واحدهای تولیدی در تملک بانک ها به صاحبانشان باز می شود

به گزارش وبلاگ اسبیکو، خبرنگاران/قزوین سرپرست وزارت صمت گفت: مسائل واحدهای تولیدی با بانک ها باید در ستاد تسهیل مورد آنالیز قرار گیرد اگر بانک ها این واحدها را تملک نموده باشند در مزایده با شرایط خیلی آسان به صاحب اولیه باز می گردانند، این مصوبه شورای پول و اعتبار است و به زودی ابلاغ خواهد شد.

واحدهای تولیدی در تملک بانک ها به صاحبانشان باز می شود

حسین مدرس خیابانی در حاشیه سفر یک روزه خود به قزوین در جمع وبلاگ اسبیکو اظهار کرد: از هر مجموعه ای که به ما یاری کند تا بتوانیم قطعات و ماشین آلات بسازیم و از وابستگی مالی ما بکاهد استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: امسال فراوری یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو را در برنامه داریم در سه ماهه اول امسال 22 درصد به فراوری خودرو کشور افزوده شده و در عرضه نیز مسئله ای نداریم.

سرپرست وزارت صمت اظهار نگرانی کرد: پول های سرگردان و نقدینگی در دست مردم بسیار است که اگر این حجم نقدینگی در حوزه ای وارد شوند آن حوزه را با خاک یکسان خواهد نمود، کوشش می کنیم نقدینگی را به سمت کارهای مولد راهنمایی کنیم و از سفته بازی و دلال بازی از جمله در بخش خودرو جلوگیری کنیم.

وی تأکید کرد: برای ثبت نام خودرو شرایط سختگیرانه ای قرار دادیم که دلال بازی اتفاق نیفتد به همین جهت خودرو به افرادی تعلق خواهد گرفت که چهار سال خودرو نخریده باشد و پلاک به نام نداشته باشد و علاوه بر آن سند خودرو خریداری شده یکسال در رهن خواهد بود تا معامله صورت نگیرد.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: مسائل واحدهای فراوریی با بانک ها باید در ستاد تسهیل مورد آنالیز قرار گیرد تا مشکل آنان حل گردد بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار که به زودی ابلاغ خواهد شد، اگر بانک ها واحدهای فراوریی را تملک نموده باشند در مزایده با شرایط خیلی آسان به صاحب اولیه باز می گردانند.

وی گفت: با توجه به شیوع کرونا اتفاق بزرگی در فراوری اقلام بهداشتی رقم خورد در ابتدای کرونا روزانه 190 هزار ماسک فراوری می کردیم که اکنون 6 میلیون ماسک فراوری می کنیم؛ با توجه به جهش فراوری نگاه تسهیلگرانه داریم ولی به دلیل شرایط تحریم ها محدودیت هایی وجود دارد که ربطی به رویکرد مسئولان ندارد.

سرپرست وزارت صمت توضیح داد: کوشش می کنیم موانع ناشی از مسائل داخلی را برطرف کنیم ولی اغلب مسائل ناشی از فشارهای بیرونی است و بر خلاف میل دشمنان باید فراوری داخل را سرپا نگه داریم و رشد کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واحدهای تولیدی در تملک بانک ها به صاحبانشان باز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحدهای تولیدی در تملک بانک ها به صاحبانشان باز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید