پاپایای خوسفی به جام جهانی قطر می رسد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، یکی از جوانان خلاق و کوشا خراسان جنوبی توانسته با کشت میوه های استوایی مرغوب در محیط گلخانه ، زمینه صادرات این محصول را به کشورهای حوزه خلیج فارس فراهم کند و برای خود مشتری خارجی جذب کند.

پاپایای خوسفی به جام جهانی قطر می رسد

پاپایا، میوه ای استوایی است که حالا در خراسان جنوبی هم می توان آن را یافت.

گیاه پاپایا مخصوص منطقه ها گرمسیری و تا حدودی نیمه گرمسیری است که یک جوان از خراسان جنوبی به کشت آن در محیط گلخانه ای روی آورد.

آقای اصغری به عنوان اولین فراوریکننده گیاه پاپایا در خراسان جنوبی 2 گلخانه را با مساحت 10 هزار مترمربع در مجتمع گلخانه ای محمدیه خوسف زیرکشت برده است.

وی می گوید: با توجه به قیمت بالاتر این محصول در بین میوه ها، کشور های حاشیه خلیج فارس بیشتر از ایران مشتری این میوه هستند که با پیش رو بودن مسابقات جام جهانی قطر پای پاپایای خوسفی هم به جام جهانی باز خواهد شد.

این بهره بردار ادامه داد: تا به امروز چند سفارش برای قطر ثبت شده که امیدواریم در این ایام صادرات قابل توجهی را به این کشور داشته باشیم.

آقای اصغری می گوید: قبلا خیار و گوجه می کاشتم، اما با توجه به اینکه خیار و گوجه احتیاج به نیروی کارگری بیشتر و هزینه بالای فراوری را برای بهره بردار داشت ، به سمت کشت میوه های استوایی رفتم.

وی با بیان اینکه پاپایا میوه ای است که در مدت سه ماه به ثمر می نشیند گفت: از دیگر مزیت های کشت پاپایا می توان به ارزش مالی بالا، هزینه نیروی انسانی کمتر هم اشاره نمود.

شایسته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: پاپایا میوه ای است که علاوه بر قیمت بالا ارزش اضافه نموده قابل توجهی نسبت به سایر محصولات گلخانه ای دارد و از تمامی قیمت های آن از جمله دم برگ، برگ، ساقه و پوست میوه استفاده می گردد.

وی اضافه نمود: از دم نموده برگ، دم برگ و ریشه بعنوان دارو های گیاهی، مواد آرایشی استفاده می گردد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: رد لیدی و رد رویال دو رقمی است که در گلخانه کشت شده است.

شایسته گفت: هر بوته از پاپایا به طور میانه 70 میوه می دهد و زمانی که میوه از رنگ سبز به زرد تغییر رنگ دهد زمان برداشت فرامی رسد.

مزه پاپایا متمایل به میوه های آناناس، انبه و موز است.

وبلاگ اسبیکو خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پاپایای خوسفی به جام جهانی قطر می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاپایای خوسفی به جام جهانی قطر می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید