چرا افراد در خواب صحبت می نمایند؟

به گزارش وبلاگ اسبیکو، از هر سه نفر دو نفر در یک مقطع زمانی در خواب صحبت می نمایند. واقعا علت این کار چیست؟

چرا افراد در خواب صحبت می نمایند؟

حرف زدن در خواب که به عنوان خواب گویی شناخته می گردد، یک اختلال خواب است که در آن صحبت کردن در طول خواب بدون مطلعی از آن رخ می دهد. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان دلایل حرف زدن در خواب می پردازیم.

حرف زدن در خواب چیست؟

حرف زدن در خواب نوعی پاراسومنیا است. پاراسومنیا رفتارهای غیرعادی در هنگام خواب هستند. برخلاف بیشتر پاراسومنیاها که فقط در بخش های خاصی از چرخه خواب اتفاق می افتند، صحبت کردن در خواب می تواند در طول خواب رخ دهد.

دلایل حرف زدن در خواب

پژوهشگران دقیقا نمی دانند که چرا بعضی افراد در خواب صحبت می نمایند. بعضی شواهد نشان می دهد که این اختلال ممکن است یک جزء ژنتیکی داشته باشد.

در مطالعات روی دوقلوها معین شد که صحبت کردن در خواب در همراهی با خواب گردی، دندان قروچه و کابوس های شبانه هم در بچه ها و هم بزرگسالان، بیشتر رخ می دهد و همه این ها ممکن است زمینه های ژنتیکی مشترک داشته باشند. البته تحقیقات بیشتری برای درک بهتر این ارتباطات احتمالی احتیاج است.

صحبت کردن در خواب چقدر شایع است؟

مطالعات نشان داده اند که تا 66 درصد از افراد دوره هایی از صحبت کردن در خواب را تجربه می نمایند و لذا این اختلال یکی از شایع ترین انواع اختلالات خواب است.

حرف زدن در خواب در بچه ها بیشتر دیده می گردد و به نظر می رسد بزرگسالان را کمتر تحت تاثیر قرار می دهد. این اختلال در زنان و مردان به طور مساوی رخ می دهد. البته از آنجا که یک فرد به ندرت از صحبت کردن شبانه خود مطلع است، اطلاعات مربوط به شیوع این اختلال ممکن است چندان دقیق نباشد. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب دوست پسرتان را به شوهر تبدیل کنید! سر بزنید.

آیا حرف زدن در خواب خطرناک است؟

در بیشتر موارد، صحبت کردن در خواب پدیده ای بی ضرر است. معمولا بر حواب فرد تاثیر منفی نمی گذارد و معمولا آنقدر تکرار نمی گردد که مسائل جدی ایجاد کند. با این حال، در شرایط خاص حرف زدن در خواب می تواند مسائلی ایجاد کند:

  • اگر صحبت در خواب، سایر افرادی که در مجاورت بیمار می خوابند آزار دهد و خواب آن ها را مختل کند.
  • اگر محتوای کلام فرد حین حرف زدن در خواب توهین آمیز یا شرم آور باشد.
  • اگر حرف زدن در خواب همراه با سایر خواب پریشی ها (پاراسومنیا) مانند کابوس شبانه یا راه رفتن در خواب رخ دهد.

درمان حرف زدن در خواب چیست و چگونه آن را کنترل کنیم؟

از آنجایی که علت حرف زدن در خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانش ما در خصوص روش های کنترل آن نیز محدود است. البته در بیشتر مواقع، درمان حرف زدن در خواب به علت مکرر نبودن و عوارض ناچیز آن غیر لازم است.

برای افرادی که می خواهند اپیزودهای حرف زدن در خواب را کمتر یا متوقف نمایند، تمرکز بر روی بهداشت خواب می تواند نقطه آغاز مفیدی باشد. تصور بر این است که بیشتر خواب پریشی ها (پاراسومنیا) حالت هایی غیرطبیعی هستند که در آن مرز میان بیداری و خواب کمرنگ شده و این دو حالت در یکدیگر نفوذ می نمایند. این حالت زمانی رخ می دهد که الگوی خواب طبیعی مختل گردد. به همین علت، راهکارهایی که یک خواب ثابت و پایدار را تسهیل می نمایند ممکن است به کنترل خواب پریشی، از جمله صحبت کردن در خواب، یاری نمایند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب انجام این کارها در سال اول زندگی مشترک ممنوع! را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "چرا افراد در خواب صحبت می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا افراد در خواب صحبت می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید