سجادی: با نفراتی جوان تر از تیم فوتبال امید در بازی های آسیایی شرکت می کنیم، شاید وزنه برداری بانوان اعزام گردد، همراه اضافه نخواهیم برد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 اندونزی در نشست خبری صبح امروز خود به تشریح آخرین وضعیت کاروان ایران پرداخت.

سجادی: با نفراتی جوان تر از تیم فوتبال امید در بازی های آسیایی شرکت می کنیم، شاید وزنه برداری بانوان اعزام گردد، همراه اضافه نخواهیم برد

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ اسبیکو، نشست خبری نصرالله سجادی، سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 اندونزی در نشست خبری صبح امروز به تشریح آخرین وضعیت کاروان ایران پرداخت. وی در ابتدای این نشست گفت: اعیاد شعبانیه و سال جدید را تبریک می گویم و امیدوارم سال پیروزیت برای ورزش کشور باشد.این دوره بازی هیا آسیایی تفاوتی با دوره های قبل دارد. در 14 دوره از 18 دوره شرکت کردیم و 15 امین دوره حضور ماست. در این دوره از مسابقات 40 رشته در برنامه بازی ها و 462 ماده ورزشی در بازی ها وجود دارد. طی 4 دوره گذشته نفرات اعزامی را آنالیز می کنیم. در مسابقات 2002 بوسان، 126 نفرحضور داشتند و 36 مدال کسب کردیم و در رده دهم جدول جای گرفتیم.

وی اضافه کرد: در مسابقات آسیایی 2006 دوحه 239 نفر از ایران شرکت کرد و 48 مدال کسب کردیم و در صندلی ششم ایستادیم. در بازی های آسیایی 2010 گوانجو 359 نفر شرکت کردند، 59 مدال کسب کردیم و در رده چهارم ایستادیم و در بازی های آسیایی 2014، 276 ورزشکار در کره حضور داشتند و 57 مدال کسب کردیک و در رده پنجم قرار گرفتیم.

اندونزی برای کسب مدال بیشتر تغییراتی در بعضی از اوزان و رشته ها انجام داده است

سجادی تاکید نمود: رشد حضور بانوان در این 4 دوره مشهود است و تعداد مدال طلا نیز رشد داشته است. 10 کشور برتر آسیا در این 4 دوره نیز تعیین است که در آنها طبق روال گذشته چین، کره جنوبی و ژاپن با فاصله قابل توجه اول تا سوم هستند. قزاقستان سه دوره و ایران هم یک دوره چهارم شدند. به غیر از 3 کشور اول رقیب های ایران در بازی های آسیایی، قزاقستان به صورت کاملا تعیین و سپس هند، تایلند و ازبکستان هستند و در آخر هم چین تایپه. البته در این دوره اندونزی نیز به عنوان میزبان، رقابت فشرده ای برای صندلی اول تا ششم دارد. میزبان رشته هایی که در آن مطرح است را در لیست قرار داده و حتی تغییراتی در اوزان داده و در بوکس اوزان سنگین را حذف نموده است. بازی ها در سه منطقه برگزار می گردد.

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 توضیح داد: بیشترین رشته ها در جاکارتا برگزار می گردد. در حومه جاکارتا فوتبال، دوچرخه سواری، قایقرانی اسلالوم و پاراگلایدر برگزار می گردد. البته برای فوتبال 4 شهر در نظر گرفته شده است. سومین منطقه بازی ها شهر پالمبانگ است که فوتبال زنان، بولینگ، صخره نوردی، اسکیت، روئینگ و آب های آرام، سه گانه، تیراندازی، تنیس و والیبال ساحلی در آن برگزار می گردد.

وی گفت: این بازی ها از نظر رشته و نحوه برگزاری با دوره های قبل فرق دارد از جمله پراکندی رشته ها و فاصله جاکارتا تا پالمبانگ. تیم های اعزامی به حومه و پالمبانگ به محض ورود به اندونزی راهی شهر ها می شوند. مسابقات چهار رشته قبل از افتتاحیه شروع می گردد. هندبال از 22 مرداد، فوتبال آقایان از 23 مرداد تا 10 شهریور، بسکتبال از 23 مرداد و واترپلو 25 مرداد و قبل از افتتاحیه شروع می گردد و این تیم ها زودتر اعزام می شوند.

90درصد کارهای ثبت نام اجرا شده است

سجادی یادآور شد: ما باید بر اساس رشته های اعزامی ثبت نام اولیه را انجام دهیم که همه کشورها معمولا همه رشته ها را اعلام می نمایند که سه ماه پیش این کار اجرا شده است. سپس ثبت نام بر اساس اسامی است که می توان تا چند برابر ظرفیت اعلام گردد که افراد اعزامی باید از بین همین افراد باشند. ما تمام اسامی را گرفتیم که کار زیادی هم برد و تقریبا 90 درصد کار اجرا شده و از کار جلو هستیم. 10 درصد باقیمانده هم به دلیل نقص در پاسپورت ها است که حل می گردد. ما ارتباط نزدیکی به کمیته برگزاری بازی ها داریم. در خصوص اسکان همه هیئت اعم از ورزشکاران، کادر سرپرستی، پزشکی و وبلاگ اسبیکو و سایر افراد صحبت شده است. اخذ مجوز سلاح و مهمات اجرا شده و قرنطیه اسب ها و داروها اجرا شده است.

تیم ها 4 تا 5 روز قبل از شروع مسابقات شان اعزام می شوند

وی گفت: دفترچه مربوط به بازی ها برای فدراسیون ها ارسال شده است. محدودیت های سنی در بعضی از رشته ها وجود داشته است که روی آنها تاکید داشته ایم. جلسه ای 12 و 13 اردیبهشت برای غرب آسیا، مرکزی در قرقیزستان برگزار می گردد که به صورت مقدماتی اسامی و رشته ها را چک می نمایند که همکاران ما در این جلسه شرکت و خودم هم به عنوان سرپرست خواهم رفت. در حاشیه آن نیز کارگاهی نیز در خصوص المپیک 2020 برگزار می گردد. برنامه پروازی نیز با هماهنگی فدراسیون ها نهایی شده است. تیم ها 4 تا 5 روز قبل از شروع مسابقات شان اعزام می شوند. 14 گروه پرواز رفت و 14 گروه پرواز برگشت خواهیم داشت. 14 و 16 مرداد کادر سرپرستی اعزام می شوند. خط هوایی تعیین شده و هواپیمایی ماهان خواهد بود. که 90 درصد پرواز ها کولالامپور و جاکارتا خواهد بود.

سرپرست کاروان ایران گفت: جلساتی با فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شده و کار آنها شروع شده و سنجش مسائل پزشکی تیم ها از 10 روز پیش شروع شده است. کنترل دوپینگ از تمام شرکت نمایندگان انجام می گردد. کادر سرپرستی جلسات منظمی را از بهمن ماه شروع نموده است و کارهای هماهنگی اجرا شده است. از اردیبهشت جلسات منظم با مربیان و سرپرستان انجام می گردد. کوشش می کنیم بالای 95 درصد کارها در تهران انجام گردد.

وی در پاسخ به این سوال که در خصوص ترافیک و اینترنت میزبان نگرانی هایی وجود دارد، گفت: اینها را خودمان هم شنیدیم. راجع به این مسائل صحبت شده و ظاهرا گفته اند جای نگرانی نیست.

با نفراتی جوان تر از تیم فوتبال امید در بازی های آسیایی شرکت خواهیم کرد

سجادی در پاسخ به وبلاگ اسبیکو در خصوص اینکه پایان حضور تیم امید در بازی های آسیایی 2018 چه شد، توضیح داد: در جلسه قبلی ستاد قرار شد تیمی جوان تر از تیم امید و با نگاه به مقدماتی المپیک 2020 اعزام گردد و فدراسیون هم در همین جهت حرکت نموده است. برای فوتبال هنوز فرصت ثبت نام داریم. حدود 121 نفر را برای تیم فوتبال معرفی نموده اند.

سجادی در خصوص اینکه گفته می گردد نکونام به تیم امید نزدیک شده است، یادآور شد: در خصوص کادر فنی فوتبال و بقیه رشته ها اطلاعاتی ندارم. مسئولیت آن با فدراسیون ها است.

هنوز کاهش و افزایش ورزشکاران کاملا تعیین نیست

وی در خصوص احتمال کاهش ورزشکاران در این بازی ها به وبلاگ اسبیکو گفت: هنوز عددی داده نشده و با فدراسیون ها صحبت کردیم. فردا جلسه نهایی ستاد است و عدد نهایی می گردد. هنوز کاهش و افزایش کاملا تعیین نیست. خیلی از رشته ها نفراتش تعیین شده است و چند رشته هستند که فردا نهایی می گردد.

سرپرست کاروان ایران در خصوص شانس مدال ایران در این دوره از بازی ها یادآور شد: با فدراسیون ها صحبت کردیم و می دانیم فدراسیون ها مرتب در اردو و مسابقات هستند و کار را با جدیت دنبال می نمایند. در خصوص بعضی از رشته ها در این دوره چند تغییر وجود داشته است و ما و فدراسیون ها امیدوار هستیم و انشالله نتیجه خوبی هم کسب می کنیم.

وی در خصوص لباس کاروان ایران توضیح داد: در خصوص لباس رژه با اتحادیه طراحان جلسه داشتیم و آنچه از طراحان خوب در کشور هست با آنها صحبت شده و تا هفته آینده همه طرح ها به دست مان می رسد.

فدراسیون ها برای کسب مدال متعهد شدند

سجادی در خصوص تعداد احتمالی مدال هایی که ایران ممکن است کسب کند، گفت: برای اینکه فدراسیون متعهد باشند پیش بینی هایی در خصوص تعداد مدال ها را گرفتیم. دعا کنید که مدال های خوب و طلا بگیریم.

وی اضافه کرد: از 4 بهمن ماه سال گذشته که آمدم با فدراسیون ها صحبت کردیم و خودشان می دانند که قرار است اعزام شوند یا خیر. بعضی از رشته ها خودشان خواستند که اعزام شوند و ما برای آنها شرایط اعزام را اعلام کردیم. ایران در این دوره از مسابقات در 25 تا 26 رشته شرکت خواهد نمود.

سجادی در خصوص اختلافات کشتی و وزارت ورزش و نگرانی که بابت این موضوع ممکن است ایجاد گردد، گفت: اجازه دهید در این مورد خود مسئولان صحبت نمایند و این در حیطه وظیفه سرپرست کاروان نیست.

نمی توان گفت که کاهش بودجه داشتیم

وی در خصوص کاهش بودجه فدراسیون ها توسط کمیته ملی المپیک گفت: بودجه فدراسیون ها 30 میلیارد تومان است و حدود 10 میلیارد برای جاکارتا است و 20 میلیارد برای سایر مصارف فدراسیون های اعزامی و سایر فدراسیون هایی است که به جاکارتا نمی روند. نمی توان گفت که کاهش بودجه داشتیم.

سجادی توضیح داد: سابقه ذهنی من از حضورم در کمیته و اعزام ها این است که بودجه اعزام و فدراسیون مجزا نیست و همه برای فدراسیون ها است. یکسال برای بازی های آسیایی و یکسال برای کسب سهمیه و سال بعد برای المپیک است. در مجموع همه برای فدراسیون ها مصرف می گردد. فکر می کنم یک دوازدهم بودجه را در ابتدای سال دریافت کردیم و بودجه کمیته مصوب شده و جای نگرانی نیست.

وی در خصوص اینکه حمید استیلی امروز در کمیته ملی المپیک دیده شده است، گفت: وی امروز با صالحی امیری جلسه ای داشته است.

در این دوره حضور بانوان رشد 90 درصدی داشته است

سجادی در خصوص شانس مدال آوری بانوان توضیح داد: در این دوره حضور بانوان رشد 90 درصدی داشته است و تاکید در ستاد بر حضور بانوان است. نگاهی که کمیته ملی المپیک و وزارت جوانان به ورزشکاران زن و مرد داشته است نگاه حمایتی از رشته هایی است که شانس کسب سهمیه المپیک را دارند ولی شانس مدال ندارند و می توانند در این میدان کسب تجربه نمایند.

وی در خصوص اعزام واترپلو به این مسابقات گفت: آنها معتقدند که شانس مدال دارند و جزو 4 تا تیم برتر هستند. این رشته تا این لحظه قرار است اعزام گردد. شیرجه هم قرار است اعزام گردد اما تعداد نفرات هنوز نهایی نشده است.

سجادی در خصوص اعزام بانوان وزنه بردار یادآور شد: این جزو رشته های اخیر است و مرادی درخواست اعزام داده است. این رشته در المپیک است و فردا در جلسه ستاد آنالیز خواهد شد. آخرین جلسه ستاد بازی ها که تشکیل شد تاکید بر معرفی کادر سرپرستی و سرمربی تیم فوتبال امید بود و اقدامات خوبی هم اجرا شده و فکر می کنم طی این هفته معرفی می گردد. ظاهرا بین دو گزینه قرار است به جمع بندی برسند.

سرپرست کاروان ایران در خصوص استفاده از پوشاک داخلی در بازی های آسیایی 2018 اندونزی گفت: طی تصمیم گرفته شده در دفتر سلطانی فر با حضور صالحی امری، قرار شد ورزشکاران کشورمان با پوشاک ایرانی در این مسابقات حضور داشته باشند.

پرچمدار کاروان ایران در آستانه مسابقات معرفی خواهد شد

وی توضیح داد: در خصوص ارز مسئله ای نداریم. بانک مرکزی با قیمت دلار مصوب ارز ما را تامین نموده است. ما هزینه ارزی کمتری نسبت به سایر بخش ها داریم و خوشبختانه حمایت خوبی از ما کردند. در خصوص مسائل ارزی دیگر عرضی ندارم.

سجادی درخصوص پرچمدار کاروان ایران یادآور شد: در این مورد تصمیم گیری نشده است و هنوز زود است. من فکر می کنم بهتر است که در آستانه مسابقات معرفی گردد تا مثلا باعث دلسردی ورزشکاران نگردد.

مطمئن باشید نفر اضافه نمی بریم

سرپرست کاروان ایران اضافه کرد: ما می توانیم 50 درصد تعداد ورزشکاران، همراه به مسابقات ببریم که شامل همه افراد اعزامی می گردد و ما معمولا کم هم می آوریم. قول می دهیم آنچه به عنوان کاروان می بریم نفر اضافه وجود نداشته باشد. لیست همه نفرات با مسئولیت آنها را در سایت کمیته قرار می دهیم. مطمئن باشید نفر اضافه نمی بریم. البته تعداد افراد همراه هنوز تعیین نیست. تاکید زیادی وجود دارد که کسانی که مسئولیت دارند اعزام شوند. با فدراسیون والیبال جلسه داشتیم و آنها در فاصله چند روز بعد از بازی های آسیایی، مسابقات جهانی دارند و قرار است تیم ب به این بازی ها اعزام می گردد که فدراسیون گفته تیم خوبی است و امیدواریم پیروز باشند.

منبع: تسنیم

به "سجادی: با نفراتی جوان تر از تیم فوتبال امید در بازی های آسیایی شرکت می کنیم، شاید وزنه برداری بانوان اعزام گردد، همراه اضافه نخواهیم برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سجادی: با نفراتی جوان تر از تیم فوتبال امید در بازی های آسیایی شرکت می کنیم، شاید وزنه برداری بانوان اعزام گردد، همراه اضافه نخواهیم برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید