد تا این زمین ها سنددار شوند.

ساداتی نژاد بر یکپارچه سازی زمین های کشاورزی که از اهمیت بالایی برخوردار است تاکید نمود و گفت: کشاورز باید حمایت گردد و دولت این را مدنظر قرار داده است و در اولین گام و اولین جلسه سال تازه قیمت گندم را کاهش داد.

تشکیل ستاد ویژه برطرف موانع فراوری شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان و شرکت در شورای اداری از دیگر برنامه های مقام عالی وزارت جهادکشاورزی در شهرستان نیشابور بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "35 سال زمان برای سنددار شدن زمین های کشاورزی ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 سال زمان برای سنددار شدن زمین های کشاورزی ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید