25 درصد آب معدنی کشور در اردبیل تولید می شود

به گزارش وبلاگ اسبیکو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 25 درصد تولید آب معدنی با بسته بندی مناسب در استان انجام می شود تا نیاز کشور در این حوزه تأمین شود.

25 درصد آب معدنی کشور در اردبیل تولید می شود

به گزارش خبرنگار از ، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بزرگترین و مهمترین شهرک تخصصی آب معدنی کشور در استان اردبیل فعال است و با تکمیل و راه اندازی پنج طرح که در حال اقدام است، این مقدار تأمین آب معدنی کشور تا 35 درصد افزایش خواهد یافت.

او دیگر ظرفیت صنعتی استان را تولید مصنوعات چوبی اظهار داشت و اضافه کرد: 35 درصد نیاز کشور در تولید انواع ام. دی. اف در استان اردبیل و با راه اندازی واحد های صنعتی متعدد تأمین می شود و در خصوص تولید نئوپان خام هم در حال حاضر سالیانه 250 هزار متر مکعب نئوپان خام در این استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به فعالیت گروه صنعتی آرتا نگین زرین و واحد های صنعتی دیگر اشاره کرد و اضافه کرد: استان اردبیل با تولید انواع ام. دی. اف به مقدار 200 هزار متر مکعب در سال قادر است جوابگوی نیاز داخلی و حتی کشور های همسایه باشد.

صادقی تولید انواع روکش درب میلامینه و ورق های اچ. پی. ال را هم یادآور شد و شرح داد: در تولید روکش درب میلامینه با تولید شش میلیون ورق در سال 90 درصد از نیاز داخل که پیش از این از خارج وارد می شد در استان اردبیل تولید شده و راهی بازار مصرف می شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنین ورق های اچ. پی. ال با روکش ورق های کابینت آشپزخانه در اردبیل با تولید یک میلیون ورق در سال نیاز 70 درصدی کشور از طریق تولیدکنندگان این استان تأمین می شود.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "25 درصد آب معدنی کشور در اردبیل تولید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 درصد آب معدنی کشور در اردبیل تولید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید