گواهی صعود به قله دماوند به موزه نادر ابراهیمی اضافه شد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، گواهی صعود به قله دماوند به موزه نادر ابراهیمی اضافه شد.

گواهی صعود به قله دماوند به موزه نادر ابراهیمی اضافه شد

همزمان با روز شعر و ادب پارسی گواهینامه صعود به قله دماوند از سوی رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی به موزه نادر ابراهیمی اهدا شد.

این مراسم با حضور فرزانه منصوری همسر زنده یاد ابراهیمی، سید محمد حسین حجازی، مدیر عامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، مهدی قزلی مدیر خانه شعر و ادبیات، رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی، اقبال افلاکی فاتح اورست و سرپرست تیم ملی سنگنوردی و بعلاوه حسن امانی سرپرست تیم های صعود نماینده به هیمالیا در موزه نادر ابراهیمی برگزار گردید.

فرزانه منصوری تهرانی مقدم، همسر نادر ابراهیمی در این مراسم بیان نمود: نادر از نوجوانی کوه می رفته و سالها بعد با همراهی دوستانش زنده یاد محمود فتوحی و شکور لطفی که از کوهنوردان بنام بودند، یک موسسه کوهنوردی به نام ابرمرد را راه اندازی می نمایند و از آن به بعد کوهنوردی را به صورت حرفه ای آغاز و به قله های متعددی از جمله سهند، سبلان، دنا و دماوند صعود می نماید. ابراهیمی علاقمند به تماشای طلوع آفتاب از قله کوه بود و با این کار احساس ارتباط بیشتری با کائنات و هستی میکرد.

او با اشاره به کتاب یک صعود باورنکردنی نوشته نادر ابراهیمی گفت: این صعود در زمان خودش منحصر بفرد بود، چرا که 1500 کوهنورد از جاده های مختلف به سمت دماوند حرکت می نمایند و پیروز به صعود می شوند و با وجود آنکه ابراهیمی در این صعود حضور نداشته با گردانندگان و کوهنوردانی که پیروز به صعود شده اند مصاحبه می نماید و در نتیجه کتاب زیبایی با عنوان یک صعود باورنکردنی نوشته می گردد.

سید محمد حسین حجازی، مدیر عامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد نیز در این مراسم ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و بزرگداشت روز شعر و ادب پارسی گفت: ما در خانه شعر و ادبیات واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برآن شدیم تا بخشی از فضا را به موزه تخصصی نادر ابراهیمی اختصاص بدهیم. نادر ابراهیمی طبیعت را دوست داشت و به کوه و کوهنوردی علاقه بسیاری داشت. با توجه به پیشنهاد فدراسیون کوهنوردی قرار شد گواهینامه صعود به قله دماوند به نام این نویسنده به خانه موزه زنده یاد ابراهیمی اهدا گردد.

او ضمن قدردانی از فرزانه منصوری تهرانی مقدم، همسر نادر ابراهیمی و همکاری خانواده آن مرحوم با خانه شعر و ادبیات درباره تلفیق شعر و ادبیات با ورزش شرح داد: هر میزان که بتوانیم رابطه فرهنگ، شعر و ادب را با ورزش بیشتر کنیم این امر موجب ارتقای هر دو حوزه می گردد.

رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی نیز پس از اهدای گواهینامه صعود به قله دماوند، به موزه نادر ابراهیمی بیان نمود: بالغ بر 20000 صعود به قله دماوند داریم که به وسیله کوهنوردان داخلی و خارجی انجام می گردد که این گواهینامه را بعد از صعود دریافت می نمایند. نادر ابرهیمی جزء نسل اول علمی و ادبی ایران است و بنا بر اینکه کوهنورد هم بوده احساس کردیم جای یادبودی از سوی فدراسیون کوهنوردی در این موزه خالی است. به همین علت با عنایت آقای قزلی مدیر خانه شعر و ادبیات، نشان دماوند و حکم صعود به این قله به موزه زنده یاد نادر ابراهیمی اضافه شد.

او بعلاوه از مدیر عامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، همسر نادر ابراهیمی و مدیر خانه شعر و ادبیات دعوت کرد تا از مجموعه یادبودهای قدیمی کوهنوردان و کتابخانه موجود در این فدارسیون بازدید نمایند.

در متن حکم صعود به قله دماوند نادر ابراهیمی آمده است: گرامی می داریم یاد و نام کوهنورد فقید نادر ابراهیمی قاجار کرمانی را که در تاریخ 1351/04/23 پیروز به صعود قله دماوند بام ایران از جبهه جنوبی گردیدند.

مهدی قزلی، مدیر خانه شعر و ادبیات نیز در جملات کوتاهی بیان نمود: برگزاری مراسم عصر روایت دماوند در روز ملی دماوند و حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی در این مراسم منجر به اعطای این گواهینامه شد.

منبع: همگردی

به "گواهی صعود به قله دماوند به موزه نادر ابراهیمی اضافه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گواهی صعود به قله دماوند به موزه نادر ابراهیمی اضافه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید