پای اتوبوس گردشگری به تهران رسید

به گزارش وبلاگ اسبیکو، وقتی صحبت از گردشگری و سفر می گردد همه به یاد شهرهایی مثل اصفهان، یزد و شیراز می افتند. اما تهران هم منطقه ها تاریخی و دیدنی دارد که شاید بسیاری از ساکنان چندین ساله شهر آن ها را نشناسند. از سال 85 شهرداری تهران برای معرفی جاذبه های شهر تورهای تهران گردی را برگزار می نماید. در سال 95 اتوبوس های گردشگری دو طبقه و بدون سقف وارد کشور شدند و از سال 98 اجرای تورهای تهران گردی با اتوبوس گردشگری شهرداری تهران شروع شد. برای آشنایی با نحوه برگزاری، مسیر، قیمت و ثبت نام در این تورها مطلب زیر را از دست ندهید.

پای اتوبوس گردشگری به تهران رسید

اتوبوس گردشگری تهران

نخستین بار سال 95 پای اتوبوس گردشگری به تهران رسید. این اتوبوس های دو طبقه روباز که به آنها Hop on Hop Off می گویند، در دیگر کشورها از جمله انگلستان، فرانسه، ترکیه و... برای اجرای تورهای اتوبوسی درون شهری و باصرفه استفاده می شوند. اتوبوس گردشگری تهران برای حرکت در سطح شهر نیازمند مجوز قانونی، تطبیق با استانداردهای زیست محیطی و دریافت پلاک است. تا پیش از نوروز 98 این مجوز صادر نشده و شهرداری پیروز به اجرای تورهای تهرانگردی با اتوبوس گردشگری تهران نشده بود.

تورهای تهرانگردی با اتوبوس گردشگری تهران

اولین بار نوروز 98 تورهای تهرانگردی یک روزه و چند روزه در بیش از 15 مسیر برگزار شدند. از تورهایی که در این ایام با اتوبوس گردشگری شهرداری تهران اجرا شدند؛ می توان شمیران گردی، نوجوان، گذر زمان، ادب و هنر، موزه گردی، طبیعت گردی، گذر ادیان و علم و هنر را نام برد. در این تورها 4 اتوبوس با فاصله زمانی 45 دقیقه ای از میدان تجریش حرکت می کردند. بعد از گشت در منطقه هفت تیر و فردوسی به میدان آزادی رفته و از آن جا به سمت میدان ولیعصر حرکت می کردند. ایستگاه اتوبوس های تهران گردی در این مسیر که به آن مسیر آبی می گفتند؛ 12 عدد بوده است. راهنمای گردشگری که همراه مسافران بود، توضیحاتی درباره تاریخ و بناهای ارزشمند منطقه ها مختلف تهران به آنها ارائه می کرد. به گزارش جی پلاس، در نوروز 99 نیز 10 دستگاه اتوبوس گردشگری تهران به گردشگران خدمات ارائه می نمایند.

ثبت نام در تورهای تهرانگردی با اتوبوس گردشگری تهران

برای ثبت نام در تورهای تهرانگردی نوروز 99، از تاریخ 28 اسفند 98 تا 15 فروردین 99 باید به سایت www.visittehran.ir مراجعه نموده یا با شماره 137 تماس بگیرید.

قیمت تورهای تهران گردی با اتوبوس گردشگری تهران

قیمت تورهای تهرانگردی که به وسیله شهرداری اجرا می شوند؛ از سال 98 باتوجه به شرایط مالی و برای افزایش توانایی مردم جهت شرکت در تورها کاهش یافته است. این قیمت بابت هزینه حمل و نقل، ورودی مراکز، بیمه گردشگران، پذیرایی و دستمزد راهنمایان گردشگری پرداخت می گردد.

برنامه های شهرداری تهران در نوروز 99

به گزارش خبرگزاری مهر، سامانه جامع گردشگری تهران در نوروز 99 افتتاح می گردد. برنامه نوروز از 15 تا 28 اسفند و از 28 اسفند تا 15فروردین ماه در شهر تهران برگزار می گردد. این برنامه ها شامل کاروان های شادی، گروه های موسیقی و تئاتر در ایام نوروز است. اطلاع رسانی درباره برنامه ها به وسیله سامانه 137 است. بعلاوه یک پک نقشه تهران نیز برای ساکنان شهر و گردشگران درنظر گرفته شده است. این پک نقشه به وسیله حدود 100 ایستگاه ثابت و متحرک که برای خدمات رسانی به گردشگران ایجاد شده اند، عرضه می گردد. در این ایستگاه ها اطلاعاتی درباره تخفیف مراکز خدماتی و گردشگری، آموزش هایی درباره ترافیک، محیط زیست و اماکن تاریخی ارائه می شوند.

اتوبوس گردشگری تهران در نوروز 99

همچون نوروز 98، در ایام نوروزی که پیش رو داریم، 10 اتوبوس گردشگری در تهران، تورهای تهرانگردی اجرا می نمایند. این تورهای در منطقه ها 11 و 12 شهر تهران برگزار می شوند. با شرکت در این تورها، می توانید از توضیحات راهنمایان گردشگری در طی مسیر استفاده نموده و تهران را بهتر بشناسید.

منبع: دالاهو

به "پای اتوبوس گردشگری به تهران رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای اتوبوس گردشگری به تهران رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید