پارک رتیرو مادرید ، معرفی پارک بوئن رتیرو

به گزارش وبلاگ اسبیکو، اسپانیا از جمله کشورهای دیدنی اروپایی به شمار میرود و سالانه گردشگران بسیاری از جای جای جهان به این کشور زیبا سفر می نمایند. یکی از شهرهای مجذوب کننده این کشور، مادرید است. در این شهر می توان از جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری بازدید کرد و سفر مجذوب کنندهی را به همراه داشت. یکی از جاذبه های این شهر، پارک بوئن رتیرو است. در ادامه به معرفی پارک رتیرو می پردازیم. در ادامه با معرفی پارک بوئن رتیرو و پارک رتیرو مادرید با ما همراه باشید.

پارک رتیرو مادرید ، معرفی پارک بوئن رتیرو

معرفی پارک رتیرو مادرید

پارک رتیرو از جمله مهم ترین و پرطرفدارطرین پارک های شهر مادرید به شمار میرود. می توان گفت این پارک با مساحت 1.4 کیلومتر مربع، جز مهم ترین مراکز تفریحی این شهر است که در سال 1620 ساخته شده است. این پارک درواقع در ابتدا رومن نوبل بوده است. زمین این پارک به از طرف گسپر د گزمان، به فیلیپ دوم هدیه داده شد تا در آن قصری بسازد. فیلیپ چهارم این قصر را برای زندگی خانواده سلطنتی ساخت و از اواخر قرن 19 این قصر تبدیل به یک پارک عمومی شد. این پارک هر روز باز است و در تابستان ها 12 شب و در زمستان ها 10 شب بسته می گردد.

فعالیت های درون پارک بوئن رتیرو

در این پارک، دریاچه مصنوعی وجود دارد که در آن قایق های برای دور زدن در این دریاچه وجود دارد که می توان کرایه کرد. از فعالیت هایی که در این پارک انجام می گردد می توان به نمایش عروسکی، تئاترهای خیابانی که آخر هفته ها برگزار می گردد و نمایشگاه ها و کارگاه های مختلف (مانند نمایشگاه گل و گیاه، نمایشگاه های بین المللی و نمایشگاه کتاب) اشاره نمود. بعد از ظهرها افراد بسیاری در پارک به نوازندگی می پردازند و موسیقی های زیبایی در این جا پخش می گردد و بسیاری از افراد به پایکوبی و شادمانی می پردازند. وسایل بازی بسیاری در این پارک وجود دارد که هم برای بچه ها و هم بزرگسالان مناسب است. هم چنین در این جا کافه های بسیاری وجود دارد. در طول هفته این پارک خلوت و آرام است اما آخر هفته ها، بسیاری از مردم به این پارک می آیند و بسیار شلوغ می گردد.

جاذبه ها پارک رتیرو مادرید

در پارک بوئن رتیرو جاذبه ها و مکان های دیدنی مانند موسئو دل اجرسیتو و کاسون دل بوئن وجود دارد که امروزه موزه هایی از نقاشی های قرن 19 و 20 که متعلق به نقاشان اسپانیایی مانند کیسون هستند، شده اند. موزه ارتش واقع در این پارک را می توان برترین موزه ارتش در کل کشور اسپانیا دانست، در این موزه صلیب کریستف کلمب (که در سفرهای دریایی خود به همراه داشت) و شمشیر ال سید، مبارز اسپانیایی قرار داده شده است. یکی دیگر از بناهای بارازش این پارک، کاخ کریستال است که در سال 1887 از فلز و شیشه ساخته شده است. این کاخ در واقع باغ زمستانی برای گل های کمیاب بوده که در حال حاضر محل برگزاری نمایشگاه موقتی مرکز هنری ملکه سوفیا است. کاخ کریستال در قسمت جنوبی دریاچه و در بین تعداد بسیار زیادی از درختان قرار گرفته است. نمایشگاه موقتی دیگری در نزدیکی کاخ کریستال به نام کاخ ولاسکز وجود دارد. فوئنته اخیپسیا سازه ای با تزئینات اسفنکس و بسیار عجیب است. براساس داستان ها و افسانه های بومیان، این سازه محل دفن گنجینه فیلیپ چهارم در قرن 18 بوده است. دروازه دانته در قسمت جنوب شرقی این پارک قرار گرفته است و یک نقش برجسته دیواری، دوزخ دانته بر روی آن قرار گرفته است. در این پارک باغ های مختلف بسیاری وجود دارد، یکی از آن ها باغ رز است که در آن طاق های فلزیی با گل های رز زیبا بر روی آن ها، قرار گرفته است و زیبایی خاصی به این بخش داده است. یکی دیگر از باغ های این پارک باغ گیاهان است که قسمن جنوب شرقی پارک را پوشانده است. این باغ دارای مسیرهای پیاده روی و درختان بلند و سرسبز بسیاری است، اما افراد کمی به این قسمت از پارک می آیند. در این پارک، در قسمت غربی، درختان زیتونی کاشته شده است که یادبودی از قربانیان بمبگذاری در قطار در 11 مارس 2004 هستند. در دروازه فیلیپ چهارم کهنسال ترین درخت در شهر مادرید که متعلق به سال 1633 است وجود دارد. یادمان های بسیاری در این پارک وجود دارد که همه از جنس مرمر هستند. مجسمه ای به نام سقوط فرشته در نزدیکی باغ رز وجود دارد که شمایل ابلیس را نشان می دهد و نمایانگر پایین آمدن لوسیفر از بهشت است. جاذبه های گردشگری که به این پارک نزدیک است، شامل موزه پرادو، میدان سول و پورتادآلکالا می گردد.

منبع: همگردی

به "پارک رتیرو مادرید ، معرفی پارک بوئن رتیرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک رتیرو مادرید ، معرفی پارک بوئن رتیرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید