همه نیروهای خارجی باید از عراق اخراج شوند

به گزارش وبلاگ اسبیکو، کنند ائتلاف الفتح در مجلس عراق تاکید نمود که کشورش نیازی به نیروی خارجی ندارد و همه آنها باید براساس مصوبه مجلس اخراج شوند.

همه نیروهای خارجی باید از عراق اخراج شوند

عباس الزاملی نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق امروز (سه شنبه) تاکید نمود: عراق نه تنها نیازی به هیچ گونه نیروی خارجی ندارد بلکه ضروری است که مصوبه مجلس درخصوص اخراج نیروهای خارجی مستقر در این کشور نیز اجرا گردد.

وی درباره قصد سازمان پیمان آتلانیک شمالی (ناتو) برای افزایش شمار نیروهایش در عراق به پایگاه خبری المعلومه این کشور گفت: این افزایش عملا صورت نگرفته است و هرگونه افزایش نیرو نیز باید با نظر و موافقت مجلس باشد.

الزاملی در عین حال تاکید نمود: درحالی که مجلس بر اخراج کامل نیروهای خارجی از خاک عراق رای داده است، این کشور نیازی به ورود هیچ گونه نیروی خارجی ندارد.

الزاملی این مطلب را پس از آن گفت که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو پنجشنبه گذشته در سرانجام نشست وزیران دفاع این ائتلاف نظامی به طور رسمی گفت که ناتو تصمیم گرفته تا شمار پرسنل خود در عراق را هشت برابر نموده و از 500 نفر به چهار هزار نفر افزایش دهد.

دبیرکل ناتو در کنفرانس مطبوعاتی خود گفته بود: ناتو تصمیم به توسعه ماموریت های خود در عراق به درخواست دولت عراق گرفته و با احترام به حاکمیت عراق اجرا خواهد شد.

در همین حال، جسیکا آل مک نولتی سخنگوی پنتاگون نیز آدینه گذشته به شبکه تلویزیونی سی. ان. ان آمریکا گفت: واشنگتن در فرایند شکل دهی به نیروی (جدید) ناتو در عراق مشارکت خواهد نمود و با سهم عادلانه ای در این ماموریت فراگیر و مهم سهیم خواهد شد.

این تصمیم ناتو درحالی انجام می گیرد که شماری از نمایندگان مجلس، سیاستمداران، تحلیلگران و شخصیت های دینی عراق طی روزهای اخیر از توسعه ماموریت ناتو و افزایش شمار نیروهای آن در این کشور انتقاد نموده و آن را اشغالگری جدید تحت عنوانی بین المللی توصیف نموده و گفته اند که ساختار ناتو را نیروهای آمریکایی تشکیل می دهند و این سازمان تحت فرماندهی آمریکا واقع شده است و از این رو، آمریکا از این دریچه، بدنبال باقی ماندن در عراق در پوشش جدیدی است.

بعضی نمایندگان مجلس عراق نیز گفته اند که دولت عراق بدون کسب موافقت مجلس نمی تواند چنین افزایشی را انجام دهد.

قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق آدینه شب در توییتی نوشته بود: پیمان ناتو در عراق با موافقت دولت عراق و هماهنگی با آن کار می نماید و ماموریتش مشورتی- آموزشی است و نه رزمی.

وی اضافه نمود: با کشورهای دنیا همکاری می کنیم و از تجربیات آنها در مشورت دهی و آموزش برای تقویت امنیت استفاده می کنیم و درباره تعداد مشاوران تا این لحظه توافقی صورت نگرفته است.

در اولین واکنش به این مخالفتها نسبت به تصمیم ناتو برای افزایش 8 برابری نیروهای خود در عراق، سرلشکر ستاد پیر اولسن فرمانده هیات ناتو در عراق به ملاقات قاسم الاعرجی رفت و تاکید نمود که هر گونه توسعه ماموریت این سازمان تنها با موافقت دولت عراق خواهد بود.

الاعرجی در این ملاقات گفت: عراق برای استفاده از تجربیات ناتو کوشش خواهد نمود و تبادل تجربیات مهم است، زیرا داعش همچنان تا این لحظه خطر به شمار می رود.

سرلشکر اولسن نیز گفت که وجود هیات ناتو به درخواست دولت عراق بوده و هرگونه توسعه ماموریت آن بنا بر درخواست دولت عراق است و این هیات از عراق در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی حمایت می نماید.

درعین حال، فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق آمار اعلام شده درخصوص شمار افزایش نیروهای ناتو در این کشور را دقیق ندانست و نسبت به اعتراضات داخلی در این باره واکنش نشان داد.

سرلشکر تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق درباره اعلام قصد ناتو برای افزایش شمار نیروهایش در این کشور گفت: نیروهای ناتو برای آموزش نیروهای عراقی در این کشور حضور دارند.

وی اضافه نمود: آمار مربوط به تعداد نیروهای اضافی ناتو در عراق دقیق نیست.

الخفاجی درباره نیروهای ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش مستقر در عراق نیز گفت: ماموریت رزمی ائتلاف بین المللی، فقط هوایی است.

شماری از مقامات و سران احزاب و مردم عراق تا به امروز در مناسبت های مختلف بر لزوم خروج نیروهای بیگانه و در صدر آنها نیروهای آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه مجلس در این زمینه تاکید نموده اند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "همه نیروهای خارجی باید از عراق اخراج شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه نیروهای خارجی باید از عراق اخراج شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید