35 درصد حجاج ایرانی به کشور بازگشتند

به گزارش وبلاگ اسبیکو، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده و خبرهای بدست آمده، 35 درصد حجاج ایرانی به کشور بازگشتند.

35 درصد حجاج ایرانی به کشور بازگشتند

حسام قربانعلی، سخنگوی شرکت هما در جمع وبلاگ اسبیکو در مورد تاخیر پرواز جده به شیراز شرح داد: هواپیما بعد از فرآیند مسافرگیری آماده پرواز می گردد و با برخاستن و صعود تا ارتفاع 8000 فوتی، خلبان درگیر یک موضوع فنی در یکی از سیستم های تامین تهویه و فشار هواپیما می گردد که با کاهش مقدار سوخت هواپیما و کسب مجوزهای لازم و پس از انجام فرآیندهایی طبق دستورات شرکت سازنده به کاهش ارتقاع و نزدیکی مجدد به فرودگاه جده و نهایتا به تخلیه مسافران اقدام می نماید.

وی درباره تعداد مسافران نیز بیان نمود: در بعضی رسانه ها اعلام شده بود که تعداد مسافران 500 نفر بوده در حالی که تعداد مسافران، 240 نفر بوده است. بعد از کوشش های گوناگون مهندسان جمهوری اسلامی ایران حاضر در فرودگاه جده، به برطرف موضوع اقدام شده و مسافران هم به هواپیما سوار شدند و ساعت 14:40 امروز در فرودگاه شیراز به سلامت فرود آمدند.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: در مورد موضوعات فنی ما ناچاریم که شرایط را مدیریت کنیم. ترمینال زیارتی فرودگاه جده هم در حال حاضر با تعدد پروازهای زیارتی روبروست و عدم امکان کافی برای تکریم مسافران که از این بابت از حجاج عزیز عذرخواهی می کنیم اما آنچه در بضاعت هما است در این فرآیند سنگین علمیات فشرده ملی آماده شده و از همه امکانات، هواپیمای پشتیبان و ظرفیتهای موجود عملیاتی و حتی بیش از توان عملیاتی ما به خدمت گرفته شده که سفر خوبی را برای حجاج به ارمغان بیاوریم.

قربانعلی بعلاوه گفت: تا کنون بیش از 35 درصد حجاج از فرودگاه های جده و مدینه به سمت اقصی نقاط میهن بازگشتند و مشکل خاصی وجود نداشته است. بیشتر تاخیرها از سوی خدمات فرودگاهی کشور عربستان به ما تحمیل شده آن هم به دلیل حجم بالای حجاج است که از این دو فرودگاه به اقصی نقاط دنیا در حال بازگشت هستند.

منبع: همگردی

به "35 درصد حجاج ایرانی به کشور بازگشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 درصد حجاج ایرانی به کشور بازگشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید