وعده وزیر راه برای اصلاح 3 هزار نقطه حادثه خیز جاده ای

به گزارش وبلاگ اسبیکو، خبرنگاران - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: وزیر راه در جلسه امروز کمیسیون عمران به وجود 3 هزار نقطه حادثه خیز در جاده های کشور اشاره کرد و وعده داد در صورت تامین 5 هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز برای این امر مهم طی 1.5 سال آینده تمامی نقاط حادثه خیز شناسایی شده اصلاح و ایمن سازی خواهند شد.

وعده وزیر راه برای اصلاح 3 هزار نقطه حادثه خیز جاده ای

عبدالجلال ایری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در تشریح نشست روز سه شنبه (24 اسفند ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون عمران از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به منظور ارائه گزارش از برنامه های خود در حوزه مسکن و حمل و نقل در سال 1401 دعوت کردیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر راه در ابتدا گزارشی از شرایط اجرای قانون جهش تولید مسکن ارائه کرد؛ طبق گزارش وی اقدامات لازم برای ساخت 2 میلیون واحد مسکونی انجام و زمین های مورد نیاز برای این تعداد واحد مسکونی شناسایی شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق گفته وزیر راه، ساز و کار پرداخت تسهیلات مورد نیاز جهت ساخت واحدهای نیازمند برنامه ریزی و هماهنگی با مجموعه بانک ها بود، لذا جلسات متعددی را در این خصوص با اعضای شورای پول و اعتبار برگزار کردیم تا نحوه پرداخت و سود تسهیلات، دریافت تضامین و میزان اقساط و … به بهترین شکل ممکن مشخص شود.

ایری با بیان اینکه از سال 1401 کارهای عملیاتی اصلی واحدهای مسکونی آغاز خواهد شد افزود: طبق گزارش وزیر راه هم اکنون در تعدادی از شهرها همانند کرمانشاه، زنجان و یزد عملیات ساخت آغاز شده است. البته تحقق ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی نیازمند تامین حجم قابل توجهی مصالح ساختمانی نظیر فولاد و سیمان است از این رو بنده درخواست توقف صادرت این محصولات را برای تامین نیاز داخل به رئیس جمهور ارائه کردم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح نمود: همچنین وزیر راه در جلسه امروز به وجود 3 هزار نقطه حادثه خیز در جاده های کشور اشاره کرد و وعده داد در صورت تامین 5 هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز برای این امر مهم طی 1.5 سال آینده تمامی نقاط حادثه خیز شناسایی شده اصلاح و ایمن سازی خواهند شد.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی معتقد بود، شرایط راه های روستایی مناسب نبوده و متاسفانه اعتبارات خوبی نیز در لایحه بودجه 1401 برای این مهم در نظر گرفته نشده است. از طرفی به شرایط نامناسب ناوگان هوایی و ریلی کشور اشاره کرد و گفت برنامه ریزی هایی برای نوسازی این ناوگان ها اجرا شده و در صورت تامین منابع مالی در سال آینده شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه خواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: در خاتمه اعضای کمیسیون عمران نیز هر کدام به بیان مسائل حوزه حمل و نقل و مسکن پرداخته و نقطه نظرات خودشان را در این خصوص بیان کردند و وزیر نیز به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "وعده وزیر راه برای اصلاح 3 هزار نقطه حادثه خیز جاده ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده وزیر راه برای اصلاح 3 هزار نقطه حادثه خیز جاده ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید